زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات خدمات پرسرعت، مستقل و امن به مردم ارائه می‌دهد

زارع‌پور با بیان اینکه تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت ۱۰۰ درصدی در حال فعالیت است، گفت: ما ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها داریم، در حالیکه پلتفرم‌های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و… را در برگرفته‌اند. ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

راستینه افزود: دغدغه‌هایی که امروز در راستای محدودیت اینترنت ایجاد شده مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به اینکه  توان پلتفرم‌های داخلی به جهت کیفیت، سرعت و ظرفیت بسیار بالا است وزراتخانه در تلاش است مشکلات زیرساختی آنها را کاهش دهد، امروز پلتفرم‌های داخلی خدمات مناسبی در حوزه‌های بانکی، اجتماعی و حتی آموزشی ارائه می‌کنند بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زیر ساخت‌های لازم شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران فراهم کند.

نشست امروز کمیسیون فرهنگی با وزیر ارتباطات

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های مردم در راستای ضعف پهنای اینترنت، مشکلات پلتفرم‌های داخلی، کسب و کارهای فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات عنوان کردند و مقرر شد وزیر ارتباطات از حداکثر تلاش خود برای حل مسائل عنوان شده استفاده کند و زیر ساخت‌های لازم را جهت ارائه خدمات برای عموم جامعه فراهم کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84904264/%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B9-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، عیسی زارع‌پور روز سه شنبه پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار شد و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات پاسخ داده شد.

نماینده مردم شهرکرد افزود: خدمات موثری برای تشکیل کارگروه اقتصاد ملی دیجیتال با اختیارات هیات وزیران برای ساماندهی و هدایت فعالیت‌های شغلی در بستر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته است که در این جلسه به صورت جزیی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

احمد راستینه هفشجانی در توضیح نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مهمان کمیسیون فرهنگی بود. در این جلسه وزیر ارتباطات گزارش کاملی از عملکرد یکساله خود ارائه کرد و اقدامات موثر وزارتخانه در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات تشریح کرد.