رئیس جمهور برای تامین زیرساخت‌هایی مورد نیاز زائران در مشهد قول مساعد داده است

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: زیارت، موضوع ملی نیست بلکه موضوعی بین‌المللی است، مشهد، مقصد پروازهای رفت و برگشت بین‌المللی است و زائران زیادی هستند که تاکنون  پنج نوبت به مشهد آمده‌اند و سفر به ایران را با آمدن به مشهد تجربه کرده‌اند که نشان می‌دهد به مشهد نگاه بین‌الملی باید داشت.

پژمانفر افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه کشور این موضوع را مد نظر قرار دادیم و با توجه به این‌که در آن زمان جمعیت کشور ۷۵ میلیون نفر بود حضور ۲۵ میلیون زائر را پیش بینی‌ کردیم یعنی هر ایرانی هر سه سال یک نوبت برای زیارت به مشهد می آید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت وجود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران اسلامی این فرصت را داریم و به همین دلیل هم وظیفه داریم که اقداماتی را انجام دهیم و حاکمیت برای سیاحت وظایفی را باید انجام دهد اما موضوع سفر به مشهد متفاوت است چون زیارت، رسیدن به قله آرامش است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مشهدی ها از زیرساخت‌هایی که برای زائران فراهم می‌شود استفاده نمی‌کنند و اگر افزایش اعتبارات و تامین زیرساخت‌های زائرپذیری را درخواست داریم برای این است که زائران را بهتر میزبانی و خدمت بهتری به زائران ارائه کنیم.

پژمانفر افزود:  باید زیرساخت‌ها برای حضور همه اقشار به نحو کامل فراهم شود که ما در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا امکانات به‌طور وسیع برای زائران فراهم شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84897826/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%82%D9%88%D9%84

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه خدمات رسانی به زائران دهه آخر صفر با اشاره به ضرورت تامین آرامش برای آنان افزود:  زمانی که به دنبال آرامش هستیم زیارت معنا پیدا می‌کند، زیارت مسیری است برای رسیدن به آرامش پایدار و مستمر که تا لحظه‌ای که انسان در دنیا زندگی می‌کند می‌توان این آرامش را برای او حفظ کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم شرایط سفر زیارتی به مشهد را برای همه اقشار فراهم کنیم به گونه‌ای که فقیر و غنی همه بتوانند به مشهد سفر کنند و از فضای معنوی مشهد بهره‌مند شوند و بتوانند از زیارت بهره‌برداری کنند و موضوع ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت نیز برای این است که زائر از اقصی نقاط دنیا از زیارت بهره‌مند شود.

پژمانفر با اشاره به اختصاص بودجه زیارت به مشهد افزود: در سال ۱۳۹۱ که اختصاص بودجه زیارت به مشهد مصوب شد مقرر شد که دولت طی پنج سال، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به مشهد اختصاص دهد که متاسفانه این عدد پرداخت نشد و نتوانستیم با مبالغ پرداختی دولت زیرساخت‌های لازم را تامین کنیم.

وی با بیان این‌که اکنون نیز تامین بودجه برای ایجاد زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران را پیگیر هستیم ادامه داد: صحبت‌های مفصلی در این زمینه صورت گرفته است و رییس جمهوری نیز قول داده‌اند که موضوع امکانات و زیرساخت‌هایی که برای زائران در مشهد لازم است را فراهم کنند.