حوادث زاهدان توسط هیات ۵ نفره کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال پیگیری است

وی با اشاره به نشست های خود با مسوولان امنیتی سیستان و بلوچستان در رابطه با حوادث زاهدان افزود: مسوولان امنیتی این استان از ما درخواست داشتند تا تمام مسائل این حادثه بررسی شود و اگر از سوی کسی قصوری انجام شده باشد با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: آنچه در این فرصت لازم است که از مردم سیستان و بلوچستان تقاضا کنم دعوت به وحدت و حفظ یکپارچگی است که در طول تاریخ شاهد آن در این استان بودیم.

نائب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این وظیفه ما است که کشف حقیقت و بررسی کنیم علل و عوامل این حادثه را و امید داریم هر چه زودتر جمع‌بندی این بررسی را به مسوولان مربوطه منعکس کنیم. 

وی بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی همه ابعاد این حادثه در قالب یک هیات پنج نفره وارد سیستان و بلوچستان شدند و بازدیدهای زیادی را از اماکن آسیب دیده داشتیم و جلسات متعدد، متنوع و فشرده‌ای را با مسوولان استان در حوزه‌های مختلف برگزار کردیم و این موضوع از ابعاد مختلف در حال بررسی است.

عزیزی اظهارداشت: از مردم خوب و مومن سیستان و بلوچستان تقاضا دارم که به صفوف متحد و منسجم‌شان خدشه‌ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: مطمئنا این حادثه مورد بررسی و ابعاد پیدا و پنهان آن مورد تجریه و تحلیل و بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد هم ما و هم سایر دستگاه‌های دیگری که در حوزه‌های قضایی هستند وظیفه داریم این موضوع را بررسی کنیم و این کار در حال انجام است.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به نیابت از مردم و بزرگان طوایف و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان مسائل مربوط به زاهدان را بررسی خواهیم کرد و آخرت خودمان را برای دنیای یک فرد نخواهیم فروخت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84903999/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%DB%B5-%D9%86%D9%81%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C

ابراهیم عزیزی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه همایش سران طوایف، علما و معتمدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار این استان، نماینده اهل سنت مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان سپاه، انتظامی و جمعی از مسوولان استانی در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: در جمعه‌ای که گذشت متاسفانه شاهد آشوب‌ها و اغتشاشاتی در سطح  شهر زاهدان بودیم این مساله آسیب‌هایی را به برخی از اماکن دولتی و مردمی وارد کرد و تعدادی از افراد در این حوادث آسیب دیدند و برخی از مردم مومن این شهر کشته شدند.

نائب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم که این حادثه خدای ناکرده باعث ایجاد اختلاف شود و شرایطی را به وجود آورد که بستر توسعه و عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان را دستخوش تغییر قرار دهد.

عزیزی تصریح کرد: وحدت سیستان و بلوچستان در طول تاریخ بی نظیر بوده و یقینا باید این مسیر را ادامه دهیم و تلاش کنیم با استمرار وحدت زمینه رشد و آبادانی، رفع فقر و محرومیت را از چهره استان بزداییم.

وی تاکید کرد: الحمدالله سیستان و بلوچستان در مسیر رشد، پیشرفت و شکوفایی قرار دارد و تصمیات خوبی را هم دولت و هم مجلس برای این استان گرفتند که اجرای این تصمیات هم در بودجه دیده شده و هم نیازمند آرامش و مستلزم یک فضایی که امکان حضور دستگاه‌های مختلف و پیمانکاران را فراهم کند است و وقتی خدای ناکرده استان نا امن جلوه کند امر مهم عمران و آبادانی آن به خطر می افتد.