تولید پایدار با حمایت از بخش خصوصی میسر است

عسکری با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صنایع غذایی خاطرنشان کرد: با فضاسازی‌ در راستای جذب سرمایه لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر رونق اقتصاد ملی، امکان اشتغال‌آفرینی مناسبی برای جوانان فارغ‌التحصیل کشور فراهم خواهد شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84873224/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم ارزیابی شاخص‌های تورم را بر اساس قیمت نهایی مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت: قیمت‌های محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی در صنایع غذایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بر این باوریم قیمت‌گذاری دستوری پاسخگو نیست.

عسکری در خصوص اهمیت نظارت الکترونیکی دولت گفت: زیرساخت‌های سنتی ما باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی به عنوان یکی از راهبردهای کلان کشور در عرصه مدیریتی ادامه داد: به مانند دوران دفاع مقدس که «ما می توانیم» را عملی کردیم، در این زمان هم باید با به کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد، تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.

محمدجواد عسکری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره نشست با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی افزود: در این نشست به اهمیت شتابدهی شرکت‌های دانش‌بنیان و مطرح صنایع غذایی به عنوان مصرف‌کننده محصولات کشاورزی در راستای ارتقای توان تولید در کشور تاکید و مقرر شد به صنایع غذایی و اصلاح قوانین و مقررات ناکارآمد در این حوزه توجه شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های امنیت غذایی در کشور مهیا شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هدفمند ساختن نظام تولید می‌توانیم در تنگناهای بین‌المللی نظیر مناقشات منطقه‌ای اخیر که در جنگ روسیه و اوکراین، از سفره مردم حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: باید با راهکارهای نوین براساس نیازهای امروز جامعه و ابتکار عمل مدیریتی برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام‌های جدی را در سطح ملی و محلی برداریم.