رئیس مجلس شورای اسلامی از فاز ۲ پارس جنوبی بازدید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی  در جریان این نظارت در جریان مشکلات پرسنل این پالایشگاه در حوزه وضعیت حقوق و دستمزد، اخذ مالیات از حقوق و عدم تناسب با وضعیت شغلی و نیز تبدیل وضعیت شغلی آنها قرار گرفت.

قالیباف در این دیدار چهره به چهره  در جریان مشکلات آنها از جمله محدودیت تعداد ۲ سفر در سال برای لنجداران، لزوم لایروبی اسکله و نبود فضای آموزشی کافی در شهر عسلویه قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید، از نزدیک در جریان مشکلات و موانع توسعه اسکله صیادی عسلویه قرار گرفت.

به گفته  غلامحسین کرمی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بنا به پیشنهاد رئیس مجلس و تیم فنی ایشان در چهار حوزه انتخابیه استان در این سفر از پنج پروژه ملی شامل یکی از پروژه های مجتمع گازی پارس جنوبی (جنوب استان)، شرکت نفت گوره ( شمال استان منطقه گوره)، سد دالکی ( کارگاه دالکی) ، راه آهن بوشهر – شیراز (کارگاه مرکزی) و پروژه سد دشت پلنگ (کارگاه دشت پلنگ) به صورت میدانی بازدید به عمل می آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی از فازهای پارس جنوبی بازدید کرد

ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در میزان بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.

این میدان در سال ۱۹۷۱ کشف شد و بهره‌برداری از آن در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. حجم ذخیره درجای گاز طبیعی میدان پارس جنوبی در حدود ۵۱ تریلیون مترمکعب و ذخیره قابل برداشت آن ۳۶ تریلیون مترمکعب برآورد می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84874510/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%A7%D8%B2-%DB%B2-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست،  محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران ، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی  رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش ایرنا،رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در فازهای  ۲  شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از نزدیک در جریان روند برداشت ، تولید و انتقال گاز  در این پالایشگاه قرار گرفت.

همچنین توجه به امر توسعه اسکله با توجه به اینکه عمده مردم بوشهر از طریق صیادی و دریانوردی کسب درآمد می‌کنند، از دیگر خواسته های مردم این منطقه از رئیس مجلس بود.

از جمله اهداف  این نظارت ستادی بازدید از بنادر ، اسکله ها ، سکوهای نفتی ، پروژه های عمرانی و صنعتی و همچنین اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی در اجرای برخی طرح های اصلی استان بوشهر اعلام  شده است. 

میدان گازی پارس جنوبی  بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و به‌طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران و قطر واقع شده‌است.

 رئیس قوه مقننه در جریان این نظارت با پرسنل پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت وگو  کرد و  همچنین از اتاق کنترل این مجتمع بازدید کرد.

 قالیباف همچنین با حضور در اسکله عسلویه  و جمع  صیادان، جاشوها و ناخداهای کشتی های صیادی و سفاری مسایل و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

برنامه پایانی سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر شرکت در آئین کنگره بزرگداشت سالروز شهادت سردار جنوب رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان است.