گسترش و نوآوری شبکه‌های کسب‌وکار/ رویکرد اصلی مبارزه با فساد است

وی افزود: تحقق ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چند سرفصل است که مشتری محوری، بیمه گذاران، کارفرمایان و شرکت‌های حقوقی ازجمله این موارد است که برای رسیدن به توسعه متوازن ما نیاز داریم که یک سری فرایندهای داخلی را بپردازدیم.

وی افزود: رویکرد اساسی ما مبارزه کامل و همه‌جانبه با فساد در این وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه آن و نهادینه‌کردن، نظارت دستگاه‌هاست.

 وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرصت شغلی را در کشور ایجاد خواهیم کرد: باید به گسترش و نوآوری شبکه‌های کسب و کار توجه کنیم، استفاده از سرمایه‌های خرد و هدایت و آموزش از جمله این موارد است.

مرتضوی رویکرد اساسی این وزارتخانه را مبارزه کامل و همه جانبه با فساد در تمام بخش‌ها عنوان کرد و گفت: نظارت دستگاه‌ها را نهادینه خواهیم کرد در این وزارتخانه شعار ما دسترسی آسان برای آحاد مختلف مردم، شفافیت و پاسخگویی خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه وزارت کار دارای سلسه‌مراتب متعددی است گفت: مسائل بیکاری، موضوع ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، عدم سوددهی شرکت‌ها و مشکلات آموزش و پژوهشی در دایره مشکلات این وزارتخانه قرار دارد برای برون‌رفت از این مباحث به رویکردها می‌پردازم.

وی ادامه داد: از حسن اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رفتارهای شایسته، نگاه‌های کارشناسی تک‌تک اعضای کمیسیون‌ها قدردانی می‌کنم، بنده روستازاده هستم و افتخار می‌کنم که با جامعه هدف همزاد پنداری دارم امیدوار هستم که در آینده توفیق خدمت به ایران اسلامی را داشته باشم.

وی گفت: ارتقای دانش فنی مشاغل راهبردی در دستور کارمان خواهد بود که در این راستا باید سازمان فنی و حرفه ای در ارتقای کمی و کیفی پیدا کند، گسترش و پایداری خدمات رفاهی نیز از دیگر برنامه هاست.


منبع: https://www.irna.ir/news/84917154/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز چهارشنبه در جلسه‌ای اعتماد خود صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث تعاونی‌ها، رفاه اجتماعی و عمومی، موضوع اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و اعزام نیروهای کار و سایر موارد از جمله مشکلاتی این وزارت‌خانه است که احصا کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهتمام بر اینکه همراهی و تعامل با نمایندگان از رویکردهای اساسی است گفت: توجه به ظرفیت‌های کارشناسی و عنایت به مشورت‌های نخبگانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار ما قرار خواهد گرفت چراکه جاده دولت با مجلس دوطرفه است و امیدوارم در این وزارتخانه بتوانم این تعامل را حداکثری کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در این وزارتخانه عدالت‌محوری در تمام برنامه‌هاست، مسائله محوری و توجه به توازن منطقه‌ای و آمایش سرزمین در تمام طرح از دیگر رویکردها هاست.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یک برنامه تحولی وزارتخانه را تقدیم کرده ام گفت: مشتاق بوده ام نمایندگانی که در جایگاه مخالفت هستند به نقد برنامه‌ها بپردازند بعد از کسب رای اعتماد معتقد هستیم با نقد منصفانه می‌توانیم به توفیقات وسیع دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: توجه به تشکل‌های صنفی و کارفرمایی و اهتمام به سه جانبه گرایی از رویکرد ما خواهد بود، انتخاب تیم مدیریتی لایق، توانمند و همراه مردم، استفاده از مباحث دانش بنیان و کاربست مطالعات دانش بنیان و نبوغ جوانان از سایر برنامه هاست.

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عدم حضور رییس جمهور در جلسه رأی اعتماد گفت: رئیس‌جمهور به‌خاطر جلسه هیات وزیران ضرورت داشت که در آن جلسه حضور پیدا کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اولین برنامه ما توسعه و تعالی تعاونی هاست گفت:  قانون اساسی جمهوری اسلامی تکالیفی در حوزه بخش تعاونی برای ما ایجاد کرده است و از سوی دیگر سیاست‌های ابلاغی رهبری هم تاکید بر این موضوع دارد ما در بخش تعاون باید تسریع در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: توجه به سه جانبه گرایی و توجه ویژه به نمایندگان کارگران، کارفرمایان و کمک دولت به این قشرها و تقویت همکاری منطقه ای از رویکرد دیگر است.

وی ابراز داشت: توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، تقویت زیرساخت‌ها و توسعه شبکه تعاونی در زنجیره ارزش از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.