موافقت قاطبه مجلس با «ابقای فاطمی امین در ساختمان سمیه»

جلیل رحیمی جهان آبادی نمایند ه مردم تربت جام:بی‌ثباتی مدیریتی مشکلات وزارت صمت را تشدید کرده است/ استیضاح به صلاح نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز:وزارت صمت دو هزار کارخانه تعطیل را احیا کرد/ فاطمی‌امین حیاط خلوتی برای خود قائل نیست

علیرضا منادی ‌سفیدان درباره طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط کنونی کشور را برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نمی‌دانم و مخالف استیضاح وزیر صمت هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عملکرد فاطمی امین در طول یکسال گذشته در وزارت صمت عملکرد قابل قبولی بوده و ما باید به آقای وزیر فرصت بیشتری بدهیم.

روح الله عباسپور در مورد استیضاح وزیر صمت خاطرنشان کرد: در بحث استیضاح وزیر صمت نیز نباید عجولانه تصمیم گرفت و بایستی در انتظار دفاعیات سیدرضا فاطمی امین در صحن مجلس باشیم و امیدواریم ایشان بتواند پاسخگوی سووالات و ابهامات نمایندگان مردم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح‌کنندگان فاطمی‌امین را متهم مشکلات بازار خودرو می‌دانند در حالی که وزیر صمت از این  اتهامات مُبراست و  این موضوع نمی‌تواند توجیه مناسبی برای استیضاح باشد.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:فاطمی‌امین نمره قابل قبولی می‌گیرد

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف استیضاح فاطمی امین هستم،گفت: وزارت صمت با جدیت توسعه معادن کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور:لزوم افزایش تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس/نمایندگان به فاطمی امین رای اعتماد می‌دهند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: فاطمی‌امین جمعی از نیروهای کارآمد را در وزارت صمت بر سرکار آورده و در حوزه انتصابات ایراد جدی به او وارد نیست.

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر،در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی رغم برخی انتقادات به عملکرد وزیر صنعت،معدن و تجارت،معتقدم طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای بهبود شرایط صنعتی و معدنی کشور انجام  از سوی وزارت صمت انجام شده است و فاطمی امین تلاش دارد بر ماموریت‌های وزارتخانه مسلط شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:نگاه تحول‌گرایانه وزارت صمت به تولید و صادرات است/ مجلس باید از فاطمی‌امین حمایت کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلات صنعت خودرو به نوع  ساختار مدیریتی این بخش بر می گردد نباید وزیر صمت در این راه قربانی شود چون با تغیییر مدیریت، مشکلات این حوزه حل نمی شود.

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان:مجلس نباید پشت دولت را خالی کند/فاطمی امین وزیر قدرتمندی است

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت با بیان اینکه روند فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن  و تجارت در زمان تصدی  فاطمی‌امین  رو به رشد بوده است، ادامه داد: معتقدیم در شرایط امروز جهانی و تحریم‌های ظالمانه، معطل نگهداشتن وضعیت مدیریت این وزارتخانه به هیچ وجه توجیه ندارد.

«محمدصالح جوکار» درخصوص مطرح شدن استیضاح «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقدیم فاطمی‌امین تجربیات خوبی در مدت بیش از یک سال حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دست آورده که می‌تواند تبدیل به فرآیند اجرایی کار شود و مطرح کردن موضوع استیضاح در شرایط فعلی به نفع کشور نیست.

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران :وزیر صمت در رفع موانع صنعت خودرو موفق بوده است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت:فاطمی‌امین مدیران کارآمدی را در وزارت صمت منصوب کرده است

محمد صفایی نماینده مردم گناباد:فاطمی امین وزیری انقلابی، توانمند و پاکدست است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید قطار حرکت دولت را با استیضاح متوقف کنیم،گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس عملکرد وزیر صمت را مطابق با وعده داده شده در جلسه رای اعتماد ارزیابی کرده است.

روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز:فاطمی امین در حوزه معدن موفق بوده است/ با استیضاح مخالفم

نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی بهتر است که نمایندگان به دولت کمک کنند، گفت: حداقل ۲ سال زمان نیاز است تا وزیر بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند. اما اینکه مدام نمایندگان، وزرای دولت را به مجلس دعوت کرده و سوال از آنها یا طرح استیضاح را مطرح کنند، ضروری نیست. چرا که در این صورت،‌ وزیر زمان لازم برای انجام وظایف خود را از دست خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فاطمی امین را مدیری مستقل و مورد تایید رییس جمهور خواند و نسبت به تبعات منفی استیضاح وی هشدار داد.

