رئیس‌مجلس از طرح انتقال آب دریا به استان فارس بازدید کرد

بازدید و نظارت میدانی از پالایشگاه های پارسیان سپهر و گاز پارسیان

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان نظارت میدانی از شهرستان‌های لامرد و مُهر از ۲ پالایشگاه پارسیان سپهر و گاز پارسیان بازدید کرد.

قالیباف در جریان این نظارت میدانی گفت: در سالی که گذشت با فعالیت کارکنان شرکت ملی گاز شاهد قطعی کمتری در حوزه برق بودیم.

رئیس مجلس پس از بازدید از پالایشگاه گاز پارسیان، گفت: در سالی که گذشت با فعالیت کارکنان شرکت ملی گاز شاهد قطعی کمتری در حوزه برق بودیم زیرا رابطه ای بین برق و گاز وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدیران ارشد باید توجه کنند که این اتفاق با زحمت افراد در رده های میانی و پایینی رخ می دهد لذا باید چاره اندیشی بهتری و سیاست های مناسب تری اتخاذ کنند؛ تا اساسا از مصرف بی رویه گاز جلوگیری شود تا از این سرمایه بزرگ ملی و انفال استفاده مناسب تری صورت گیرد.

همچنین در جریان این بازدید چند تن از کارگران شاغل در این مجموعه در گفت وگوی مستقیم با رئیس مجلس، دغدغه ها و مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار تبدیل وضعیت و بهبود شرایط شغلی و معیشتی خود شدند.

پالایشگاه پارسیان سپهر در سال ۱۳۹۹ به همت متخصصان ایرانی راه اندازی شد و ظرفیت تولید سالانه آن ۳.۳ میلیون تن اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی است و پیش بینی درآمدزایی یک میلیارد دلاری سالانه برای آن شده است.

در این بازدید همچنین اعلام شد که پالایشگاه گاز پارسیان سومین پالایشگاه گاز کشور محسوب می شود که با ظرفیت روزانه ۲۱ میلیون متر مکعب گاز و ۱۲ هزار بشکه میعانات گازی از سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرده و ظرفیت اسمی تولید روزانه آن ۸۰.۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی پیش بینی شده است.

قالیباف رئیس مجلس ظهر پنجشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی لامرد در جنوب استان فارس شد.

رئیس مجلس که به همراه جمعی از نمایندگان و اعضای کمیسون های مختلف و برخی از مسئولان و معاونان وزرا از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای لامرد وارد این شهرستان شد، در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استانی و محلی قرار گرفت.

‌شهرستان های لامرد و مهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84900247/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

 قالیباف در این سفر همچنین از صنایعی همچون مجتمع آلومینیوم جنوب در لامرد بازدید خواهد کرد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و برخی مسئولان ملی و استانی و نمایندگان مجلس، قالیباف را در این بازدید همراهی می‌کردند. 

در این بازدید اعلام شد که این طرح با ظرفیت نهایی سالانه ۱۴۵ میلیون مترمکعب پیش بینی شده تا تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز استان فارس به ویژه در عرصه صنعت باشد و طول نهایی مسیر خط انتقال آب ۷۰۸ کیلومتر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود و پس از بازدید از صنایع و پروژه های دو شهرستان لامرد و مهر، شامگاه پنجشنبه با شزکت در یادواره بزرگداشت سرداران و شهدای شهرستان های لامرد و مُهر در مصلای الغدیر لامرد سخنرانی خواهد کرد.

۱۴ باب ایستگاه پمپاژ آب در این طرح پیش بینی شده است و فاز نخست این طرح تا شهرستان های لامرد و مهر خواهد بود.

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری فاز نخست این طرح پیش بینی شده است که تا ۲ سال و نیم آینده به اتمام خواهد رسید.

این پروژه براساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استان فارس برای افق ۱۴۲۵ تا ۱۴۵۰ پیش بینی شده که براساس آن ۴۰۰ میلیون مترمکعب انتقال آب از خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

این پروژه شامل سه محور شرقی، غربی و میانی است که نیازهای آب بخش صنعت و شرب استان فارس را تامین خواهد کرد؛ در صورت تامین اعتبارات لازم این خط انتقال آب تا استان های دیگر نیز ادامه خواهد یافت.