پاسخ ایران به قعطنامه شورای حکام تدوین شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سوابق صدور قطعنامه آژانس بین المللی علیه ایران ، گفت: این قعطنامه ها در حقیقت ارزش فنی و تکنیکی ندارد و فقط مسائل سیاسی منجر به صدور چنین قطعنامه‌هایی می‌شود. البته جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده پاسخ قاطع به این قطعنامه را خواهد داد.

قعطنامه شورای حکام به روند همکاری ایران با آژانس صدمه وارد خواهد کرد

پاسخ ایران به قعطنامه شورای حکام تدوین شد

راهبرد چند وجهی آمریکا برای فشار حداکثری بر ایران

مقتدایی یادآور شد: آمریکایی‌ها از یک سو با دمیدن بر طبل اختلاف افکنی میان ایران با سایر کشورها به ویژه همسایگان جمهوری اسلامی،‌ راهبردهای خود را پیگیری می‌کنند و از سوی دیگر نگران همکاری ایران با کشورهایی نظیر چین و روسیه هستند و از طرفی با تحریک احزاب و گروهک‌های منحله و تروریستی تلاش می‌کنند اغتشاش و آشوب را در کشور دامن بزنند تا فشار مجامع بین المللی بر ایران افزایش یابد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: غرب از همه ابزارهایی که در اختیار دارد علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند. البته تحریم‌های فلج کننده غرب نتوانست اهداف آنها را محقق کند و امروز به رغم اعتراف به شکست فشار حداکثری، همچنان به بازآزمایی روش‌های قبلی اصرار دارند در حالی که در این مواضع به بن بست راهبردی رسیدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سوء استفاده آمریکا و کشورهای اروپایی از نهادها بین المللی نظیر سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: غرب با فشار به آژانس بین المللی و به رغم همه عرف‌های معمول آژانس و برخلاف وعده‌های رافائل گروسی که در سفر به ایران عنوان کرده بود، گزارش‌هایی را آماده کردند یا به صدور قطعنامه‌هایی مبادرت ورزیدند که به روند همکاری ایران با آژانس و مجامع بین المللی صدمه وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مسوولان کشور در روزهای گذشته در نهادهایی نظیر شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی، بسته‌ای برای پاسخ ایران به قطعنامه شورای حکام آماده کردند و از سوی مراکز دارای اختیار برای افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84949236/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%B9%D8%B7%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D8%AF

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در حال تجربه کردن مواردی سوخته از جمله تحریم‌ها هستند که فقط سبب پیشرفت ایران شد و نتایج دلخواه را هم برای آن‌ها به همراه نداشت.

غرب درحال تجربه دوباره سیاست‌های سوخته در قبال ایران است

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که اخیرا بر اساس ادعاهای رژیم صهیونیستی به تصویب رسید، گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا در بیان مواضع خود در قبال جمهوری اسلامی ایران ریاکارانه عمل می‌کنند. آنها از یک سو پیام‌هایی به جمهوری اسلامی می‌دهند ولی در عمل خلاف پیام‌های ادعایی خود رفتار می‌کنند.