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس:فاطمی‌امین بازار سیمان و فولاد را سر و سامان داد/ باید به وزیر صمت فرصت بیشتری داد

عباس بابایی کارنامی نماینده مردم ساری:بهانه استیضاح کنندگان وزیر صمت منطقی نیست

اقبال شاکری نماینده مردم تهران:استیضاح وزرا به نفع دولت و کشور نیست

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید:استیضاح فاطمی‌امین به بهانه خودرو دور از انصاف و عدالت است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: بهانه استیضاح برای تغییر در وزرات صمت منطقی نیست باید همه جوانب این موضوع مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا امروز دلیل قوی که بتواند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را توجیه کند از سوی استیضاح کنندگان ارائه نشده است، اظهار داشت: برخی از استیضاح‌کنندگان از روز اول مخالف وزیر صمت بودند و می‌گفتند پای عزل فاطمی امین ایستاده‌ایم.

عبدالله ایزد پناه نماینده مردم ایذه:تغییر وزیر صمت به اقتصاد کشور آسیب می زند/ نمایندگان رای اعتماد دهند

 رییس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس: وزیر صمت فساد ستیز است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت:اگر فاطمی امین برنامه های مطلوبی برای وزرات صمت داشته باشد و بتواند رضایتمندی نمایندگان را جلب کند می تواند مجددا رای اعتماد نمایندگان را کسب کند. 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهتمام فاطمی امین به اتخاذ رویکرد تخصصی در اخذ تصمیمات قابل تقدیر است، تصریح کرد: معدل عملکرد وزیر صمت مثبت و قابل قبول است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در مخالفت با استیضاح فاطمی امین:برنامه وزیر صمت برای تعیین تکلیف پنج هزار معدن راکد/ حرکت دولت را متوقف نکنید

احمد راستینه در مورد طرح استیضاح  وزیر صمت گفت:مجلس باید از ادامه کار فاطمی امین حمایت کند تا خط اقدامات تحولی وزرات صمت در حمایت از تولید، افزایش صادرات و رشد اقتصادی ادامه پیدا کنند.

رحمت الله فیروزی نماینده مردم نطنز: دولت و مجلس باید تعامل داشته باشند/نباید کار به استیضاح کشیده شود

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هستم،گفت: باید به وزرا فرصت دهیم تا برنامه‌های خود را اجرا کنند.

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران:انباشت سال‌ها مسائل وزارت صمت، یکساله حل شدنی نیست/ مخالف استیضاح هستم

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با استیضاح وزیر صمت مخالفم، چون نقاط قوت فاطمی امین از نقاط ضعف وی بیشتر است و می تواند وزرات صمت را به خوبی مدیریت کند.

 قدرت الله حمزه شلمزاری نماینده مردم فارسان شهرکرد:فاطمی‌امین می‌تواند مجددا رای اعتماد وکلای ملت را کسب کند

علی جدی نماینده مردم شیروان: پاسخ‌های فاطمی امین به استیضاح کنندگان همواره قانع کننده بود/ مرکز پژوهش‌ها عملکرد وزارت صمت را تایید کرد

 نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت:نمایندگان به فاطمی امین رای اعتماد دهند و نگذارند وی از کابینه دولت سیزدهم جدا نشود چون تغییر وزیر صمت آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی:ریل‌گذاری خوبی در وزارت صمت آغاز شده است/با استیضاح مخالفم

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا:وزیر صمت نباید قربانی صنعت خودرو شود/ از فاطمی امین حمایت می‌کنیم

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان:استیضاح به صلاح کشور نیست/از عملکرد وزیر صمت راضی هستیم

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد:تولید خودروهای سبک و سنگین افزایش یافته/با استیضاح فاطمی امین مخالفم

محمدرضا رضایی کوچی  در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: مخالف استیضاح فاطمی‌امین هستم در این شرایط، استیضاح وزیر صمت به نفع کشور نیست و نمی‌تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده:استیضاح فاطمی‌امین برای مجلس انقلابی هزینه دارد

