نماینده مجلس:۹۵ درصد منابع تامین آب زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری است

وی تاکید کرد: مسائل آب را نباید به کف جامعه ببریم و مشکلات آب را باید در فضای آرام و کارشناسی پیگیری کنیم و حل مشکلات آب اُستان نیارمند تدبیر و درایت است و به همین علت من خیلی از مباحث مربوط به آب را بیان نمی‌کنم و از برخی نمایندگان مجلس و مسوولان دیگر نیز درخواست می شود در این بخش مباحث کارشناسی را مد نظر داشته باشند.

جعفری یادآوری کرد: در نخستین جلسه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری، سه اولویت استان تعیین شد که اولین آن‌ها آب و پس از آن احداث راه‌آهن و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان بود.

جعفری ادامه داد: مهم‌ترین و پرچالش ترین موضوع کشور و استان آب است و هدف‌گذاری بنده در ورود به مجلس و عضویت در کمیسیون کشاورری، رفع مشکل آب استان و کشور بوده است و به همین منظور از بدو ورود به مجلس با عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس و عضویت در شورای عالی آب به ریاست رییس جمهور، پیگیری این مشکل کشوری هستم.

وی افزود: اقدامات خوبی مانند اقدام برای حل مشکل آب سیبک و اورگان انجام شد و در بخش جاده‌ای، جاده ترانزیت بروجن لردگان حدود ۹۴ درصد پیشرفت دارد و تنها احداث زیرگذرهای آن باقی مانده است و پیشرفت خوبی در جاده چهارخطه بروجن به دهاقان و ۴ خطه بروجن به شهرکرد اتفاق افتاده است.

وی افزود:زمان آغاز پروژه انتقال آب بن به بروجن به ۱۱ سال پیش بر می‌گردد و حدود ۲ سال قبل از مجلس یازدهم هم متوقف شده بود، ولی در بقیه سال‌ ها روند تکمیل آن ادامه داشت و با اعتبارات بسیار خوبی که در مصوبات سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری برای آن اختصاص یافت، بزودی تکمیل و به اتمام خواهد رسید و انجام این پروژه اولویت اول استان است.

نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن یکی از زیرساخت اصلی برای توسعه استان است و قرار است راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از اصفهان وارد شهرستان بروجن شود و پس از تکمیل به جنوب و به سمت اهواز و بندر امام(ره) نیز ادامه داشته باشد و این پروژه پیشرفت زیادی در شهرستان بروجن داشته است.

وی یادآور شد:تحقیق و تفحص مجلس در موضوع انتقال بین حوضه‌ای آب برای اولین بار توسط کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس پیشنهاد شد و اعضا بررسی‌کننده بعد از اربعین حسینی(ع) بررسی این موضوع را شروع می‌کنند و در طول سه ماه گزارش خود را تقدیم مجلس خواهند کرد.

جعفری به اقدامات انجام شده در شهرستان بروجن اشاره کرد و گفت: پیگیری برای راه‌اندازی آموزشکده فنی دخترانه بروجن و رفع مشکلات آموزشکده فنی پسرانه این شهر،حل مشکلات پیست تارتان سالن دومیدانی بروجن که در کشور و منطقه بی‌نظیر است در این ۲ سال انجام شد.

به گزارش ایرنا، بروجن یکی از ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری است در۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، محورهای ارتباطی این شهرستان از جاده‌های پرتردد منطقه مرکزی به جنوب کشور و از راه‌های ترانزیتی بین استان‌های خوزستان و اصفهان است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84881939/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%DB%B9%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%88

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس خاطر نشان کرد: همین امسال در سفیددشت شهرستان بروجن، روزهای زیادی با ۱۶ ساعت قطعی آب وجود داشت که نشان از لزوم تکمیل این پروژه برای آب شرب استان دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این تحقیق و تفحص می‌‍تواند تصویر درستی از وضعیت آب چهارمحال و بختیاری پیش روی نمایندگان مجلس و دولتمردان به نمایش بگذارد و  از اجرای طرح‌هایی که ویرانگر محیط‌زیست و منابع آب هستند، جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام امیر قلی جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: پروژه انتقال آب بنبه بروجن تامین‌کننده آب شُرب نیمی از جمعیت استان و از پروژه های اولویت‌دار انتقال آب در کشور است و مصوبه ۲ دولت را نیز دارد.

جعفری ادامه داد: دراین مدت پل روگذر بیمارستان بروجن تکمیل و بیمارستان این شهر نیز به MRI مجهز شد و ۱۶ واحد پانسیون پزشکان نیز در بیمارستان احداث شد و خرید زمین پلی کلینیک تامین اجتماعی در بروجن انجام شد و  ساختمان پزشکی قانونی بروجن تا آخر امسال تکمیل خواهد شد.

وی در انتها یادآور شد: رمز موفقیت استان چهارمحال و بختیاری و کشور وحدت و همدلی است و آنچه می تواند همدلی ایجاد کند عدالت و رعایت قانون است.