استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

احسان ارکانی: رشد مدیریتی وزیر پیشنهادی آسانسوری و یک شبه نبوده است

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، ‌ صولت مرتضوی را گزینه بسیار خوبی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: با توجه به مسوولیت‌های آقای مرتضوی و ارتباطش با مجلس می‌توان پیش‌بینی کرد که او با رای بسیار بالایی برای وزارت کار انتخاب می‌شود.

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوابق و رزومه وزیر پیشنهادی متناسب با مسئولیت پیشنهادی به وی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

شهباز حسن‌پور بیگلری: مرتضوی دارای سوابق اجرایی مثبت و تعامل خوب با مجلس است

غلامرضا شریعتی: وزیر پیشنهادی کار، مسئولیت حل مشکلات اشتغال را پذیرفت/ رأی اعتماد می‌دهیم

مهدی روشنفکر: رئیس‌جمهور با حساسیت، فردی با سوابق اجرایی قوی را برای وزارت تعاون معرفی کرد

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد سوابق گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرتضوی در حوزه اجرایی و سیاستگذاری سوابق درخشانی دارد و می‌تواند وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی را به خوبی مدیریت کند.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گزینه پیشنهادی وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی را مدیری موفق دانست و گفت: مرتضوی می‌تواند حوزه وسیع وزرات کار را به درستی مدیریت کند و به احتمال زیاد رأی اعتماد نمایندگان را کسب خواهد کرد.

جعفر قادری: وزیر پیشنهادی کار تجربیات مدیریتی ارزشمندی دارد

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

اسدالله بادامچیان:  «مرتضوی» فردی آگاه و مدیری قوی است

علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: آیت‌الله رئیسی با معرفی صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی حساسیت و اهمیت این وزارتخانه را اثبات کرد.

قرار است جلسه رأی اعتماد به سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا چهارشنبه ۲۷ مهر ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود؛ وی برای تصدی این مسئولیت باید بتواند نظر موافق اکثریت نمایندگان مجلس را به دست آورد، با توجه ۴۲ سفر استانی مرتضوی(در مسئولیت معاونت اجرایی رییس جمهور) و حضور میدانی اش در مناطق محروم برای حل مشکلات مردم  و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سفرهای استانی، وکلای ملت در مورد توانمندی های مدیریتی و اجرایی وی در حوزه مسائل اجتماعی و مدیریت هلدینگ‌های اقتصادی متفق القول هستند، لذا احتمالا مرتضوی خواهد توانست رای اعتماد وکلای ملت را بدست آورد.  

رسول فرخی میکال: وزیر پیشنهادی رفاه نقطه قوت کابینه مردمی خواهد بود

نماینده کرمان و راور  همچنین اعلام داشت: مرتضوی تجربه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و در هر مسئولیتی که عهده دار بوده موفق عمل نموده است. زاهدی پاکدستی، صداقت، مردم داری، حُسن تدبیر و پر کار بودن را از ویژگی های مثبت صولت مرتضوی بیان نمود و اعلام داشت: مجلس رای خوبی به مرتضوی می‌دهد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جدیت وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارهای اجرایی گفت: سوابق مدیریتی مرتضوی نمایانگر ثبات فکری وزیر پیشنهادی در دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأیید عملکرد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار، رفاه اجتماعی گفت: رئیس‌جمهور قوی‌ترین مهره دولت را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کرده است.

فریدون حسنوند با اشاره به مسئولیت اخیر مرتضوی در جایگاه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: وی در سفرهای استانی همراه با رئیس‌جمهور و مسئول پیگیری مصوبات سفر بوده است از این جهت با مشکلات ریز و درشت کشور آشنایی دارد و می‌تواند با ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور تاثیر گذار باشد.

مهدی روشنفکر عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد صلاحیت گزینه پیشنهادی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی صولت مرتضوی به گونه‌ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

مجید انصاری: آیت‌الله رئیسی سکان هدایت مردمی ترین وزارتخانه را به مدیر مردمی خود سپرد

لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی معتقد است که در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چهار چالش مواجهیم که این چهار چالش جز برنامه های صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

غلامرضا شریعتی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مدیری موفق خواند و گفت: مرتضوی مسئولیت حل مشکلات اشتغال را پذیرفت.  