نماینده مردم مشکین شهر به حرکت رو به جلوی وزارت صمت تحت مدیریت فاطمی امین اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی برخی از دغدغه‌هایی که در وزارت صمت وجود دارد تحت مدیریت فاطمی امین در حال برطرف شدن است و از طرفی وی مدیری پاکدست است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مستندات برای استیضاح وزیر صمت محکم نیست، گفت: در شرایطی که ضدانقلاب به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، منطقی نیست که مجلس با اهرم استیضاح با برخی از وزارت‌خانه‌ها برخورد کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:فاطمی امین بحران واحدهای صنعتی را حل کرد

رضا تقی پور نماینده مردم تهران: اکثریت نمایندگان با رای اعتماد به فاطمی‌امین موافقند/ استیضاح رای نمی‌آورد

نماینده مردم خرم آباد درمورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: یکی از دغدغه‌های طراحان استیضاح وزیر صمت، مشکلات صنعت خودرو و معادن است درحالی که مسئولیت صنعت کشور و تولید خودرو فقط متوجه وزارت صمت نیست. بلکه تحریم‌هایی که علیه کشور اعمال شده، دشواری‌های زیادی را در صنعت و خودرو ایجاد کرده است.

حسین جلالی در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط کنونی به نفع کشور نیست گفت: قوه مجریه در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار گرفته است و مجلس نباید پشت آن را خالی کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: شرایط کشور برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نیست

علی جدی با اشاره به بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح کنندگان در جلسات بررسی استیضاح سوالاتی را مطرح کردند، بر اساس آمار و راستی آزمایی پاسخ های وزیر همواره برای اعضای کمیسیون قانع کننده بوده است.

نماینده مردم گلپایگان ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت صمت در زمان وزارت فاطمی امین گفت: عملکرد وی از نظر بنده مثبت بوده و با این استیضاح مخالف هستم.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:در شرایط کنونی تغییر وزرا را به نفع دولت و کشور نمی‌دانم زیرا وزیر مربوطه به امور مسلط شده است تا فرد جدیدی بیاید و به امور آشنا شود عمر مجلس به اتمام رسیده و عمر دولت تلف می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان نتیجه تحقیق و تفحص را نسبت به استیضاح ارجح می‌دانند، گفت: طبق گفته دوستان نماینده، آنها موافق ادامه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت هستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی کشور مصلحت نیست و با تغییر وزیر مشکلات رفع نمی شود.

حجت الاسلام نقدعلی در درخصوص مطرح شدن دوباره استیضاح «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بنده سوالات استیضاح کنندگان را بررسی کردم اما مستنداتی مبنی بر سوء عملکرد وزیر صمت، پیدا نکردم.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، فاطمی امین را شخصیتی پاکدست توصیف کرد و گفت: پاکدستی مولفه مهمی برای یک وزیر انقلابی است، فاطمی‌امین با توانمندی و شایستگی‌های مدیریتی توانسته به خوبی این وزارتخانه را مدیریت کند.

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید فارس:مخالف استیضاح فاطمی امین هستم/ عزم وزارت صمت در توسعه معادن جدی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها؛وزیر صمت بدون حاشیه و صادقانه خدمت می‌کند/ استیضاح به صلاح نیست

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر وزیر صمت به صلاح کشور نیست در شرایط فعلی مخالف استیضاح فاطمی امین هستم.

 نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق استیضاح فاطمی‌امین نیستم، تاکید کرد: باید فرصت بیشتری به وزیر صمت برای اجرای برنامه‌هایش داده شود.

نظری درباره برخی از مشکلاتی که در حوزه خودرو وجود دارد، اظهارداشت: وزیر صمت در زمان رای اعتماد نمایندگان به وی متعهد شده بود اقداماتی را در این حوزه انجام دهد و یکی از آنها عدم تمرکز صرف سرمایه گذاری در ایدرو(سازمان گسترش صنایع ایران) و امیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) بود.

امیر قلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن:استیضاح فاطمی‌امین مشکلی را حل نمی‌کند/به وزیر باید فرصت داد

خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن:فاطمی امین وارث ۳۰سال کم‌کاری در وزارت صمت است

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند: کمیسیون صنایع از عملکرد فاطمی امین رضایت دارد/ قطار حرکت دولت نباید با استیضاح متوقف شود

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد: استیضاح وزیر صمت با دلایل سطحی، دور از انصاف و عدالت است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس آمار مجموعه تلاش‌ها و عملکرد فاطمی امین در وزارت صمت در عمده شاخص‌ها طبق برنامه ارائه شده وی به مجلس پیش می‌رود و روند مثبتی است.

محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان:موافق استیضاح فاطمی‌امین نیستم/ باید فرصت بیشتری به وزیر صمت داده شود

 علیزاده در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: عمده ایرادات نمایندگان به  وزیر صمت به  صنعت خودرو و انتصابات مدیران در این وزراتخانه بر می گردد که فاطمی امین در این زمینه اقدامات مثبت و قابل قبولی انجام داده است و نمایندگان در تصمیم‌گیری خود باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم با بیان اینکه پیش از این موافق استیضاح وزیر صمت بودم، گفت: پس از مطالعه گزارش‌های وزارتخانه درباره اقدامات وزیر صنعت،معدن و تجارت نظرم در مورد استیضاح تغییر کرد.شرایط کشور برای استیضاح وزیر صمت مناسب نیست. 

پور ابراهیمی تصریح کرد: افزایش ظرفیت صادرات نفتی کشور در طول یک سال اخیر نشان دهنده اقدامات خوب سازمان توسعه تجارت است استمرار این حرکت می‌تواند تولید داخل را هم پشتیبانی کند، که زیرا هم تولید در خدمت بازرگانی قرار می گیرد و هم درآمدهای ارزی ناشی از صادرات می‌تواند ظرفیتی برای بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کند و از همه مهمتر مثبت شدن تراز تجاری کشور موجب کاهش تورم ناشی از وضعیت تراز تجاری نامناسب خواهد شد.

سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان :استیضاح وزیر صمت به صلاح کشور نیست

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:تغییرات مدیریتی زودهنگام در وزارت صمت به صلاح نیست

علیرضا عباسی  افزود: به جای استیضاح وزرا باید از اهرم‌های دیگری استفاده کنیم و از مسیر دیگر همچون طرح سوال،تذکر و یا در جلسات تخصصی  نواقص را برطرف کنیم.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج:مخالف استیضاح هستم/ باید به وزیر صمت فرصت بدهیم

ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت:عملکرد وزیر صمت قابل دفاع است/ با استیضاح وقت دولت و مجلس گرفته می‌شود

علی حدادی  در خصوص استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: وزیر صمت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار بسته است .فاطمی امین اقدامات لازم را برای حمایت از تولید انجام داده است لذا با استیضاح وی مخالفم لذا هر نوع حمایتی که لازم باشد از وزیر خواهم داشت.

نماینده مردم میناب و جاسک تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی عملکرد یک ساله وزیر صمت نشان دهنده مثبت بودن عملکرد فاطمی امین در این وزارتخانه است، باید وقت بیشتری به وزیر داده شود تا اهداف وبرنامه‌های خود را اجرایی کند.

شارلی انویه تکیه با بیان اینکه استیضاح وزیر در شرایط کنونی به مصلحت نیست، اظهار داشت: باید به دولت مردمی کمک و به کابینه‌اش فرصت دهیم تا برای حل مشکلات راهکار مناسب ارائه و اقدامات مثبت انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها:دستاوردهای وزیر صمت قابل دفاع است/ با استیضاح مخالفم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است،گفت: بعید است استیضاح رای بیاورد. در شرایط فعلی هم این استیضاح به مصلحت نظام، تولید و اشتغال کشور نیست.

محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر:استیضاح وزیر صمت توجیهی ندارد/ برخی از روز رای اعتماد، پای عزل فاطمی‌امین ایستادند

علی اکبر علیزاده  در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:مخالف استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هستم، چرا که استیضاح این وزیر کارآمد و توانمند به سود حوزه مهم و راهبردی صنعت، معدن و تجارت نیست.وزیر صنعت، معدن و تجارت طی یکسال گذشته  در حوزه‌های مرتبط به این وزارتخانه عملکرد مطلوب و قابل دفاعی داشته است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز:استفاده از اهرم استیضاح در شرایط حساس کشور منطقی نیست/مخالفان فاطمی امین مستندات قوی ندارند

 عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: با استیضاح وزیر صمت مخالفم و قضاوت و داوری درباره عملکرد فاطمی‌امین‌ را زودهنگام می‌دانم.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد استیضاح وزیر صمت گفت: صنعت خودرو در شرایطی نیست که عامل استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاطمی امین مورد حمایت و اعتماد رییس جمهور است، اظهار داشت: وزیر صمت با ویژگی‌های مهم پاکدستی و مبارزه با فساد می‌تواند سکان دار این وزارتخانه باشد.

