فاطمی امین وارث ۳۰سال کم‌کاری در وزارت صمت است

بهروزی‌ فر ادامه داد: دومین موضوع مافیایی است که در این وزارتخانه ریشه دوانده و از سالیان سال این مافیا در صنعت وجود داشته و همچنان ادامه دارد. از طرفی ادغام دو وزارت صنعت و بازرگانی در گذشته هم بر عملکرد وزارت صمت تاثیر گذاشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر مخالفت خود با استیضاح افزود: وزارت صمت از جمله وزارتخانه‌هایی است که فاطمی امین وارث حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال مشکلات و چالش‌های گذشته این وزارتخانه است که این مشکلات اساسی در صنعت خودرو و سایر صنایع از گذشته‌ها بوده و همچنان ادامه دارد.

وی از دولت وسایر وزارتخانه ها خواست برای بهبود عملکرد وزارت صمت کمک کنند و خاطرنشان کرد: برای اینکه وزیر صمت برنامه‌های تدوین شده در راستای بهبود شرایط این وزارتخانه را اجرایی کند باید فرصت کافی به وزیر داده شود.

به گزارش ایرنا، طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت قرار است ۱۰ آبان در صحن مجلس برگزار شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84928114/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AB-%DB%B3%DB%B0%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AAنماینده مردم شفت و فومن تاکیدکرد: هر فردی هم که جایگزین فاطمی امین در وزارت صمت شود، بعید است که بتواند به اندازه وی در یک سال گذشته عملکرد موفقی داشته باشد. البته این موضوع دلایل مختلفی دارد که نخستین آن فضای کنونی کشور و تحریم‌ها است.

خلیل بهروزی‌فر در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: باید مشکلات وزارت صمت را منطقی بررسی کرد که اگر امکان سنجی و ارزیابی درستی  از عملکرد وزرا انجام شود، وزارتخانه‌هایی خواهند بود که برای استیضاح مقدم بر وزارت صمت هستند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت صمت در حوزه تولید به ویژه در تولید ماشین‌های دیزلی، تکمیل خودروهای تولیدی ناقص دپو شده در پارکینگ خودروسازان که بالغ بر ۷۰ هزار خودرو بود در یکسال اخیر اقدامات مهمی انجام داد.