۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شده‌اند

منادی ادامه‌ داد: دانشجویان حرفهایشان را آزادانه در داخل محیط دانشگاه بیان کنند، روسای دانشگاهها هم مکلف هستند خودشان در تجمعات حضور یافته و با دانشجویان صحبت کنند کما اینکه در چندین دانشگاه روسای دانشگاهها با دانشجو صحبت کردند که نمونه آن دانشگاه تبریز بود که خیلی اثرگذار بود، دانشجویان گوش کرده و عمده آنها از تجمع منصرف شده و سر ‌کلاس هایشان حاضر شدند. در دانشگاه‌های دیگر هم باید این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: دانشگاه محل تولید انسان است ‌و سرنوشت کشور در دانشگاه رقم می‌خورد؛ امیدواریم از این به بعد هم استاد و هم دانشجو جایگاه خود را بداند که چه جایگاه بلندی دارد. جامعه و حاکمیت برای دانشجو و دانشگاه ارزش و جایگاهی خاص قائل باشد.

 هر استادی حق دارد از دانشجوی خود حمایت کند

منادی با بیان اینکه باید قیمت کالاهای اساسی همچون گوشت و مرغ و برنج به قبل برگردد، گفت: انتظار مردم رفع مشکلات معیشتی است که دولت هم با درآمدهایش می‌تواند این کار را انجام دهد. از جمله آن افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان است که دو فوریت این لایحه امروز در مجلس تصویب شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84907713/%DB%B9%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در عین حال بیان کرد: البته از دانشجویان عزیز انتظار می رود که اولین دغدغه آنها تحصیل باشد چون کشور و همه مسئولان منتظرند که دانشجویان کشور را تحویل گرفته و اداره کنند؛ اداره آینده کشور ‌بر عهده دانشجویان است پس از تحصیل باز نماند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم ایجاد فضایی در دانشگاه‌ها برای بیان اعتراضات گفت: این فقط برای دانشجویان نیست چه اینکه پیش از این «خانه گفت‌گوی ملی» تصویب شده بود اما فعال نبود و باید فعال شود. درمان خیلی دردهای جامعه در حوزه‌های مختلف به خصوص فرهنگی را «گفت‌وگو» می‌دانیم البته باید مشکلات معیشتی مردم هم رفع شود و دولت جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان روز یکشنبه در گفت و گویی درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی حوادث اخیر گفت: در سطح هیأت دولت و پایین تر تلاش کردیم در حمایت از دانشجویان و نبود دانشجوی بازداشتی پیگیری‌هایی داشته باشیم که جا دارد از اینکه قوه قضاییه صدای ما را شنید و بالای ۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند، تشکر کنیم که در این باره پیگیری‌هایی از طریق قوه قضاییه و وزرات علوم و خیلی از دستگاه‌های دیگر انجام دادیم؛ همه تلاش بر این بود که حتی یک دانشجو از کلاس درس بازنماند و سر کلاس درس حاضر شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با بیان اینکه باید به دانشجو اجازه داده شود تا حرف او شنیده شود، گفت: امیدواریم فضا به سمتی حرکت کند که فضا آرام باشد تا خروجی دانشگاه‌ها مطلوب باشد.

منادی درباره حمایت از استادان در جریان اعتراضات گفت: هر استادی حق دارد که از دانشجویان حمایت کند، ما هم از دانشجویان حمایت می‌کنیم؛ دانشجو سرمایه بزرگ انسانی کشورمان است. وقتی دانشجو به دانشگاه‌های مهم راه پیدا می‌کند، سرمایه و حتی جز بیت المال ملت ایران است که باید از آنها حفاظت کنیم.