سید محمد پاک مهر نماینده مردم بجنورد در مورد استیضاح وزیر صمت گفت:تغییرات مدیریتی در شرایط کنونی به صلاح نیست ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مدت فعالیت عملکرد مناسبی داشته است. 

یوسفی ادامه داد: متاسفانه در حوزه خودروسازی میراث چنددهه سوءمدیریت به فاطمی امین رسیده است. معتقدم تغییر در مدیریت وزارتخانه کار درستی نیست هرچند باید اصلاحاتی انجام شود.

فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان:استیضاح فاطمی امین مشکلی را حل نمی‌کند/باید برای مقابله با تحریم‌ها به وزارت صمت کمک کنیم

سید محمد رضا میر تاج الدینی نماینده مردم تبریز:فاطمی‌امین مدیری شایسته است

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر: فاطمی‌امین گام‌های مهمی برای ساماندهی صنعت خودرو  برداشت/ استیضاح به صلاح کشور نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان:وزارت صمت ۴۸ میلیارد دلار نیاز ارزی کشور را تامین کرد/ ۲ هزار کارخانه راکد راه اندازی شد

محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر:استیضاح وزیر صمت فاقد مستندات قوی است/بعید است استیضاح رای بیاورد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت را عامل ایجاد رکود در صنایع کشور خواند و گفت: طرح چنین مسائلی در مجلس منجر به ناامیدی مردم از نمایندگان خواهد شد.

عضوو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در راستای حل مشکلات مردم تعامل داشته باشند، گفت: وزارت صمت و نمایندگان باید در موارد اختلاف گفت و گو کرده و با هم تفاهم کنند تا کار به استیضاح کشیده نشود.

 اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش :استیضاح وزیر صمت در شرایط تحریمی تبعات اقتصادی دارد

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان  در مورد استیضاح وزیر صمت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت کارهای تحولی و اقدامات و نقاط مثبت و خوبی طی یک سال مسئولیت خود داشته است.فاطمی امین در حوزه معدن به فساد ستیزی، شفافیت و افزایش حقوق دولتی معادن اعتقاد دارد، که همین امر موجب رشد بی نظیر بخش معادن شده است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انباشت مسائل چندین ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت یک سال قابل حل شدن نیست، گفت: برای تغییر رویه و اصلاح عملکرد وزارتخانه باید به وزیر فرصت داد و کمک کرد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به نفع کشور نیست/ مشکلات موجود با استیضاح حل نمی‌شود

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان با تاکید بر اینکه باید به وزیر صمت برای اجرای برنامه هایش در حوزه صنعت  و معدن فرصت بدهیم، اظهارداشت: تعیین تکلیف پنج هزار واحد معدنی موجب خواهد شد بخشی از نیاز ارزی کشور از طریق صادرات مواد معدنی تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت بدون پشتوانه و دلیل منطقی مطرح شده است، گفت: با استیضاح مخالفم زیرا برای مجلس انقلابی استیضاح هزینه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالف استیضاح فاطمی امین هستم، بیان داشت: در شرایط فعلی کشور استیضاح نمی‌تواند مشکلات حوزه صنعت و معدن را حل کند.

مالک شریعتی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: نمایندگان مجلس باید پیام وحدت میان دولت و مجلس به جامعه منتقل کنند.  این استیضاح در شرایط فعلی به  به صلاح نیست و من هم مخالف آن هستم.

نایب رییس کمیسیون صنایع  و معادن مجلس: استدلال استیضاح کنندگان  فاطمی امین منطقی نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:معدل عملکرد وزیر صمت مثبت و قابل قبول است/استیضاح به صلاح نیست

سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال: عملکرد وزیر صمت در ساماندهی بازار خودرو قابل تقدیر است

نماینده مسیحیان آشوری کلدانی در مجلس:همکاری دولت و مجلس ضروری است/ استیضاح وزیر صمت به مصلحت نیست

کمال حسین پور نماینده مردم سردشت: استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی، مصلحت نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیگیری وزرات صمت برای فعال نمودن معادن تعطیل شده در کشور اظهار داشت: در اواخر دولت گذشته حدود ۶ هزار معدن راکد ، تعطیل و بلاتکلیف در کشور وجود داشت، با پیگیری وزرات صمت، وضعیت معادن راکد مشخص شد و قرار است برای شروع فعالیت، این معادن به مزایده گذاشته شود این اتفاق بزرگ و رو به جلوی برای توسعه معادن در کشور است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کلیت مجلس با ادامه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت موافق هستند و بعید است که استیضاح رای بیاورد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84928606/%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%85%DB%8C%D9%87

علی اصغر عنابستانی  در خصوص استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:ساماندهی حوزه صنعت و معدن کشور مطابق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مسیر درستی پیش می‌رود لذا فاطمی امین باید به کار خود ادامه دهد.فاطمی امین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را با برنامه تحویل گرفت و جزء معدود وزیرانی است که برنامه‌اش را پیش می‌برد و عملکرد او معطوف به برنامه کوتاه مدت نبوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح فاطمی امین کمکی به حل مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت نمی کند همه باید در این شرایط به وزرات صمت کمک کنیم تا بتواند مشکلات حوزه صنایع و معادن کشور را حل کند.

علیرضا زندیان در خصوص استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت: استیضاح فاطمی‌امین در شرایط موجود به صلاح نیست، وزیر صمت در مدت کوتاه تصدی این وزارتخانه، نمره قابل قبولی کسب کرده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس: استیضاح وزیر صمت به صلاح نیست/ با تغییر فاطمی امین مشکلی حل نمی‌شود

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مورد عملکرد وزیر صمت گفت:شاخص عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در مدت یک سال گذشته در  حوزه تولید، سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال صنعتی، تجارت، تنظیم بازار، تنظیم قیمت‌ها، در برخی موارد کاهش قیمت‌ها و به ویژه در حوزه صادرات مثبت و قابل قبول بوده‌است.

محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن اصفهان:استیضاح وزیر صمت موجب نا امیدی مردم از مجلس می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت را به صلاح کشور نمی دانم گفت:فاطمی‌امین گام‌های مهمی در راستای ساماندهی صنعت خودرو  برداشته است.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس تصریح کرد: وزیری که به سمت شفافیت حرکت می‌کند حیاط خلوتی برای خود قائل نیست زیرا در اتاق شیشه‌ای کار می‌کند و به کسی رانت نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نقشه راه و سیاست‌های وزارت صمت را نیازمند تغییر عنوان و مخالفت خود را درباره استیضاح اعلام کرد و گفت: فاطمی امین برای به ثمر رساندن برنامه‌های تدوین شده در این وزارتخانه بماند.

فریدون عباسی نماینده مردم کازرون: فاطمی امین،مورد تایید رییس‌جمهور است/ هشدار در مورد تبعات منفی استیضاح وزیر صمت

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت عملکرد قابل دفاعی در مدت فعالیت خود داشته است و با استیضاح او مخالف هستم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی:اقدامات امیدبخشی در وزارت صمت آغاز شده است

نماینده مردم تهران درخصوص استیضاح وزیر صمت اظهار داشت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته باید با دولت مردمی باشند و دولت را برای دستیابی به نتایج خوب و خدمت به مردم شریف ایران همراهی کنند.

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود:فاطمی‌امین مورد حمایت و اعتماد رییس جمهور است/دستاوردهای وزارت صمت تبیین نشده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:مجلس باید پیام وحدت به جامعه منتقل کند/فاطمی‌امین مجددا رای اعتماد می‌گیرد

رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان:عملکرد وزیر صمت مثبت است/امیدوارم استیضاح رای نیاورد

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: باید به وزیر صمت فرصت بیشتری داده شود تا بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل: اتهامات خودرویی توجیه مناسبی برای استیضاح فاطمی‌امین نیست

عضو فراکسیون روحانیون مجلس:استیضاح فاطمی امین شتابزده است/وضعیت وزارت صمت رو به رشد است

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر صمت تصریح کرد: فاطمی امین وارث ۳۰ سال کم‌کاری در وزارت صمت است برای اجرای برنامه‌های تدوین شده باید فرصت کافی به وی داده شود.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان:مخالف استیضاح وزیر صمت هستم/ وقت بیشتری به فاطمی‌امین داده شود

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: تغییر مدیریتی در وزرات صمت به صلاح کشور نیست به فاطمی امین فرصت دهیم تا به تعهداتش عمل کند.

