بهانه تعلل روحانی در حل مشکل آب خوزستان چه بود؟

 عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عملیاتی کردن پروژه آبرسانی غدیر یک الگو بسیار خوب و حرکت جهادی جهت رفع نیازمندی های مردم ایران اسلامی است.

وی افزود:در هفته دولت به برکت خون شهیدان رجایی و باهنر این پروژه به بهره برداری رسید و بیش از ۲۵ شهر استان و روستاهای تابعه از این نعمت برخوردار شدند،جا دارد  از تلاش همه کسانی که در این پروژه سهیم بودند و مجاهدت کردند صمیمانه تشکر کنم.

نماینده مردم بهبهان با مثبت ارزیابی کردن  عملکرد دولت سیزدهم در این زمینه اظهار داشت: دولت با برنامه ریزی، اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از همه ظرفیت های موجود در استان و بهره گیری از حمایت وزرات نیرو و تلاش مسئولان استانی با زمان بندی مشخص، این پروژه مهم را اجرایی کرد.

این پروژه عظیم آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان را تامین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به ۲ هزار نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84878416/%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A2%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AFمظلومی اضافه کرد: خدمت مردم شریف مردم خوزستان و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند،عرض می‌کنم که دولت سیزدهم با عزم و اراده جهادی، تفکر انقلابی و تلاش شبانه روزی علیرغم اینکه پیش بینی کارشناسان و متولیان امر این بود که عملیاتی شدن این پروژه حداقل سه سال به طول می انجامد، اما کمتر از ده ماه این پروژه را به سرانجام رسانید و مردم از آب شرب سالم بهره مند شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: کسانی که اجرای این پروژه بزرگ را به تاخیر انداختند، عدم وجود اعتبارات و  تحریم‌های ظالمانه را بهانه کردند،  اما عدم اراده راسخ برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم دلیل اصلی معطل ماندن این پروژه بوده است.

محمد طلا مظلومی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد افتتاح  پروژه  آبرسانی غدیر در خوزستان گفت:یکی از چالش ها و مشکلات اساسی استان خوزستان بحث تنش آبی است که علیرغم وجود منابع عظیم آب در این استان، خیلی از مناطق با مشکل  کمبود آب مواجهه بودند.

مظلومی در مورد سکوت منتقدان دولت در مورد افتتاح این پروژه بیان داشت: منتقدان دولت چون  اقدامات گذشته خود را با  این حرکت مقایسه می‌کنند، پاسخی جز سکوت ندارند و برای ترک فعل که در این زمینه صورت گرفته است باید از مردم خوزستان عذرخواهی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پروژه آبرسانی غدیر بیش از ده سال پیش آغاز شده است، اظهار داشت: به دلایل مختلف از جمله عدم وجود روحیه جهادی و تفکر انقلابی اجرای این پروژه معطل ماند و مردم خوزستان متحمل مشقت و سختی زیادی شدند.  

به گزارش ایرنا، طرح عظیم آب‌رسانی غدیر استان خوزستان روز جمعه گذشته با حضور آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید. اجرای این طرح مهم در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود اما تا سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت که با تاکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب باکیفیت بهره‌مند شوند، با تامین اعتبارات لازم، در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.