استیضاح وزیر صمت به مصلحت نیست/ فاطمی‌امین به جنگ با رانت معادن رفته است

وی افزود: تغییرات در جلوگیری از خام فروشی معادن و بهبود وضعیت صنعت خودروسازی باید به گونه‌ای نتیجه بخش شود که مردم تاثیر آن را در جامعه را به وضوح لمس کنند، انتظار می‌رود وزیر صمت در این راستا اهتمام جدی را داشته باشد.

رویکرد وزارت صمت احیای معادن ارز آور است

وی ادامه داد: در راستای افزایش کیفیت خودرو نیز طی یک سال گذشته شاهد ساختار شکنی و روند رو به توسعه در صنعت خودرو سازی بوده‌ایم که منجر به حذف برخی از خودروهای نا ایمن از چرخه تولید شد.

وی افزود: عملکرد وزارت صمت در بحث خودروها هرچند آرمانی نیست ولی نباید منکر اقدامات انجام شده باشیم؛ حتی در بحث فروش خودروها نیز وزارت صمت وضعیت نابسامان قبلی را تا حد زیادی بهبود بخشید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود تمامی انتقادات به وزارت صمت نباید در نقد فاطمی امین سیاه نمایی کنیم، اظهار کرد: به طور مثال هرچند در بحث معادن به توفیق چندانی دست نیافته‌ایم، اما باید توجه کرد که وزارت صمت ساختار سازی لازم در راستای بهره مندی از ظرفیت معادن انجام داده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در رابطه با صنعت خودرو نیز بیان کرد: انتقادات زیادی به صنعت خودروسازی در کشور وارد است که منجر به یک نارضایتی شده است، اما باید توجه کرد که اقدامات بسیاری در هموار کردن مسیر واردات خودرو در وزارت صمت انجام شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، انتقاداتی نیز بر وزارت صمت وارد است که باید اصلاح آن در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مجلس به طور جد خواستار تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت است تا روند این وزارتخانه تخصصی تر باشد.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

وی ادامه داد: امروز وزارت صمت رویکرد احیای معادن ارز آور را در پیش گرفته که عملا در اسارت رانت‌خواران قرار دارد؛ اینکه استیضاح کنندگان بدون در نظر گرفتن ریشه مشکلات ساختاری و سختی اعمال تحولات ساختاری، صرفا منتقد وضعیت موجود باشند، اقدامی حرفه‌ای نیست؛ باید از سیاست وزارت صمت در احیای این معادن که در چنگ عده‌ای خاص قرار دارند، حمایت کرد؛ فاطمی‌نیا عملا به جنگ با رانت در بهره برداری از معادن رفته است.

استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است و استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مخالف استیضاح وزیر صمت است، اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، هرگونه خلاء در راس وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت می‌تواند موجب ایجاد التهاب در بازار و غیر قابل کنترل شدن آن شود.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت 10 آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84923872/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B5%D9%84%D8%AD%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%86

خودروهای نا ایمن از چرخه تولید حذف شده است