مسعود خاتمی  نماینده مردم گلپایگان:عملکرد وزارت صمت در زمان فاطمی امین مثبت بوده است/ با این استیضاح مخالف هستم

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: گزارش عملکرد وزیر صمت تا حدودی راضی کننده است

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس:مجلس باید با دولت همراهی کند/با استیضاح مخالفم

علی رضایی نماینده مردم کنگاور:عملکرد فاطمی امین نقاط قوت بیشتری دارد/ با استیضاح وی مخالفم

حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا: فاطمی امین ۶ هزار معدن راکد را تعیین تکلیف کرد/ استیضاح زودهنگام است

نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامیی بیان داشت:آقای فاطمی امین از وزرای کاری، خوش‌فکر و شایسته دولت است که از گذشته نسبت به ایشان شناخت دارم که همیشه در انجام موفق وظایف محوله بدون حاشیه همراه با برنامه‌ریزی دقیق موفق بوده است.

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: فاطمی امین همچنین موفقیت‌هایی در حوزه معدن داشته است و در حوزه سامانه‌های رصد فعالیتی و سامانه‌هایی که در اختیار داشتند توانسته اقدامات خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،جلسه بررسی طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا سه شنبه ۱۰ آبان برگزار می شود و این در حالی است که برخی از نمایندگان متقاضی استیضاح، امضا خود را پس گرفتند و قاطبه وکلای ملت کارنامه یکساله عملکرد فاطمی امین را مثبت و قابل قبول می دانند.  در ادامه اظهارات برخی از نمایندگان مخالف طرح استیضاح وزیر صمت آمده است:

عضو کمیسیون انرژی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: اجرای برنامه‌های وزیر صمت روند رو به رشدی داشته است باید به فاطمی‌امین فرصت داده شود تا نواقص را برطرف کرده و بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی و اجرایی کند.

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین:سیاست‌ها و نقشه راه وزارت صمت نیاز به تغییر دارد/ فاطمی امین بماند

حسین رییسی درباره طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین، گفت: انتظار ما از وزیر صمت باید بر اساس اختیاراتی باشد که به او می‌دهیم و اگر انتظار بیشتری از وی در این وزارتخانه داریم، باید اختیارات بیشتری هم به وزیر داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: فاطمی امین بر اساس گزارشی که به نمایندگان ارائه داده است، ریل گذاری صحیحی در وزارت صمت ایجاد کرده که برای به نتیجه رسیدن آن باید فرصت کافی به وزیر داده شود، زیرا فرصت یک ساله برای وزارتخانه‌ای به وسعت وزارت صمت بسیار کم است.

رییس کمیسیون قضایی مجلس: گزارش عملکرد فاطمی‌امین را خواندم نظرم درباره استیضاح تغییر کرد

محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر:استیضاح‌کنندگان مستندات قوی مبنی بر سوء عملکرد وزیر صمت ندارند

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک با بیان اینکه وزیر صمت صادقانه و بدون حاشیه کار می‌کند،اظهار داشت: متقاضیان استیضاح باید به وزیر صمت فرصت بیشتری دهند تا بتواند برنامه‌های خود را اجرایی و عملیاتی کند.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون شرایط برای استیضاح فاطمی‌امین مناسب نیست، خاطرنشان کرد: فاطمی امین توانسته مشکلات واحدهای صنعتی را رفع نموده و بحران موجود در این حوزه را تا حدی تعدیل نماید.

 علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار :فاطمی‌امین شجاعانه دنبال ایجاد تحول در صنعت و معدن کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌ثباتی مدیریتی مشکلات وزارت صمت را تشدید کرده است، افزود: در چند سال گذشته بیش از ۵ تا ۶ وزیر در وزارت صمت رای اعتماد گرفتنداما عمر فعالیت آنها بسیار کم بود و تغییر وزرا مشکلات این وزارتخانه را تشدید کرده است. بنابراین با تغییر فاطمی‌امین،‌ مشکلات این وزارتخانه را حل نخواهد شد.