قیمت دریچه تهویه هوا خرید 6 نوع دریچه تهویه هوا ساختمان

دریچه تامین هوا گرد یکی از انواع دریچه تهویه هوا ساختمان است که در مکان هایی مانن سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دریچه برای سیستم هوای رفت و برگشت کاربرد دارد و با توجه به نوع طراحی ، هوا انشعاب های کانال را به چهار طریق از سقف به فضا منتشر می کند. دریچه هوای آلومینیومی سقفی به صورت با دمپر و بدون دمپر عرضه می گردد و برای پوشش آن از رنگ کوره ای استفاده می شود. شبکه فرعی از لوله‌های فلکسیبل گرد برای انتقال جریان هوا استفاده خواهند کرد، بدون شک نیازمند دریچه هوای گرد خواهید بود. زیبایی خاص دریچه گرد که در حالات مختلفی در بازار فروش وجود داشته موجب تمایل طراحان داخلی برای مصرف آن در شبکه تهویه هوا شده است. طی این مقاله در رابطه با معرفی دریچه هوای گرد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

الف) قطعات و اجزاي هواكش كه با گازها، دود و ذرات قابل اشتعال يا انفجار تماس دارند، بايد ازجنس غيرفلزي يا ضد جرقه باشند، يا محفظة هواكش با مصالحي از اين جنس ساخته شده يا روكش هايي از اين مصالح داشته باشد. ب) سيستم تخلية ذرات و گازهاي قابل اشتعال بايد مجهز به كليد كنترل دستي باشد كه دوراز موتور و هواكش و در محل مورد تأييد نصب شود، تا بتوان هواكش را با آن خاموش كرد. با شروع دوران جدید سازندگی در کشور توجه به مفاهیم نوین توسعه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

برای محاسبه و طراحی ابعاد بهینه کانال عبور هوا یکی از سه روش زیر استفاده می گردد:

قیمت دریچه تهویه هوا خرید 6 نوع دریچه تهویه هوا ساختمان

لوله خرطومی نسوز برای مکش یا تخلیه هوا با دمای بالا استفاده می شود. جالب است بدانید برای اولین بار دریچه های تهویه به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی استفاده شد. دستگاه هایی مانند هواسازها و یا کولر ها از جمله این دستگاه ها هستند.

  • الف) در فضايي كه در آن دستگاه با سوخت مايع يا گاز نصب می شود، بايد گردش آزاد هوا وجود داشته باشد.
  • در دریچه هوا طرح قدیم، به جای دمپر های قاشقی و ریز از پره های عریض تر که قابلیت چفت شدن بیشتر را دارد، استفاده شده است.
  • همچنین بهتر است بدانید که در صورت انتخاب صحیح ابعاد دریچه هوا، صدای ناشی از آن تا حد امکان کاهش خواهد یافت و مناسب استفاده در منازل و مکان‌ های آرام خواهد بود.
  • محصول مورد نظر ممکن است برای عبور هوای ورودی و یا برای هوای خروجی مورد استفاده قرار گیرد، بر این اساس می‌توان تنظیم هوای خانه را نیز از این طریق این انجام داد.

برای مثال قیمت انواع زانوها، سه راهی‌ها، تبدیل‌ها، چهارراه‌ها، رابط‌ها، فلنچ‌ها و ساپورت‌ها می‌باشد که هر کدام از این آیتم‌ها دارای قیمت مشخصی در لیست قیمت کانال و دریچه هوا می‌باشند. برای مثال می توان برای دریچه ورود هوا به دریچه کولر اشاره نمود و برای دریچه خروجی، به دریچه خروجی هوای هود و دریچه هواکش تهویه آسیا اشاره کرد. دریچه هوا ساختمان دارای جنس ها و شکل های مختلفی است و نکته قابل توجه این است که اگر برخی از دریچه ها به انتهای انشعاب ها شبیه نباشد و یا به خوبی به هم متصل نشوند از طریق تبدیل این کار انجام خواهد شد. 5) فضاي باقي مانده در اطراف دودكش و لوله ها و كابل ها، در عبور از جدارهاي فضاي نصب )دستگاه هاي با سوخت مايع يا گاز، نبايد دهانة ورودي هواي احتراق تلقي شود. 1) هواي آزاد بيرون بايد در مسير داخل فضاي زير شيرواني تا دهانة ورود هوا به محل نصب ) دستگاه، بدون هيچ مانع جريان داشته باشد.

