استیضاح کنندگان عواقب برکناری فاطمی‌امین را بسنجند/ دولت را در تنگنا نگذاریم

تقوی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری دولت و مجلس اضافه کرد: البته برخی دوستان در مجلس موضوع استیضاح وزیر را به منزله کمک مطرح می‌کنند، اما استیضاح به معنای کمک نیست. به اعتقاد من حداقل مشکلی که استیضاح وزیر صمت ایجاد می‌کند این است که ضربه و تکانه‌ای به امر صنعت، تولید و مسائل مربوط به کار و کارگر وارد می‌کند.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین نمایشگاه وزارت صمت اخیر مصاحبه‌ای با تولیدکنندگان صورت گرفته است، حدود ۸۰ درصد از تولیدکنندگان  اعلام کرده‌اند که تولیدات آنها افزایش پیدا کرده است و لذا بخش خصوصی از عملکرد فاطمی امین رضایت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمی امین در وزارت صمت خوب بر کار مسلط شده است، اظهار داشت: وزیر صمت بر امور این وزارتخانه مسلط شده است بنابراین اعتقاد من بر این است که باید به وزیر فرصت داده شود تا به کار خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: نظر شخصی من این است که این استیضاح مطرح نشود و پس گرفته شود و اگر هم مطرح شد دوستان به استیضاح رای ندهند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84922313/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B3%D9%86%D8%AC%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1

استیضاح کنندگان،امضاهای خود را پس بگیرند

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: معتقدم که همه باید به آیت‌الله رئیسی کمک کنند و اگر دوستان ما در مجلس که البته حق آنهاست که استیضاح کنند، با نگاه کمک به دولت و در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور استیضاح خود را پس بگیرند، کار بسیار پسندیده‌ای است و کمک به دولت است. اگر هم دوستان مجلس می‌خواهند استیضاح را مطرح کنند، اختیار با خودشان است و حق آنهاست و کسی نمی‌تواند به آنها ایرادی بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص علل مخالفت با استیضاح وزیر صمت عنوان کرد: نخست اینکه وزارت صمت به تولید، اشتغال و مسائل مربوط به کار و کارگران در ارتباط است لذا در این شرایط استیضاح وزیر صمت به اشتغال، تولید کشور صدمه می‌زند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص استیضاح فاطمی‌امین با توجه شرایط فعلی کشور گفت: با توجه به شرایط موجود و وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور باید در اینگونه کارها محتاطانه حرکت کنیم و فورا تصمیم نگیریم و عواقب کار را ببینیم و بسنجیم، شرایط اجتماعی هم اقتضای اینگونه تغییرات را ندارد.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس بیان کرد: دومین علت مخالفت من با استیضاح وزیر صمت این است که فاطمی امین در حال مسلط شدن بر امور وزارتخانه است و کارهای مهمی انجام داده و پشتیبانی‌های خوبی از تولید داشته است. در بخش تولید هم آماری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز آمار ایران ارائه شده نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته در بسیاری از بخش‌های وزارت صنایع، تولید افزایش محسوسی داشته است.

مجلس نباید دولت آیت‌الله رئیسی را در تنگنا قرار دهد

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همانطور که می‌بینیم همه دنیا و عوامل داخلی آنها بسیج شده‌اند که دولت سیزدهم موفق نشود که موضوع بسیار عجیبی است. آنها عنوان می‌کند باید تلاش کنیم که دولت سیزدهم در کارها و فعالیت‌های خود با توفیق همراه نباشد این مساله‌ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.

تقوی یادآور شد: همه این موارد نشان می‌دهد که فاطمی امین در حال مسلط شدن به اوضاع صنعت، فضای کار و کارگری، سرمایه‌گذاری است ودور از انصاف است که مدیری که تا امروز توانسته است کارها را به‌خوبی پیش ببرد استیضاح شده و فرد دیگری را جایگزین کنیم که مسلط شدن وی بر امور این وزارتخانه عریض و طویل حداقل یک سال به طول خواهد انجامید.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سوال، استیضاح و تذکر حق نمایندگان مجلس است و این حق را قانون در اختیار آنها قرار داده و با شرایطی که در آیین‌نامه مجلس آمده می‌توانند سوال‌ کنند، تذکر بدهند و استیضاح کنند و در حقیقت اینها ابزار نظارتی مجلس است.

استیضاح کنندگان عواقب برکناری فاطمی‌امین را بسنجند/شرایط اجتماعی اقتضای اینگونه تغییرات را ندارد

رضایت بخش خصوصی از عملکرد فاطمی امین/ تولید افزایش یافته است

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: من موافق این موضوع هستم که فاطمی امین فعلا کار خود را در وزارتخانه ادامه دهد و همکارانی که طرح استیضاح را مطرح کرده‌اند به دولت آیت‌الله رئیسی کمک کنند و اجازه دهند وزیر صمت به کار خود ادامه دهد زیرا کمک کردن به دولت در شرایط کنونی کار پسندیده‌ای است. ضمن اینکه ما در چنین شرایط نباید دولت آیت‌الله رئیسی را در تنگنا قرار دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اگر وزیری در وزارتخانه صمت بود که نمی‌توانست کارها را پیش ببرد استیضاح وی ایرادی نداشت و مشکلی ایجاد نمی‌کرد اما در مورد فاطمی‌امین اینگونه نیست وی کارها را پیگیری و دنبال می‌کند.