استیضاح وزیر صمت به صلاح نیست/نقش مهم وزارت صمت در تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشتبه ۲۷ آبان اعلام کرد  با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

وی مشکلات بخش صنعت را ناشی از مشکلات انباشته شده در دولت یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: وزارت صنعت در حال رفع این مشکلات است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ۲ نمایشگاه تخصصی در حوزه ارتقای فناوری‌ها در ساخت خودرو از سوی وزارت صمت، اظهار داشت: با توجه به دستاوردهای صنعت خودروسازی امیدورایم ظرف یک سال آینده جهش فوق العاده در عرصه خودروسازی ایجاد شود.وزیر صمت در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته است و معتقدم اگر به فاطمی امین فرصت بدهیم در یک سال آینده شاهد جهش در بخش صنعت و معدن خواهیم بود.

وی افزود: مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها با بیان اینکه شاخص‌های تولید خودرو ۲۱ درصد نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کرده است،گفت:  پیش از روی کار امدن دولت آیت الله رئیسی خودرو های زیادی به دلیل کمبود قطعه در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا دپو شده بودند اما در دولت یازدهم قطعات مورد نیاز خودروها تامین شد و وارد بازار شدند.علاوه بر این تولید خودرو و لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است لذا امروز کشور در بخش صنعت در بازار جایگاه خوبی دارد .

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت: برخی از نمایندگان به اشتباه مشکلات مربوط به بخش آرد، نان و گندم را یکی از موارد استیضاح اعلام کرده‌اند در حالی که طبق قانون انتزاع این موضوعات مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است و ربطی به وزارت صمت ندارد.

وی این دستاورد اقتصادی را نتیجه عملکرد موفق وزارت صنعت،معدن و تجارت خواند و اظهار داشت: شاخص‌های رشد صنعت خودرو ی کشور رو به ارتقای معجزه گونه است، باید عملکرد کل وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت را در یک سال اخیر بررسی کرد اما برخی از همکاران ما فقط مشکلات بخش خودرو را بررسی می کنند و بر این اساس اسیتضاح فاطمی امین را دنبال می‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت را به صلاح نمی‌دانم، گفت: طبق آمار بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در فصول پاییز و زمستان ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم بر سر کار بوده، به ترتیب ۴.۸ درصد و ۵.۷ درصد بوده است که میانگین آن ۵.۳ درصد می‌شود.تراز صادرات اقلام صنعتی چند برابر شده است که این رشد قابل توجه شبیه معجزه است.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84919596/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B5