زاهدی وفا: در حوزه اشتغال مشکلات بسیاری داریم/ هیچ یک از اعضای خانواده‌ام تابعیت خارجی ندارند

زاهدی وفا با تکذیب تابعیت در کشورهای دیگر گفت: در این باره مدارک کافی را به مجلس و دستگاه‌های نظارتی ارائه کرده‌ام که هیچ‌گونه اقامت و یا تابعیتی فرزندانم در خارج از کشور ندارند. بنده و همسرم برای اقامت و تابعیت در خارج از کشور اقدامی نکرده‌ایم.

وی از سفرهای استانی در رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: از روز اولی که بنده عهده‌دار این وزارتخانه شدم،  ۱۰ سفر استانی را انجام داده و در کف میدانی مسائل استان‌ها قرار کرده و وضعیت بعضی از کارخانه‌هایی که تعهداتی داشتند و به آن عمل‌نکرده بودند را بررسی کردم.

به گزارش ایرنا، «محمد هادی زاهدی وفا» روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد اظهار داشت: در چهار دهه گذشته نرخ بیکاری ۲ رقمی بوده است، بیکاری که منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و متأسفانه تعداد بیکاران در کسانی که دارای تحصیلات عالی هستند، بیشتر است.

وی ابراز داشت: باید در باور مسئولان نسبت به بخش تعاون تقویت کنیم. باید به تقویت کسب‌وکارهای تعاون بنیان و تحقق مردمی‌سازی اقدام کنیم.

وی افزود: جمع کثیری از جوانان ما که در سن ۱۵ تا ۲۴ساله هستند نه کار، نه تحصیل،  نه حرفه و نه خانواده تشکیل می‌دهند و به معنایی هیچ‌کاره هستند.

وی ابراز داشت:  این وزارتخانه با تکالیف متعدد و متکثر است و وزیر باید این تنوع کاری را انجام دهد.

وی گفت: باوجوداینکه فرصت‌های شغلی در خارج از کشور فراهم بود بر اساس تعهد و تکلیفی که برای کشور داشتم در کمترین زمان از فارغ‌التحصیلی به کشور مراجعه کردم و افتخارم این است که در این کشور خدمت کنم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد به تعبیر حضرت امام، عصاره فضایل ملت مجلس است، همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تعامل و همکاری مجلس و دولت تأکید دارند این تعامل به حل مشکلات کشور می‌انجامد این‌جانب پس از رای اعتماد به حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود.

وی با بیان اینکه در جلسه و کمیسیون‌های مختلف مجلس عملکرد و برنامه‌های این وزارتخانه را ارائه کردم، گفت: این برنامه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سه کمیسیون تخصصی نظر مثبت دادند که تشکر می‌کنم.

ادامه دارد..


منبع: https://www.irna.ir/news/84903677/%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%DB%8C%DA%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعتراضات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در کف خیابان بازنشستگان اعتراض می‌کردند به دنبال احقاق حقوق و مستمری‌های خود بودند باید سعی بلیغی را انجام می‌دادم تا مشکلات بازنشستگان حل کنم که با اعتماد هیات دولت و اختیاراتی که محول شد مساله بازنشستگان حل شد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور بحث عدالت را مورد تأکید قرار داد گفت: سه حوزه معیشت برای خانوارها، عدالت توزیعی و شایستگی را باید در شالوده برنامه‌های وزارت‌خانه دنبال کنیم.

سند تعاون در سال ۹۲ ابلاغ شد اما هیچ پیگیری نشد

زاهدی وفا با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی در حوزه وزارتخانه صورت‌گرفته است گفت: همه از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اطلاعات کافی دارند در حوزه شرکت‌های زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری اطلاع کافی دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما مجبور بودیم به‌خاطر نقایص مدیریتی با بازدیدهای سرزده از استان‌ها به زیرمجموعه‌های خود دیدار داشته باشیم.

زاهدی وفا افزود: به‌عنوان‌مثال در اول مهرماه، تکلیف کارخانه چوب مازندران تأمین کتاب‌های درسی بود که ۲ بار در این کارخانه حضور پیدا کردم تا کاغذ تعهد شده را تحویل آموزش‌وپرورش دهم همچنین مجبور شدم با کارخانه دیگری که تهیه‌کننده آب اکسیژن بود هماهنگی کنم تا کار تعهد ما انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آحاد ملت ایران و سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشند گفت: اگر شغل کارگر ساده، بدون بهره‌وری کامل باشد باید بتوانیم تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کنیم.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: سند تعاون که در سال ۹۲ ابلاغ شد هیچ‌گونه پیگیری صورت نگرفت که ماه گذشته بعد از حدود ۹ سال اصلاح تکامل و وظایف دستگاه‌ها، در جهت تقسیم‌کار ملی جلسه تشکیل شد و ملزم شدیم نسبت به عملی‌سازی تعاون اقدام کنیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه اشتغال مشکلات بسیاری داریم که از سوی دیگر در خدمت‌رسانی به مردم باید رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: وزارت کار یکی از وزارتخانه‌هایی است که بیشترین ارباب‌رجوع دارد که یک فرد در سطوح مختلف از تولد تا دوره بازنشستگی با این وزارتخانه سروکار دارد.

زاهدی وفا بیان داشت: باید برنامه‌ها دارای پیوست عدالت باشند؛ ازاین‌رو  ساختار عادلانه‌ای برای نظام تصمیم‌گیری، توزیع عادلانه، محرومیت‌زدایی استانی و توزیع منابع در نظر گرفته‌ایم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر با یک شغل امکان تأمین حداقل معیشت نباشد در حوزه نیاز است تا از باز توزیع یارانه‌ها یا از طریق کمک‌های حمایتی بتوانیم قشر آسیب‌پذیر را کمک کنیم.

وی تأکید کرد: به‌اشتباه یکی از مدیران شب گذشته نسبت به مجلس سخنانی داشت که استعفا داد و در استعفای خود از مجلس نیز عذرخواهی کرد. امروز سرپرست به‌جای آن مدیر انتخاب می‌شود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حوزه تقویت بخش تعاون گفت: در عرصه راهبردی تعاون تکالیف وزارتخانه توسعه بخش تعاون به میزان ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی بوده است امروز کمتر از ۷ درصد است برای توسعه این بخش باید عزم جدی داشته باشیم.

در حوزه اشتغال مشکلات بسیاری داریم