دو-دوهایی که نتیجه داد/ اتهامات به وزیر نچسبید

فاطمی امین در ابتدای سخنرانی خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای دفاع از عملکرد و برنامه هایش، نامه رییس جمهور خطاب به نمایندگان را قرائت کرد:

در ادامه فاطمی امین در واکنش به برخی اتهام زنی های نمایندگان در مورد انتصابات فامیلی در وزارت صمت گفت:  من برادر خانم ندارم دو بار شایع شده که من برادر خانم را در فولاد مبارکه منصوب کرده ام یک بار هم شایعه شد که وی را در ایمیدرو منصوب کردم.برادر خانم من در تصادف جاده ای کشته شده است .

در ادامه دومین مدافع عملکرد فاطمی امین در صحن علنی مجلس، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس بود، که از مدیریت فاطمی امین بر بازار مصالح ساختمانی دفاع کرد.

در این نامه آمده است: به دلیل سفر نخست وزیر ارمنستان به ترهان و میزبانی اینجانب امکان حضورم در مجلس محقق نشد، با عنایت به اقدامات مثبت دوره یکساله و برنامه های تحولی پیش بینی شده وزیر در حوزه های صنعت، معدن و تجرات انتظار دارم نمایندگان با آرای خویش امکان ادامه فعالیت این مدیر پاکدست، پر کار و تحولی را فراهم نمایند.

اعتراض شدید فاطمی امین به اتهام زنی برخی نمایندگان

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،جلسه بررسی استیضاح وزیر صمت با حاشیه های جالبی همراه بود، این جلسه با فریاد دو دوی وکلای ملت با استیضاح آغاز شد و ادامه یافت.

نمایندگان مجلس پس از پایان اظهارات بدری نیز با فریاد دو دو مخالفت خود را با استیضاح اعلام کردند.

سیاهکلی قالیباف را در این موضوع به شهادت طلبید اما رییس مجلس سکوت کرد.

در ادامه لطف الله سیاهکلی یکی از استیضاح کنندگان به بیان مخالفت های خود پرداخت، نمایندگان در اعتراض به اظهارات وی با صدای بلند در صحن علنی صحبت می کردند، که وی خطاب هب وکلای ملت گفت:«شلوغ نکنید برادر» 

فاطمی امین: منم از تصادفات آسیب دیدم

این اظهارات با واکنش اعتراضی نمایندگان همراه شد، نمایندگان با فریاد دو دو این اظهارات را رد کردند.

در پایان چنارانی سعی کرد با هیات رییسه مجلس برای افزایش فرصت بیان اظهاراتش چانه زنی کند. و چند ثانیه ای فرصت نطقش را افزایش داد.

در ادامه هاجر چنارانی در موافقت با استیضاح وزیر صمت از دو دوی نمایندگان انتقاد کرد و گفت: فشارهای دیشب و فریادهای دو دوی امروز سر منشا یکسان دارد.

وی گفت: کاهش قیمت تمام شده خودرو یکی از وعده های وزیر بود شاهد هیچ حرکت مثبتی در کنترل بازار خودرو و خروج دلالان از بازار نیستیم.

شلوغ نکنید برادر

بدری عدم شایسته سالاری در وزارت صنعت را از دلایل استیضاح خواند.

نمایندگان ملت در جریان اظهارات چنارنی همچنان به فریادهای دو دو ادامه دادند.

مخالفت قاطع نمایندگان با موافقان استیضاح وزیر صمت

علت عدم حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح فاطمی امین چه بود؟

در  جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر صمت جلال رشیدی کوچی در موافقت با استیضاح با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو، این موضوع را دلیل اصلی استیضاح اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان با فریاد دو دو مخالفت خود را با استیضاح اعلام کردند.

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اعتراض از نمایندگان خواست در صندلی های خود بنشینند و خطاب به یکی از نمایندگان گفت: شما الحملله از صب روی صندلی خود ننشسته اید، چند دقیقه ای روی صندلی خود بنشینید و خستگی در کنید.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت خودرو نیست.اهمیت بقیه حوزه ها را به خاطر اهمیت خودرو کم رنگ نکنیم.

