زاهدی‌وفا توان خود را در وزارت رفاه اثبات کرده است

وی افزود: زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون فردی با دانش، کارکرده و  از بدنه این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی برای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  باید تلاشی مضاعف در این مجموعه داشته باشد زیرا  نیروهای انسانی زیادی زیر مجموعه این وزارتخانه هستند و همگی یا مستمری بگیرند یا از اقشار ضعیف جامعه به شمار می روند لذا از این رو باید به آنان توجه لازم شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با اشاره به زیرمجموعه های مهم و بزرگ وزارت رفاه اظهارداشت: همه افراد در زیرمجموعه های این وزارتخانه منتظر آمدن یک وزیر جهادی هستند از این‌رو زاهدی وفا در صورت تصدی این سمت باید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهادی گونه خدمت کند.

وی تاکید کرد: وزارتخانه ای مادر مانند  تعاون از نظر نیرو و زیرمجموعه های خود از جمله نهادهای پیچیده محسوب می شود که به وزیری توانمند نیاز دارد و زاهدی وفا اثبات کرده می تواند به شکل مناسب این مجموعه ها را مدیریت کند.

در سوابق مدیریتی زاهدی وفا، معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در دولت نهم، نمایندگی وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای‌عالی تحقیقات و فناوری (عتف)، همچنین عضویت در شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای‌عالی انرژی دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کاناداست. وی طی سال‌های گذشته عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، همچنین ریاست هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، هیات مدیره رایتل و نیز عضویت در شورای‌عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را نیز در کارنامه دارد.

عفت شریعتی کوهبنانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه ای مادر محسوب می شود که باید آن را به وزیری با تجربه و جهادی سپرد از وزیر پیشنهادی برای تصدی آن دفاع کرد.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی درحالی برگزار می‌شود که وی طی چندماه اخیر سرپرستی این وزارتخانه مهم را برعهده داشته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84902258/%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

زاهدی وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای‌عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای‌عالی تدوین برنامه پنجم، شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای‌عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه دارد و اینک با معرفی رییس‌جمهور به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: زاهدی‌وفا توان خود را در وزارت رفاه اثبات کرده است

شریعتی با اشاره به اینکه معطل ماندن هدایت و سرپرستی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با توجه به اهمیت آن به ضرر همه مردم کشور و حتی زیر مجموعه‌های این وزارت خانه خواهد بود، افزود: زاهدی وفا با تجربه ‌ای که دارد خواهد توانست مسائل مربوط به حوزه‌های این وزارتخانه را رفع کند.