نیکزاد: ۷۰کیلومتر از مسیر چهاربانده اردبیل-سرچم امسال آسفالت می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اعتبارات عمرانی اظهار کرد: با اجازه مقام معظم رهبری برای اینکه به جای واریز ۴۰درصد از درامدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد واریز می‌شود.۱۰ درصد باقیمانده را می‌توان برای تملک در پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ اختصاص داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین منابع مورد نیاز این پروژه گفت: بانک ملی مقرر شده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص دهد. علاوه بر این بانک رفاه کارگران هم ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه خواهد داد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر قرار بود سال ۱۴۰۲ تخصیص یابد که باید تلاش کنیم این منابع هم امسال به این پروژه تزریق شود.

وی افزود: انشاءالله سال آینده از محل منابع مختلف اعم از مصوبات سفر رئیس جمهور، اعتبارات لایحه بودجه۱۴۰۲ و قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم ادامه این مسیر را – غیر از ۴۵ کیلومتری که دارای ۱۲ دهنه تونل هست – چهارخطه کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل میانه حتما باید به پایان برسد، اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل-میانه یک پروژه بسیار سنگین هست که حدود ۲۸ کیلومتر تونل و بالغ بر ۴.۲ کیلومتر پل در آن باید احداث شود.

وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در شبکه ریلی کشور و شبکه ریلی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید این مسیر به سمت پارس آباد ادامه یافته و به راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه متصل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نیکزاد امروز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل میانه و عملیات چهاربانده کردن مسیر ارتباطی اردبیل- سرچم اظهار کرد: بر اساس وعده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال ۷۰ کیلومتر از ۱۷۵ کیلومتر عملیات عریض و چهاربانده کردن مسیر اردبیل- سرچم آسفالت می‌شود.

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین خاطرنشان کرد: علاوه براین سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر در اختیار استان قرار داد که این منابع برای امور جاری قابل استفاده نیست و باید در موارد خاص و برای گره گشایی از طرح‌ها صرف شود. در این زمینه پیمانکاران ما توانستند با پول کم کار زیاد انجام دهند.

نیکزاد ادامه داد: اخیرا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به این طرح داده شده است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری این منابع را مدیریت می‌کنند.

وی یادآورشد: خط قرمز مجمع نمایندگان استان اردبیل، استاندار محترم و اداره کل راه و شهرسازی استان حل مسئله پروازهای استان، و تعریض مسیر اردبیل- سرچم و تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان است حتما این طرح‌ها تعطیل نشده و ما با تمام توان تلاش می‌کنیم این سه پروژه را به سرانجام مطلوب برسانیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84951216/%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%DB%B7%DB%B0%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%B1%DA%86%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%AA