۷۰ کیلومتر از مسیر چهاربانده اردبیل-سرچم امسال آسفالت می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین منابع مورد نیاز این پروژه گفت: بانک ملی مقرر شده ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص دهد. علاوه بر این بانک رفاه کارگران هم ۲ هزار میلیارد ریال به این پروژه خواهد داد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر قرار بود سال ۱۴۰۲ تخصیص یابد که باید تلاش کنیم این منابع هم امسال به این پروژه تزریق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه و عملیات چهاربانده کردن مسیر ارتباطی اردبیل- سرچم اظهار کرد: بر اساس وعده اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل امسال ۷۰ کیلومتر از ۱۷۵ کیلومتر عملیات عریض و چهاربانده کردن مسیر اردبیل- سرچم آسفالت می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اعتبارات عمرانی اظهار کرد: با اجازه مقام معظم رهبری برای اینکه به جای واریز ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد واریز می‌شود.۱۰ درصد باقیمانده را می‌توان برای تملک در پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ اختصاص داد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه براین سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر در اختیار استان قرار داد که این منابع برای امور جاری قابل استفاده نیست و باید در موارد خاص و برای گره گشایی از طرح‌ها صرف شود. در این زمینه پیمانکاران ما توانستند با پول کم کار زیاد انجام دهند.

وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در شبکه ریلی کشور و شبکه ریلی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید این مسیر به سمت پارس‌آباد ادامه یافته و به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و روسیه متصل شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اردبیل میانه حتما باید به پایان برسد، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه یک پروژه بسیار سنگین است که حدود ۲۸ کیلومتر تونل و بالغ بر ۴.۲ کیلومتر پل در آن باید احداث شود.

وی یادآورشد: خط قرمز مجمع نمایندگان استان اردبیل، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی استان حل مساله پروازهای استان و تعریض مسیر اردبیل – سرچم و تکمیل راه‌آهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان است حتما این طرح‌ها تعطیل نشده و ما با تمام توان تلاش می‌کنیم این سه پروژه را به سرانجام مطلوب برسانیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84951216/%DB%B7%DB%B0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%B1%DA%86%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی افزود: امیدواریم در سال آینده از محل منابع مختلف اعم از مصوبات سفر رئیس جمهور ، اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۲ و قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم ادامه این مسیر را غیر از ۴۵ کیلومتری که دارای ۱۲ دهنه تونل هست – چهارخطه کنیم.

نیکزاد ادامه داد: اخیرا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به این طرح داده شده است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری این منابع را مدیریت می‌کنند.