۴ پروژه زیرساختی گنبدکاووس جزو پیوست بودجه امسال قرار گرفت

شادمهر درخصوص آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه‌برون نیز گفت: هم اکنون عملیات فنس‌کشی محدوده این منطقه درحال انجام است و پس از آن اراضی جهت سرمایه‌گذاری افراد واگذار و در ادامه عملیات ایجاد زیرساخت‌ها انجام خواهد شد.

پاسخ به سوالات خبرنگاران و تجلیل از آنها از دیگر بخش‌های نشست نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی بود.

شادمهر بابیان اینکه گنبدکاووس دربخش‌های مختلف زیرساختی از جمله مانند راه‌های ارتباطی، آب آشامیدنی، برق و بهداشت و درمان با محرومیت و عقب ماندگی‌های تاریخی مواجه است، افزود: برای جبران این عقب ماندگی‌ها، پیگیری‌ و رایزنی‌ لازم از طریق نهاد ریاست جمهوری و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های متولی صورت گرفته است.

شادمهر با تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم برای رفع مسائل و مشکلات کشور افزود: دولت آیت الله رییسی، دولت کار، تحول و امید است و با وجود تحویل‌گرفتن دولت با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه که اکنون آنرا تسویه کرد، اقدامات خوبی طی یکسال اخیر انجام داده که سفر به ۳۱ استان بخشی از آن است.

۴ پروژه زیرساختی گنبدکاووس جزو پیوست بودجه امسال قرار گرفت

وی ادامه داد: راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس که به افزون بر یک میلیون نفر از اهالی شرق استان گلستان خدمات درمانی می‌دهد، با آموزشی‌شدن چهار بیمارستان دولتی که از مهرماه امسال دانشجو پذیرش خواهند کرد، نهایی شده و در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانقلیچ شادمهر عصر چهارشنبه‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گنبدکاووس افزود: از این پس این پروژه‌ها دارای ردیف بودجه ملی شده و هرسال برای آنها تا زمان تکمیل و بهره‌برداری اعتبار پیش بینی می‌شود.

وی از خبرنگاران گنبدی خواست تا به نماینده در پیگیری مطالبات مردم و رفع کمبودهای زیرساختی کمک کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی درخصوص جاده ترانزیتی موسوم به نفت این شهرستان نیز گفت: اعتبارات ملی خوبی برای تکمیل این جاده که مجوز ماده ۲۳ آن نیز اخذ شده، اختصاص یافته است.

وی گفت: عواید اقتصادی و اشتغالی که قرار است با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون حاصل شود متعلق به کل گلستان بالاخص گنبدکاووس خواهد بود ضمن اینکه هم اکنون یکی از بهترین مشاوران مناطق آزاد کشور مشغول انجام طرح مطالعات این منطقه است.

به گفته شادمهر، تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته و با حفر ۹ حلقه چاه‌ آب، امسال مردم گنبدکاووس مشکل قطعی آب نداشتند.

وی به سفر ۱۳ اسفند پارسال آیت الله رییسی و برخی اعضای هیات دولت به گلستان اشاره کرد و گفت: در این سفر اعتبارات خوبی برای استان و نیز گنبدکاووس پیش‌بینی شد که ۲ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای نوار مرزی این شهرستان بخشی از آن است.

وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون‌های عمران، کشاورزی و فرهنگی مجلس به گلستان و گنبدکاووس در ماه‌های گذشته، اضافه کرد: هر یک از این سفرها مصوباتی دارد که با اجرایی شدن آن این شهرستان در مسیر جهش برای رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی افزود: دولت برای تکمیل پروژه ملی جمع آوری فاضلاب این شهر که ۲۸ سال درحال اجرا است و هنوز به نیمه راه نرسیده، هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد که قرار است مرحله نخست این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شادمهر اضافه کرد: احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس نیز که به خاطر مشکل تامین‌نشدن زمین تاکنون اجرایی نشده، بزودی با تحویل زمین توسط شهرداری و بنیاد علوی، عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: طرح مطالعات راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود توسط مشاور درحال انجام است و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی این طرح زیرساختی به‌عنوان بهترین مسیر اتصال به کریدور شمال به جنوب و مورد تایید استاندار گلستان، مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادوار گذشته این استان شمالی است آغاز خواهد شد.

شادمهر همچنین با قدرانی از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادها، مطالبه‌گری را از شاخص‌های مهم این حرفه دانست و گفت: مطالبه‌گری موتور محرکه‌ای برای کار و تلاش بیشتر مدیران برای رفع کمبودها و خدمت بیشتر به مردم است که همیشه باید مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته باشد.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84881248/%DB%B4-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%D9%86%D8%A8%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%B3-%D8%AC%D8%B2%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون درحوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد بیان داشت: با معافیت‌های مالیاتی که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پیش بینی شده و نیز آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی، منطقه آزاد اینچه‌برون ظرف ۵ یا ۶ سال آینده رشد و شکوفایی خاصی در بین سایر مناطق آزاد کشور پیدا خواهد کرد.

وی، صدور مجوز برای ایجاد نیروگاه‌های مقایس کوچک در برخی نقاط گنبدکاووس با مجموع تولید ۵۲ مگاوات برق، تحویل ۱۰۰ دستگاه ترانس برق و ۲۹۵ کیلومتر کابل برق برای مناطق روستایی را از دیگر اقدامات دولت در این شهرستان ذکر کرد و بیان داشت: برخی تجهیزات پزشکی و درمانی هم برای این شهرستان مصوب و خریداری شده که درحال انتقال به مراکز درمانی است.