امضای توافقنانه همکاری علمی و پژوهشی میان مرکز پژوهش های مجلس و وزارت ارشاد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: هرچقدر ارتباطات علمی و پژوهشی بین سازمان‌ها و نهادهای کشور بیشتر شود و مباحث با رویکرد پیشینی علمی و کار کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرند از تقابلات سیاسی پسینی جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش حوزه مجلس ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) از سوی بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.

بابک نگاهداری در این جلسه با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس سرمایه نظام است، گفت: کمتر مرکز پژوهشی در کشور به مانند مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت چابک و چند بُعدی به مسائل و چالش‌های کشور می‌پردازد.

وی افزود: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس بهره‌مندی از ظرفیت کارشناسی و نخبگانی بیرون از مرکز را در دستور کار قرار داده‌ایم که در این مسیر توافقنامه‌های همکاری علمی مشترکی را با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، انجمن‌های علمی و دانشگاه‎های کشور به امضا رسانده‌ایم.

نگاهداری رویکرد نوآوری باز را از دیگر اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس در دوره فعلی فعالیت دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا با برگزاری‌ رویدادهایی چون نوآیند، پارلمان دانشجویی و افتتاح اندیشکده‌های استانی به دنبال استفاده از توان نخبگانی سایر مراکز و استان‌ها کشور هستیم.

شایان ذکر است در توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مواردی چون همکاری مشترک در تهیه و تدوین پیش‌نویس طرح‌ها و لوایح تقنینی و نظارتی در قالب کمیته‌های تخصصی دوجانبه مشتمل بر تبیین دستاوردهای گام اول انقلاب اسلامی، تهیه بسته سیاستی گسترش و تقویت پایگاه های قرآنی مساجد کشور، تهیه بسته سیاستی حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و تجاری سازی فناوری های نرم، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و اعتلای ظرفیت های فرهنگی هنری اقوام و مذاهب، صیانت و اعتلای هویت دینی و انقلابی جامعه، تقویت حمایت های معیشتی و رفاهی اهالی فرهنگ و هنر، توسعه کسب و کارهای فرهنگی، ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر، محوربخشی به فرهنگ در سایر حوزه‌های اجتماعی، عمومی سازی تولید، نشر و نظارت فرهنگی هنری و محرومیت زدایی فرهنگی هنری، تاکید شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84892902/%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس در طول سال‌های فعالیت خود به فرآیندهای قابل قبولی دست پیدا کرده است به گونه‌ای که وزارتخانه‌ها و دولت به نظر کارشناسی این مرکز به عنوان نظر صائب نگاه می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در گسترش تعاملات با سایر نهادها و دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه همکاری مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌های فیمابین است که این تعاملات می‌تواند در زمینه کار کارشناسی روی طرح‌ها و لوایح تقدیمی به مجلس صورت پذیرد.

محمدمهدی اسماعیلی نیز در این نشست با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به نقطه قابل اتکایی برای تصمیم‌گیری نظام تبدیل شده است، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از رویش‌های موفق انقلاب در حوزه علم و پژوهش است.