سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳
بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحه هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مفید است، زیرا میتواند باعث بهبود تجربه کاربری مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل شود. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه وبسایت در گوگل را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایهگذاری روی سئوی خارجی و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید. بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث میشود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد. شما میتوانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید که به این روش تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads) میگویند.
کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان میدهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است). قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایدهآل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد.
سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا
موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینکهای ورودی به سایت شما دارد. بک لینک از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته میشد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن این است که سایت به خوبی در تلفنهای همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المانها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند. با گسترش استفاده از گوشیهای هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفنهمراهشان به جستجو در گوگل میپردازند.
کتاب سئو
گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج جستجو یا همان الگوریتمهای گوگل است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتمهای گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبههای برتر برای سایتهاست. مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیتهای الگوریتم گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد. بیشتر ترافیک وبسایت ها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین می شود.
کیفیت محتوا
سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته میشود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل میشود. به عنوان مثال شما برای آموزشهای حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه میکنید و مطمئن هستید که محتوای ارائهشده از اعتبار کافی برخوردار است. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم.
- اگر عنوان شما، عنوانی چشمگیر و جذاب باشد، هم از عناوین دیگر متمایز خواهد بود و هم ترافیک بیشتری را برایتان ایجاد خواهد کرد.
- اگر به نواری که در قسمت بالای مرورگرتان در ابتدای همین صفحه قرار دارد نگاه کنید، میتوانید یک نمونه URL ببینید.
- به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود.
- چون گاهی یک اشتباه کوچک میتواند سایت شما را در معرض خطر جدی قرار دهد و به آن آسیب بزند.
- انتخاب کلمات کلیدی، موضوعی بسیار پیچیده و طولانی است که در ادامه به صورت مفصل و جزئی به آن خواهیم پرداخت.
- HTTP Status Code 200این کد وضعیت ایدهآل برای صفحه عادی و سالم شماست و نشاندهنده این است که همه چیز آنگونه است که باید باشد.