زاهدی وفا اشراف کاملی بر وزارت تعاون دارد/ وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت

محبی، توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و برنامه ریزی برای احیای شرکت‌های زیان‌ده وابسته به شستا را از دیگر مسائل مهم در حوزه وزارت تعاون برشمرد و تصریح کرد:  زاهدی وفا گزینه پیشنهادی رییس جمهور است و به نظر می‌رسد اشراف کاملی به امور وزارتخانه دارد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: زاهدی وفا نیرویی است که متناسب با تحصیلات و سوابقی که دارد به درستی برای تصدی این وزارتخانه معرفی شده است. البته زاهدی وفا در مدت سرپرستی وزارت کار، حضوری کمی در مجلس داشت ولی با توجه به برنامه‌هایی که در روزهای گذشته در کمیسیون‌ها تشریح کرد، به نظر می‌رسد پس از کسب رای اعتماد مجلس، تعاملش با نمایندگان مجلس افزایش یابد.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رئیس‌جمهور، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره محمدهادی زاهدی وفا گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زاهدی وفا در مدت سرپرستی وزارت تعاون، آرامشی خوبی را بر این مجموعه حاکم کرد تا تعامل سازنده و مفیدی در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، «محمدهادی زاهدی‌وفا» اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است که در سال‌های گذشته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رئیس هیأت مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیأت مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نمایندگی وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

جلسه رای اعتماد به زاهدی وفا گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا(سه‌شنبه) با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84902923/%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%81-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3

نماینده مردم سبزوار در مجلس درباره چالش‌های این وزارتخانه و انتظاراتی که از وزیر آینده وجود دارد، تصریح کرد: این وزارتخانه بسیار گسترده است و شرکت‌هایی مهمی که با بخش‌های مهم جامعه و اقتصاد کشور در ارتباط هستند زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زاهدی وفا برای رسیدگی به موضوع اشتغال و کارآفرینی، هوشمندسازی فعالیت‌های اشتغال زا، توسعه ظرفیت مشاغل خاص و توزیع عادلانه منابع سرمایه‌گذاری برنامه ریزی دارد.