عامل دیگر در تعیین قیمت دریچه هوا،نوع و مدلِ دریچه هوا می باشد، بدیهی است نوعِ دریچه های هوا که ساختِ آنها به زمان و جنسِ بیشتری نیاز دارد قیمتِ بالاتری دارد. دریچه هوا آلومینیومی از کاربرد های وسیع این دریچه در تهویه مطبوع می باشد. ابعاد این دریچه‌ها با توجه به موقعیت قرارگیری و میزان دبی هوایی که از آنها خارج می‌شود، توسط یک مهندس طراح انتخاب می‌گردد. درواقع، ابعاد دریچه قبل از اجرا کانال تهویه توسط مهندسان مشخص می‌گردد.

1) موتور هواكش فضايي كه در آن ذرات گردوغبار و گازهاي قابل اشتعال وجود دارد بايد از )نوع مناسب براي اين فضا انتخاب شود و داراي تائيديه از يك موسسه داراي صلاحيت قانوني باشد.. 4) در بيرون ساختمان، تراز زير دهانة دريافت هواي احتراق دست كم بايد 300 ميلي متر ( 12 اينچ) از تراز زمين مجاور بالاتر باشد. 2) براي تهوية فضا و تأمين هواي احتراق دستگاه، بايد دهانة ورودي هوا به فضاي زيرشيرواني ) اندازة مناسب داشته باشد. بهترین روش برای اینکه دریچه کولر آبی خودتان را بدون هیچ دردسری ببندید، استفاده از دریچه کولر آبی با درب پوش است. از جمله این مزایا می‌توان به صرفه جویی در انرژی و مصرف سوخت اشاره کرد. اما در ادامه در مورد اینکه دریچه کولر را ببندیدم تا سرما وارد خانه نشود و همچنین دیوار‌ها آسیب نبیند صحبت خواهیم کرد.

محاسبه تامین هوای تازه ساختمان

با وجود اینکه روش محاسبه اصطکاک یکسان در تعیین ابعاد کانال به دلیل نیاز کمتر به ایجاد توازن، بهتر از روش محاسبه کاهش سرعت است. پره‌ دریچه هوا گرد به شکل زاویه‌دار نسبت به دریچه تخت بوده و حالت برجستگی خاصی دارد. دیگر تمایزهای دریچه گرد برجسته نسبت به دریچه بلندگویی، استفاده از دمپر برای افزایش میزان شدت جریان هوا در مسیر مشخص شده است. بدنه و تیغه‌ها در این دریچه نیز به شکل جداگانه نصب شده و از دریچه برجسته گرد در سالن‌های ورزشی، نمایش و هتل و مساجد به وفور مورد استفاده قرار گرفته است. بدون تردید پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع دریچه هوا را میتوان دریچه هوا آلومینیومی دانست.

اما یکی از مهم‌ترین تقسیم‌بندی‌ها در دریچه گرد، شکل ظاهری آن به صورت تخت یا برجسته است. دریچه هوا، برای هر خانه‌ای لازم است و در هر خانه‌ ای پیدا می‌شود.این کالا بر اساس کارایی و جنس و شکل، انواع بسیار متفاوتی دارد. انواع دریچه هوا کاربردهای متنوعی دارد و بر این اساس در شکل‌‌‌‌‌ و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. محصول مورد نظر ممکن است برای عبور هوای ورودی و یا برای هوای خروجی مورد استفاده قرار گیرد، بر این اساس می‌توان تنظیم هوای خانه را نیز از این طریق این انجام داد. همچنین وجود دریچه تهویه به عنوان یکی از پارامترهای ایمنی، در هر خانه‌ای ضروری است. دریچه تهویه هوا وظیفه کنترل هوای خروجی از هواساز را به عهده دارد که موجب می‌ شود گردش هوای محیط به شکل صحیح انجام شود.