فرهاد طهماسبی: وزیر پیشنهادی کار سوابق اجرایی خوبی دارد/مرتضوی رای اعتماد مجلس را کسب می‌کند

بشیری: وزیر پیشنهادی کار از همه ظرفیت‌ها برای توجه به وزارت تعاون استفاده کند

محمدمهدی مفتح: وزیر پیشنهادی کار مدیر موفقی است/ رأی اعتماد مجلس را کسب خواهد کرد

احمد جباری: وزیر پیشنهادی رفاه بی‌حاشیه و مقتدر است

سید ناصر حسینی‌پور دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، مرتضوی را مدیری جهادی و تحول‌گرا خواند که مشکلات و چالش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حل خواهد کرد.

روح‌الله متفکرآزاد: سوابق اجرایی مرتضوی وزنه سنگین او برای موفقیت در وزارت کار است

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، پس از عدم کسب رأی اعتماد محمدهادی زاهدی وفا، برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، سید صولت مرتضوی را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.

لطف‌الله سیاهکلی: وزیر پیشنهادی کار نماد یک «مدیر تمام عیار اجرایی» در کشور است

اصغر سلیمی: مرتضوی در حوزه اجرایی و سیاستگذاری، سوابق درخشانی دارد

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی: مرتضوی با متخصصان صالح، دورانی از تحول و پیشرفت را در وزارت کار رقم می‌زند

محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد صلاحیت گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور مرتضوی در وزارت کار منشاء خیر و برکت خواهد شد ایشان با رأی اعتماد قاطبه نمایندگان مجلس، سکاندار وزارت تعاون خواهد شد.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به معرفی سید صولت مرتضوی را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آن را اقدامی مناسب دانست و گفت: وی فردی آگاه و مدیری قوی است.

زاهدی: مجلس رای خوبی به وزیر پیشنهادی کار می‌دهد

اظهارات تعدادی از نمایندگان موافق با گزینه پیشنهادی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مردمی ترین وزارتخانه دولت برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور مردمی‌ترین مدیر دولت را برای سکان هدایت این وزارتخانه پیشنهاد کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی: وزیر پیشنهادی کار سلامت مالی و مدیریتی خود را اثبات کرده است

علی‌اصغر عنابستانی: رئیس‌جمهور با معرفی مرتضوی، حساسیت و اهمیت وزارت کار را اثبات کرد

شهباز حسن‌پور بیگلری نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی کار دارای سوابق اجرایی مناسب و دارای یک تعامل خوب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

نامه معرفی مرتضوی در روز یکشنبه ۲۴ مهر، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت کار را تشریح کرد و به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ داد.

استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

حجت‌الاسلام موسی احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فردی توانمند با سابقه اجرایی اثرگذار برشمرد و گفت: مرتضوی برای «اشتغال، کارآفرینی و توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌گذاری» برنامه دارد.

شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران – شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده‌دار است.

لطفی: رفع چالش های وزارت کار در برنامه های صولت مرتضوی قرار دارد

محمدمهدی زاهدی، نماینده  مردم کرمان و راور و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان نقاط قوت وزیر پیشنهادی کار، گفت: نظر اینجانب برای انتخاب ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی مثبت است و ایشان را خوب می‌شناسم.  

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: تیمی کاربلد در کنار وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند وعده های دولت در زمینه اشتغال و عدالت را محقق کند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از مدیران کارآمد، شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی و شستا را متحول خواهد کرد.

کوثری: مرتضوی می‌تواند رای اکثریت مجلس را بدست آورد

احمد راستینه: رئیس‌جمهور با معرفی مرتضوی گام مهمی در تحقق وعده عدالت و اشتغال برداشت

سیدمحمد موحد: سفرهای استانی نقطه قوتف مدیریت مرتضوی در وزارت کار خواهد بود

سلمان اسحاقی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی درباره معرفی سید صولت مرتضوی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازها و مسائل کشور را احصاء کرده است و دغدغه مبارزه با افراد فاسد در سایه این وزارتخانه را دارد.

لطف‌الله سیاهکلی عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در مورد سوابق گزینه پیشنهادی وزارت کار گفت: صولت مرتضوی یک مدیر تمام عیار اجرایی است و نماد یک مدیر نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: مرتضوی در هر پست مدیریتی که قرار داشته سلامت مالی و مدیریتی خود را اثبات کرده است. وی فردی دلسوز، ولایی، مردمی و ساده زیست است و بسیاری از نمایندگان نسبت به وی شناخت خوبی دارند.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات متعدد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به تصمیم گیری قاطع دارد و این اقتدار در تصمیم‌گیری از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رسول فرخی میکال دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت:گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت کار تجربیات خوبی در حوزه کاری خود دارد و می تواند نقطه قوت کابینه مردمی باشد.

استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

محمد خدابخشی: مرتضوی با رای اعتماد قاطع نمایندگان، سکاندار وزارت کار خواهد شد

استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

محمدحسن آصفری: مرتضوی با شناخت دقیق از مسائل اقتصادی، گزینه ارزنده‌ای برای وزارت تعاون است

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی: رییس‌جمهور قوی‌ترین مهره دولت را برای وزارت کار معرفی کرد

روح‌الله متفکرآزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را وزنه سنگین او برای موفقیت در این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: معتقدم وی عملکرد موفقی در این وزارتخانه از خود به جای خواهد گذاشت.

فریدون حسنوند: مرتضوی با مشکلات ریز و درشت کشور آشناست

محمد جواد محمدی نوری،  دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به معرفی سید صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر جمع متخصصان و افراد صالح در کنار صولت مرتضوی قرار گیرد، تردید ندارم دورانی از تحول، پیشرفت و توسعه را شاهد خواهیم بود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرتضوی تجربیات مدیریتی ارزشمندی در زمینه اجرایی دارد و می‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

در نامه رئیس‌جمهور خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «در اجرای اصل (۱۳۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله جناب آقای دکتر سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه مشخصات، سوابق و رئوس برنامه ایشان جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم.»

محمدحسن آصفری نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شناخت دقیقی که از مسائل اقتصادی کشور دارد، گزینه ارزنده‌ای برای وزارت تعاون محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا،  مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه‌ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

حسینی: صولت مرتضوی می‌تواند دغدغه‌های مرتبط با وزارت کار را برطرف کند

بشیری عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظر نمایندگان مجلس درباره وزارت صولت مرتضوی مثبت است، گفت: امیدواریم با توجه به ارتباطی که صولت مرتضوی با دولت داشته و در دولت کار کرده است، برای بخشی از کشور که نیاز به توجه بیشتر و بهتری دارد از همه ظرفیت ها استفاده کند.

عبدالعلی رحیمی مظفری:  «اقتدار در تصمیم‌گیری» مهمترین ویژگی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

سید ناصر حسینی‌پور: وزیر پیشنهادی کار جهادی و تحول‌گراست/ چالش‌های وزارت رفاه حل خواهد شد

حجت‌الاسلام موسی احمدی: مرتضوی برای «اشتغال، کارآفرینی، توزیع عادلانه منابع و سرمایه‌گذاری» برنامه دارد

احمد جباری عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در مورد رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرتضوی در سطح مدیریتی به صورت پلکانی رشد کرده و اشراف خوبی نسبت به مسائل وزرات کار دارد و می‌تواند چالش‌های این حوزه را مدیریت کند.

سلمان اسحاقی: مرتضوی مشکلات کشور را احصاء کرده است

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد مدیریتی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آسانسوری و یک شبه نبوده است، گفت: مرتضوی فردی جامع‌الطراف است که دارای تخصص و سابقه مدیریت اجتماعی و اقتصادی است.

سمیه محمودی: مرتضوی، وعده‌های دولت در زمینه اشتغال و عدالت را محقق خواهد کرد

علی حدادی: نگاه تحول‌گرای مرتضوی به وزارت کار/ مدیران قوی به کار گرفته خواهند شد

احمد راستینه عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار برای کسب رأی اعتماد به مجلس در واقع گام مهمی در مسیر تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور در گسترش عدالت و ایجاد اشتغال در جامعه است.

استقبال مجلس از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ مرتضوی در انتظار رأی اعتماد نمایندگان

بابایی کارنامی: مرتضوی از هر نظر مقبولیت لازم برای تصدی وزارت کار را دارد

سید محمد موحد نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد سوابق گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وی در سفرهای استانی همراه رئیس‌جمهور بوده است و مشکلات کشور را از نزدیک رصد کرده است و می‌تواند راهکارهای خوبی برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه دهد.

حسینعلی حاجی دلیگانی: مرتضوی در کارهای اجرایی جدی است

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار خود را از رده‌های پایین مدیریتی در کشور شروع کرده و با توجه به سوابق و عملکرد می‌تواند رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

سید کریم حسینی یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی کار را شخصیت باتجربه و موثری در دولت دانست و گفت: آقای مرتضوی با توجه به ارتباطات خوب و تجاربی که در جاهای مختلف داشتند، می توانند دغدغه‌هایی که در خصوص این وزارتخانه وجود دارد را برطرف کرده و پاسخگوی مجلس باشد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84915432/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A3%DB%8C