حق مناطق جنگی برای ۶ استان مرزی کشور مجددا برقرار شد

به گزارش ایرنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه چهارشنبه ۲۰ مهر- ۲ فوریت استفساریه‌ای را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی آن فوق العاده شغل مناطق جنگی باید مجددا پرداخت شود.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد به رای یک مرجع قضایی دیوان عدالت اداری ، دریافت این حقوق را غیرقانونی دانسته و طی بخشنامه ای به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی از آنها خواسته بود این ارقام از دریافتی های آنها حذف شود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این مطالبه اصلی و حق کارکنان شاغل استان های مرزی درگیر جنگ بازهم محقق شد.

ج ـ سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند نسبت به صدور احکام پرداخت مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس برابر جداول و ضوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از سال دوم اجرای قانون برنامه اقدام نمایند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84922798/%D8%AD%D9%82-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B7%D9%82-%D8%AC%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%B6-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

«شهریار حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع فوق العاده مناطق جنگی در اجرای ماده ۹۱ قانون دیوان امروز در هیات عمومی مطرح و با نقض رای قبلی مجددا فوق العاده مناطق جنگی به کارکنان شاغل در هفت استان مرزی پرداخت می شود.

ث ـ سازمان برنامه و وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور موظفند اعتبار لازم را برای اعمال سقف فوق‌العاده‌ پیش‌بینی شده در بند(۱)‌ ماده(۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان شاغل در این مناطق از سال اول اجرای قانون برنامه تأمین و اعمال نمایند.

علاوه بر این طبق ماده۱۱۲ـ به‌منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس:

پاسخ :

‌آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند ؟

نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس دو فوریت این استفساریه را به تصویب رساندند.

بلی. فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه شامل کلیه مستخدمانی است که از زمان شروع دفاع مقدس و پس از آن در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته و دارند .

به گزارش ایرنا، متن کامل متن این استفساریه به شرح زیر است:

وی این استان‌ها را شامل کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و بوشهر بیان کرد و گفت: این مهم با پیگیری های مستمر نمایندگان  و رایزنی با دیوان صورت گرفت که در راستای این مهم بازهم شاهد پرداخت حق مناطق جنگی در احکام کارکنان شاغل در این استان ها خواهیم بود.