 قالیباف در پایان جلسه در این موضوع گفت: مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون صنایع، موضوع تفکیک را بررسی کردند جمع بندی تخصصی به تفکیک وزارت صمت به دو وزارت خانه نرسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84929278/%D8%AF%D9%88-%D8%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DA%86%D8%B3%D8%A8%DB%8C%D8%AF

در ادامه دفاع مخالفان استیضاح از وزیر صمت آغاز شد و اولین مدافع وزیر صمت در صحن علنی مجلس مرتضی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود. که بر اساس شاخص های تخصصی و آمار و ارقام به دفاع از وزیر پرداخت.

سیاهکلی عدم ارائه لایحه تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت را به معنی مخالفت رییس جمهور با ادامه حضور فاطمی امین در وزارت صمت خواند.

عصبانیت مخالفان وزیر از فریاد دو دوی نمایندگان/چانه زنی برای افزایش زمان بیان مخالفت‌ها

سکوت قالیباف در برابر ادعای سیاهکلی

دفاع قوی از وزیر صمت از رییس کمیسیون صنایع آغاز شد

رییس جمهور ادامه داد: تا با برخورداری از این حمایت و اعتماد و بهره گیری از دیدگاه های تخصصی و نقدهای سازنده نمایندگان به خصوص درخواست کنندگان استیضاح با روحیه ای مضاعف بهبود این وزارتخانه مهم را پیگیری نمایند

در ادامه صدیف بدری مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح از کیفیت خودرو انتقاد کرده و نسبت به عدم حذف قرعه کشی خودرو اعتراض نمود.

وی تاکید کرد:ما با آقای رییس عهد و پیمان مبارزه به فساد بسته ایم.

قالیباف : چند دقیقه ای روی صندلی خود بنشینید و خستگی در کنید

اظهارات وی اعتراض شدید نمایندگان با فریاد دو دو شد تا جایی که محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نمایندگان را دعوت به سکوت و آرامش کرد.

نمایندگان پس از پایان اظهارات نوروزی با فریاد دودو با اظهارات وی نیز مخالفت کردند.

در ادامه در ابتدای نطق سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با استیضاح وزیر صمت، وی نسبت به وضعیت بی نظمی در جلسه علنی اعتراض کرد.

بعد از پایان نطق رشیدی کوچی نمایندگان با فریاد های دو دو مخالفت خود را با اظهارات وی بیان کردند.

رییس جمهور هم به صورت شفاهی و کتبی نامه ای نوشتند و اعلام کردند قصد حضور در جلسه امروز داشتند اما به علت سفر نخست وزیر ارمنستان امکان حضور در جلسه علنی امروز را داشته اند.

وزیر صمت: من برادر خانم ندارم

نامه رییس جمهور در حمایت از فاطمی امین به مجلس شورای اسلامی 

گفته شد دوستان من در واردات دخالت دارند و آستان قدس با شرکت من قرارداد بسته است که من از آقای قالیباف تقاضا دارم این اتهامات به صورت حقوقی بررسی شود،  اگر اثبات شود من استعفا می دهم، اگر اثبات نشد باید پاسخگو باشند،  طرح این اتهامات به مدیر دولت مردمی درست نیست.

وزیر صمت در واکنش به انتقفادات نمایندگان به کیفیت خودرو گفت: بنده هم آسیب دیده از تصادفات هستم.اما سلبریتی بازی در نیاوردم و این موضوع را بیان نکردم.

در ادامه نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت، نا به سامانی در بازار سیمان را علت موافقت با این موضوع اعلام کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان ملت امروز چشم مردم ایران به شماست از شما انتظار داریم با شجاعت و صداقت اقدام کنید،قصه خودرو یک قصه پر غصه است اجازه دهید دولت با یک فرد جدید و قوی به کار خود ادامه دهد.