نماینده مجلس: زاهدی وفا سوابق کاری مرتبط با وزارت کار دارد 

نماینده مردم ساری و میاندرود در قوه مقننه گفت: با توجه به اینکه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه ها و نهادهای اقتصادی مهمی همچون شستا و صندوق بازنشستگان را زیر مجموعه خود دارد، می طلبد که وزیر مربوطه تبحر لازم در موضوعات اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر زاهدی وفا از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و مجلس نیز به مدت یک هفته فرصت بررسی دارد و  نمایندگان مجلس در کمیسیون های مختلف در حال بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی هستند.

به گزارش ایرنا، محمدهادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مجموعه عریض و طویل با تنوع کاری است، افزود: هماهنگ کردن بخش های مختلف با ارائه طرح ها و برنامه های خود نشان دهنده توان و قدرت اجرایی و مدیریتی وی خواهد بود.

زارعی اظهارکرد: داشتن مدارک حوزه اقتصادی و فعالیت در این بخش ها می تواند به زاهدی وفا در کسب رای اعتماد کمک کند.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با  معرفی رییس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

منصورعلی زارعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهادی مرتبط با مسائل اقتصادی است که حضور فردی آگاه به این مسائل در راس این وزارتخانه بسیار مهم است، افزود: زاهدی وفا گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی این وزارتخانه سابقه فعالیت در حوزه اقتصادی در نهاد ریاست جمهوری دارد.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84895245/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AFزارعی بیان کرد: زاهدی وفا با برنامه هایی که ارائه می کند از سوی اعضای کمیسیون های مختلف مجلس مورد ارزیابی قرار می گیرد تا بتواند جلب آرای نمایندگان داشته باشد.