نظر اکثریت مجلس برای رای اعتماد به زاهدی وفا مثبت است

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی ازمولفه‌های مثبت زاهدی وفا این است که درمدت سرپرستی وزارت تعاون، از همه حاشیه‌ها عبور کرده و تلاش کرد برخی از مسائل مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارگران را در فضای آرام و بدون حاشیه پیش برده و بخشی از قانون را اجرا کند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است و در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

 وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

نماینده مردم شهرکرد درمجلس یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه به راهبردهای دقیق در حوزه اشتغال جوانان است که به نظر می‌رسد با توجه به شناخت اقتصادی که گزینه وزارت تعاون دارد و سابقه کاری وی، ظرفیت برای کمک به توسعه اشتغال با تعیین راهبردهای مشخص در دستگاه‌های مختلف با مرکزیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

راستینه درباره جمع بندی کمیسیون فرهنگی درباره زاهدی وفا خاطرنشان کرد: آنچه که از تحلیل‌ها استنباط می‌شود، ارزیابی مثبت نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت تعاون است و امیدواریم که در روز رای گیری نیز شاهد رای اکثریت نمایندگان به وی باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: شناختی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دارد همراه با سوابق آموزشی، فرهنگی و تربیتی و تخصصی که ایشان درحوزه اقتصاد دارند، می‌تواند تقویت کننده رویکردها و راهبردهای اقتصادی دولت محسوب شود.

وی یادآور شد: تصور بر این است با توجه به برنامه‌هایی که زاهدی وفا ارائه داده است، جمع بندی مثبتی نسبت به ایشان در مجلس وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد وی ظرفیت‌های لازم را برای تصدی این وزارتخانه دارد.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84902716/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA