نظر اکثریت مجلس به رای اعتماد به زاهدی وفا مثبت است

 وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: شناختی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی دارد همراه با سوابق آموزشی، فرهنگی و تربیتی و تخصصی که ایشان درحوزه اقتصاد دارند، می‌تواند تقویت کننده رویکردها و راهبردهای اقتصادی دولت محسوب شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است و در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی ازمولفه‌های مثبت زاهدی وفا این است که درمدت سرپرستی وزارت تعاون، از همه حاشیه‌ها عبور کرده و تلاش کرد برخی از مسائل مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارگران را در فضای آرام و بدون حاشیه پیش برده و بخشی از قانون را اجرا کند.

راستینه درباره جمع بندی کمیسیون فرهنگی درباره زاهدی وفا خاطرنشان کرد: آنچه که از تحلیل‌ها استنباط می‌شود، ارزیابی مثبت نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت تعاون است و امیدواریم که در روز رای گیری نیز شاهد رای اکثریت نمایندگان به وی باشیم.

نماینده مردم شهرکرد درمجلس یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توجه به راهبردهای دقیق در حوزه اشتغال جوانان است که به نظر می‌رسد با توجه به شناخت اقتصادی که گزینه وزارت تعاون دارد و سابقه کاری وی، ظرفیت برای کمک به توسعه اشتغال با تعیین راهبردهای مشخص در دستگاه‌های مختلف با مرکزیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

وی یادآور شد: تصور بر این است با توجه به برنامه‌هایی که زاهدی وفا ارائه داده است، جمع بندی مثبتی نسبت به ایشان در مجلس وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد وی ظرفیت‌های لازم را برای تصدی این وزارتخانه دارد.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84902716/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D9%85%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA