فاطمی امین در تنظیم بازار فولاد، سیمان و خودرو عملکرد مثبتی داشته است

فاطمی امین در حوزه خودرو عملکرد قابل قبولی داشت

وی با بیان اینکه وزارت صمت در دوره فعالیت فاطمی امین در عرضه خودرو توسط بخش خصوصی نیز موفق عمل کرده است خاطرنشان کرد: خودروسازان بخش خصوصی نیز در این مدت توانستند با افزایش تولید سهم زیادی از بازار خودرو را به خود اختصاص دهند.

مرکز پژوهش‌ها، تمامی شاخص‌های صنعتی وزارت صمت را مثبت اعلام کرد 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برنامه هیا وزرات صمت برای سامان دادن به شرایط نابسامان خودرو تنها به واردات خودرو ختم نشد، در دوره مدیریتی یک ساله فاطمی‌امین یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید شد، در آینده ای نزدیک عرضه و تقاضای خودرو در این بازار نیز متعادل می‌شود.

برقراری تعادل در بازار فولاد و سیمان

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آغاز به کار فاطمی امین در وزارت صمت، بازار سیمان دچار افزایش قیمت بی سابقه‌ای شد و هر پاکت سیمان با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رفت، با اتخاذ سیاست وضع عوارض صادراتی از سوی وزرات صمت، جذابیت سیمان در بازار افزایش یافت و قیمت سیمان در بازار متعادل شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این مدت تکمیل خودروهای ناقص در دستور کار قرار گرفت و ۱۴۰ هزار خودروی ناقص تکمیل و روانه بازار شد و بسیاری از پارکینگ ها از خودروی ناقص خالی شد.

جدی افزود: وزرات صمت در ابتدای دولت با چالش‌های اساسی در بخش فولاد مواجه بود،فولاد بالاتر از قیمت جهانی در بازار کشور عرضه می‌شد اما سیاست‌های وزیر صمت در ابتدای فعالیت به این بخش مهم از اقتصاد سامان داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تمامی شاخص‌های صنعتی وزارت صمت مثبت است و عملکرد فاطمی امین در این وزارتخانه مهم قابل قبول است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84921962/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87

جدی با بیان اینکه فاطمی امین در حوزه خودرو نیز عملکرد قابل قبولی داشت، گفت: مجلس با وضع آیین نامه واردات خودرو موافقت کرد و کمیسیون صنایع و معادن نیز تصویب و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تایید شد و طلسم این قانون شکست و به زودی واردات خودرو انجام می شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها بنا بود سهم بخش خصوصی در تولید خودرو به ۳۰ درصدافزایش یابد که تاکنون به ۱۵ درصد افزایش یافته است اما این هدف در چند سال آینده قابل دست یابی است. 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، فاطمی امین سلامت نفس داشته و مدیری پاکدست است، ادامه داد:  در چند سال اخیر چهار وزیر در این وزارتخانه مهم تغییر کردند و این جابجایی ها به صنعت کشور ضربه وارد کرد لذا تغییرات مدیریتی به نفع دولت و مردم نیست.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فاطمی امین وزیری پاکدست و دارای سلامت نفس است و با هیچ رانت خواری معامله نمی‌کند. بخش صادرات و واردات همواره با رانت هایی همراه است اما برخی افراد، اجازه نمی دهند تا وزیر صمت به مدت طولانی در این وزارتخانه فعالیت کند.