رییس جمهور در سازمان ملل از جبهه مقاومت با اقتدار حمایت کرد

وی در خصوص سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت: آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل به صورت دقیق مواضع هسته‌ای ایران را تشریح کرده و صراحتا دلیل حل نشدن موضوع هسته‌ای ایران را آمریکا و اروپا معرفی کرد که واقعیت‌ها را وارونه جلوه داده و به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکردند.

فرهنگی تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی ظلمی که بر مردم ایران از سوی آمریکا روا شده بود را در مجمع عمومی سازمان ملل تبیین کرد تا تمام افکار عمومی و مردم جهان به سیاست تزویر آمریکا پی ببرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84896803/%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

فرهنگی با بیان اینکه مقامات آمریکا فکر می‌کردند  با شهادت سردار سلیمانی مسیر وی متوقف خواهد شد،افزود: پس از شهادت سردار سلیمانی این مسیر  نه تنها متوقف نشد بلکه بسیار منسجم‌تر و قویتر ادامه پیدا کرده و جبهه مقاومت امروز به خودباوری علیه ظلم و تروریسم رسیده و رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل این موضوع را به‌درستی روشنگری کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورهای شرق و غرب آسیا از جمله چین و روسیه، سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان را قبول ندارند، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی به درستی سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا را در مجمع عمومی سازمان ملل را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: اما فرماندهی که توانست مقابل این تروریسم بین‌المللی بایستد، حاج‌قاسم سلیمانی بود در حالی که اروپا و غرب به جای مقابله با این تروریسم بین‌المللی از داعش حمایت کردند و حتی رئیس جمهور سابق آمریکا در یک اقدام تروریستی بین المللی، دستور به‌شهادت رساندن حاج‌قاسم را در یک سفر رسمی فرمانده نظامی جمهوری اسلامی ایران  صادر کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: مجلس یازدهم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند و اقدامات روشنی را به دولت تکلیف کرد و دولت نیز به‌درستی آن را پیگیری نمود.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل مبنی بر ایکه مدت‌هاست حضور آمریکا در عرصه جهانی نمادی از قدرت نیست و هژمونی آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مخدوش شده است، اظهار داشت: آمریکا حکومت زورگویی است که سیاست یک‌جانبه‌گرایی را در جهان پیگیری می‌کند و تلاش دارد این سیاست را بر جمهوری اسلامی نیز دیکته کند.

فرهنگی ادامه داد: قتل‌عام‌ و انفجارهای گسترده در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا شروعی برای سایر اقدامات داعش بود. از طرفی غرب توانایی مقابله با این جنایت‌ها را نداشت. چراکه داعش کنسرت‌ها، گردهمایی‌های مردم و نقاط مهم و حساس کشورها را مورد هدف قرار داده بود و کشته‌های زیادی را به واسطه تهاجمات خود بر جای می‌گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به کوتاهی دولت قبل در نحوه عمل به برجام گفت: دولت قبل به تمام مفاد توافق هسته‌ای و تعهدات خود در برجام عمل کرد، لذا آمریکا و اروپا دلیلی برای عمل به این تعهدات نمی‌دید، این رویکرد دولت قبل در عمل به برجام ضربه زد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بالا بردن تصویر حاج‌قاسم سلیمانی توسط رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بین المللی داعش در جهان است که باید به ملت‌های آزادی خواه جهان از طریق سازمان ملل معرفی می شد.