قالیباف: بوشهر پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد است /زیرساخت‌های توسعه‌ای این استان مورد توجه قرار می گیرد

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست،  محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران ، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی  رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

وی ادامه داد: افزون براین زیرساخت‌های مربوط به مسائل آب شرب استان نیز از دیگر اولویتهایی است که تلاش می شود از فرصت‌های موجود برای تقویت این زیرساختها استفاده شود.

قالیباف حضور خود در استان بوشهر را فرصتی برای قدرشناسی از مردم این استان عنوان کرد.

قالیباف گفت: با شناخت قدیمی که از استان بوشهر دارم یکی از موضوعات مهم این استان که از جمله موارد مروبط به سواحل جنوبی است به خصوص با توجه به ظرفیتهایی که این استان دارد اقتصاد مردم وابسته در بخش شیلات، بندر و حتی مسائل آب مربوط به دریا است.

برنامه پایانی سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر شرکت در آئین کنگره بزرگداشت سالروز شهادت سردار جنوب رئیسعلی دلواری در شهر دلوار از توابع شهرستان تنگستان است.

وی یادآورشد:  این یک واقعیت که بوشهر در اقتصاد ملی کشور نقش جدی و اساسی دارد.

قالیباف گفت: مسائل جاده ای و ریلی از جمله دیگر اولویتهای استان بوشهر است که بعنوان یک فرصت مناسب برای آینده این استان مفید و موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این سفر بیشتر توجه ما به زیرساخت‌های خود استان و مسائلی که مردم دارند معطوف است.

وی با اشاره به بازدید خود از یکی از فازهای پارس جنوبی گفت: در کنار این بازدید به شهر عسلویه نیز رفتم و در جریان زندگی و مشکلات مردم و آلودگی هوای منطقه و موارد مربوط به تجارت و بندر قرار گرفتم.

از جمله اهداف  این نظارت ستادی بازدید از بنادر ، اسکله ها ، سکوهای نفتی ، پروژه های عمرانی و صنعتی و همچنین اتخاذ تصمیمات لازم برای سرعت بخشی در اجرای برخی طرح های اصلی استان بوشهر اعلام  شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه قرار دارد و بودجه سال آینده نیز بر این اساس بسته می شود این سفر فرصتی است که اولویت‌ها و مسائل و مشکلات مردم شناسایی و برای آنها تصمیم گیری شود.

وی یکی دیگر از اهداف سفر یک روزه خود به استان بوشهر را شرکت در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری عنوان کرد و گفت: رئیسعلی دلواری نمادی از مبارزه با استعمار و استبداد است و این استان پیشانی مبارزه با استبداد و استعمار در دوران تاریخ معاصر و چند صد ساله اخیر تا به امروز است.

رئیس قوه مقننه یادآورشد: این وظیفه ما است در استانهایی که چنین فرصت‌هایی دارند و ظرفیت‌های اقتصاد ملی را رونق می دهند مشکلات استان را حل و فصل کنیم.

قالیباف تاکید کرد: امید می رود در فرصتی که در استان هستیم بتوانیم با نمایندگان و استاندار مسائل را به جمع‌بندی برسانیم. 

وی تاکید کرد: راهکارهای مشخصی در این رابطه وجود دارد که توضیح داده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می شود در حوزه اشتغال، زندگی و معیشت مردم این استان توجه لازم صورت گیرد.

به گفته  غلامحسین کرمی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بنا به پیشنهاد رئیس مجلس و تیم فنی ایشان در چهار حوزه انتخابیه استان در این سفر از پنج پروژه ملی شامل یکی از پروژه های مجتمع گازی پارس جنوبی (جنوب استان)، شرکت نفت گوره ( شمال استان منطقه گوره)، سد دالکی ( کارگاه دالکی) ، راه آهن بوشهر – شیراز (کارگاه مرکزی) و پروژه سد دشت پلنگ (کارگاه دشت پلنگ) به صورت میدانی بازدید به عمل می آید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84874604/%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C