مرتضوی مدیری جامع الاطراف است/ رشد مدیریتی وزیر پیشنهادی آسانسوری و یک شبه نبوده است

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: مرتضوی در زمانی که در مجموعه موقوفات استان تهران حضور داشت مدیریت قوی در بنگاهداری و مجموعه‌های اقتصادی موقوفات داشت. عملکرد وی در این حوزه تا حدی قوی و جدی بود که درآمد مجموعه موقوفات تهران به بیش از ۵۰ برابر افزایش یافت.

احسان ارکانی به اشاره به تجربیات مرتضوی در بنگاهداری گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه شستا و بنگاهداری تجربیات مهمی دارد. مرتضوی در شهرداری مشهد بنیانگذار پروژه‌های عظیم اقتصادی- مشارکتی و بنگاهداری بود.

ارکانی گفت: شهرداری مشهد هزاران کارگر و کارمند تحت پوشش دارد که در زمان شهرداری مرتضوی اقدامات مهمی در راستای بیمه اجتماعی این افراد و افزایش حقوق و دستمزد آن‌ها انجام شد.این تجربه‌ها در حوزه ساماندهی قوانین کارگری برای وزیر پیشنهادی مهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در دورانی که مرتضوی استاندار، فرماندار و شهردار بود، اقدامات مهمی را در زمینه حمایت‌های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار، ساماندهی معلولان و اقدامات مربوط به جامعه هدف بهزیستی انجام داد.که این سوابق اجرایی در حوزه رفاه اجتماعی ،ارزشمند است.

ارکانی یادآور شد: مرتضی در صورتی که رای اعتماد مجلس را کسب کند جامع‌الاطراف‌ترین وزیر کابینه خواهد بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84915344/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D9%81-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C

ارکانی، مرتضوی را مدیری حرفه‌ای، تدبیرگرا و مسئولیت پذیر خواند و گفت: من سال ها در وزارت رفاه مسئولیت مدیریتی داشتم لذا با وظایف و مشکلات این وزارتخانه آشنا هستم، سوابق اجرایی مرتضوی متناسب با وظایف و مسئولیت‌هایش در  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ارکانی خاطرنشان کرد:‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه‌ای کاملا اجتماعی است که مسئولیت اصلی آن ایجاد رفاه اجتماعی می‌باشد. اگر هلدینگ اقتصادی نیز در این وزراتخانه وجود دارد درآمدش به امور اجتماعی و بیمه کارگران و تامین اجتماعی اختصاص دارد.

مرتضوی مدیری حرفه‌ای، تدبیرگرا و مسئولیت پذیر است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد مدیریتی مرتضوی آسانسوری و یک شبه نبوده است، گفت: مرتضوی ۳۰ سال قبل کار مدیریتی خود را از بخشداری شروع کرده و پله پله بالا آمده است.

وی ادامه داد: مرتضوی همواره مسئولیت‌های اجتماعی و رفاهی بر عهده داشته است، در موقوفات آستان قدس و بنیاد مستضعفان هم مسئولیت‌های اجتماعی بعهده داشته است.

رشد مدیریتی مرتضوی آسانسوری و یک شبه نبوده است

احسان ارکانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سابقه همکاری‌اش با مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت دهم که معاون استاندار خراسان رضوی بودم،آقای مرتضوی معاون وزارت کشور بود و در همین راستا ارتباط کاری زیادی داشتیم، زمانی که ایشان شهردار مشهد بودند، من با حکم آقای مرتضوی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد شدم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس عنوان کرد: مرتضوی حدود یکسال است که معاونت اجرایی رئیس جمهور را بر عهده دارد همه وزارتخانه‌ها به نوعی زیرمجموعه معاونت اجرایی رئیس جمهور هستند. مرتضوی فردی جامع‌الطراف است که دارای تخصص و سابقه مدیریت اجتماعی و اقتصادی است.

ارکانی افزود: وزیر پیشنهادی در شهرداری مشهد در راستای توسعه اشتغال و فضای کسب و کار در حاشیه شهر، اشتغال زنان سرپرست خانوار، بازارچه های خیریه اقدامات مهمی انجام داد و لذا تجربه خوبی در راستای اشتغال زایی که از وظایف اصلی وزارت کار است، دارد.

وی در تشریح سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: فرمانداری کلان شهرها ،شهرداری مشهد ،معاون سیاسی وزارت کشور، مدیر عامل موقوفات کل  استان تهران و معاون اموال و املاک بنیاد مستضعفان، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از سوابق کاری وزیر پیشنهادی است. فردی با این سابقه مدیریتی با همه گزینه های مطرح برای این وزارتخانه متمایز است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه شستا و بنگاهداری تجربیات مهمی دارد

وی ادامه داد: علاوه بر این مرتضوی در مجموعه موقوفات استان قدس و مدیرعاملی املاک و اموال بنیاد مستضعفان تجربیات خوبی در ساخت مسکن برای محرومین دارد.