استماع گزارش حادثه تروریستی شیراز/ کاستی‌هایی در تامین امنیت حرم شاهچراغ وجود دارد

ضربه سپاه به مقرهای مرزی گروهک‌های ضدانقلاب در اقلیم شمال عراق

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  گروه‌های تجزیه طلب قصد سوء استفاده از فضای به وجود امده برای ایجاد ناامنی در این مناطق  داشتند که نهایتا با واکنش کشورمان مواجه شدند لذا مقرهای مرزی این گروهک‌ها ضدانقلاب و مرکزیت احزاب پژاک، کومله و دموکرات نزدیک مرزهای ایران توسط سپاه پاسداران مورد حمله و ضربه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل عمویی درباره نشست امروز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست ابتدا ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی که پس از حادثه تروریستی داعش در حمله به زائران شاهچراغ، در شیراز حضور داشته، گزارشی از ابعاد مختلف این اقدام تروریستی ارائه کرد.

وی گفت: قرارگاه حمزه سیدالشهدا بر هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرزهای شمالغرب کشور اِشراف دارد و در سالهای اخیر اقدامات موفقی در تامین امنیت این منطقه کشور داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در توضیح بررسی تحولات سیاسی در عراق در  ادامه جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، اظهار کرد: در جلسه امروز، آخرین تحولات سیاسی در عراق هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، هرچند جمهوری اسلامی دخالتی در مسائل داخلی این کشور ندارد، اما عراق به جهت مرز گسترده و اشتراکات فرهنگی و سیاسی با کشورمان یکی از حوزه‌های مورد توجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حفظ ثبات در این کشور و تشکیل دولت در عراق یکی از خواسته جمهوری اسلامی ایران بوده است که خوشبختانه با مشارکت گروه های داخلی این کشور محقق شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84930094/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم افزود: این اقدام تروریستی توسط داعش طراحی و اجرا شد و افراد مختلف دخیل در آن توسط نیروهای امنیتی شناسایی شدند. بنا بر این گزارش، در تامین امنیت این مکان مذهبی کاستی‌هایی وجود داشته بنابراین اعضای کمیسیون بر رفع این کاستی‌ها تاکید کردند. این موضوع زوایای مختلفی هم دارد که حتما از جانب دستگاههای امنیتی اطلاع رسانی خواهد شد.

عمویی افزود: این اقدام پس از هشدارهای جمهوری اسلامی ایران به مسئولان اقلیم کردستان عراق انجام گرفت، ایران در هشدارهای خود خواسته بود تا مسئولان اقلیم و عراق مانع فعالیت جریان‌های ضدانقلاب مسلح در این حوزه شوند. جمهوری اسلامی پس از هشدارهای لازم، دست به واکنش زد، اقدام صورت گرفته سبب ضربه اساسی به زیرساختها، نیروها و برنامه‌ریزی‌های این گروههای ضد انقلاب شد.

عمویی با اشاره به حضور سردار محمدتقی اصانلو در ادامه جلسه کمیسیون، اظهار کرد: فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا هم با حضور در کمیسیون، گزارشی از فعالیت‌های این قرارگاه در تامین امنیت مرزهای شمالغرب ارائه کرد و همینطور اطلاعاتی از حمله به مراکز وابسته به گروه های ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق کشور ارائه کرد.