ابروهایت را برندار! چطور ابروهایی زیبا داشته باشیم؟ کمد، مجله اینترنتی سارَک

این روغن جذب پوست شده و فولیکولهای مو و رشد آن را تقویت می کند. آن را به تنهایی و همچون روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها قبلی استفاده کنید. برای استفاده از این روغن آن را گرم کرده و بر روی ابروهای خود ماساژ دهید تا گردش خون در این ناحیه بیشتر شود. 4.7 (76) چرا ابروها بعد از کاشت می‌ریزند؟ قبل از اینکه راهکاری برای جلوگیری یا درمان ریزش ابرو بعد از کاشت ارائه کنیم، دلایل بروز آن را بیان خواهیم کرد.

راهکارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برای پرپشت کردن مژه و ابرو موثر هستند. همچنین به توضیح برخی از عادات درست و نادرست برای پرپشت شدن مژه و ابرو می‌پردازیم. با اینکه تاثیر پرپشتی مژه ها بر زیبایی کلی چهره بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه بسیاری از افراد مراقبت و آب‌رسانی آن را نادیده می‌گیرند و دچار ریزش مژه می‌شوند.

متاسفانه افرادی که با این مشکل مواجه می شوند علاوه بر ریزش ابروها با ریزش موی سر نیز مواجه می‌ شوند. در کنار بانوان، آقایانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است ریزش موهای ناحیه سبیل و ریش را نیز مشاهده نمایند. اختلالات هورمونی همواره به عنوان یکی از دلایل ریزش موها در نقاط مختلف بدن شناخته می شود. اگر شما برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه نمایید، نخستین تصمیمی که برای شما می گیرند، چکاپ کامل و انجام آزمایش خواهد بود. در این بین باید اطلاعات کافی در خصوص وضعیت هورمون ها، مواد معدنی و ویتامین های بدن شما به دست آید.

خوشبختانه روش های مختلفی برای پرپشت کردن ابرو در یک هفته و در مدت زمانی کوتاه وجود دارد. برای استفاده از آب لیمو، یک تکه لیمو را روی ابروهای خود بمالید. اجازه دهید آب لیمو برای ۲۰ دقیقه روی ابروهای شما بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر پوست شما جوش‌های زیادی می‌زند بهتر است از این روش برای پرپشت کردن ابروها استفاده نکنید.

پنجمین راهکار خانگی و بدون دردسر برای پرپشت کردن ابرو، استفاده از زرده تخم مرغ است است. از آن‌جایی که تارهای موی ابرو از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، این ماده کمک شایانی به رشد و قوی‌تر شد ساقه موها می‌کند. به این منظور، یک قطره روغن نارگیل را روی انگشت خود بریزید و با همان انگشت، ابروهای خود را ماساژ دهید. چه کم کاری و چه پرکاری غده تیروئید می‌تواند بر ریزش ابرو و مژه موثر باشد. به ویژه افرادی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند، دچار خشکی پوست و به تبع آن ریزش موهای‌شان می‌شوند. البته در نظر داشته باشید که هر ریزش مویی نشانه اختلالات تیروئیدی نیست و تایید این اختلالات تنها با مراجعه به پزشک و آزمایش خون امکان پذیر است.

بسته به علت ریزش یا کاهش مو‌های ابرو، مدت زمان رویش دوباره ابرو‌ها متفاوت است. مثلا اگر ابروهای‌تان به خاطر موچین و تیغ از دست رفته باشد، احتمالا در عرض دو هفته شروع به رشد دوباره می‌کنند. البته اگر ابرو‌ها را مرتب با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مدام با موچین بردارید، دیگر نباید انتظار رشد سریعش را داشته باشید. شما می توانید از تکنیک های خانگی برای پرپشت کردن ابروها در یک هفته کمک گرفته و بسیار زودتر از آن چه تصور می کنید، پرپشتی ابروهای خود را بازگردانید.

بسیاری از خانم‌ها از لوازم آرایشی مانند مداد ابرو، رنگ ابرو و ریمل ابرو برای فرم‌دهی و پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده می‌کنند. در حالی که استفاده مداوم و زیاد از این مواد آرایش ابرو باعث ریزش ابروها و خشکی پوست آنها می‌شود. برای جلوگیری از فشار آوردن به ریشه ابروها اصلا از مداد ابروهای غیر استاندارد و ریمل‌ها بی‌کیفیت استفاده نکنید. آب بسیار مهم است این کمک می کند تا پوست را تسکین دهید، در حالی که باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود. همچنین باعث می شود بدن به راحتی مواد مغذی مورد نیاز برای تحریک رشد ابرو را جذب کند.

برای تقویت ابرو از این ماده دو بار در هفته می توانید استفاده کنید. راه حل دیگر این است که تکه های لیمو را در یک چهارم فنجان روغن نارگیل قرار دهید. این روش نیاز به زمان و حوصله بیشتری دارد و باید حداقل ۱۵ روز قبل از مصرف در جای خنک قرار داده شود. بعد از آماده شدن، تکه ای پنبه را به محلول آغشته کرده و سپس بر روی ابرو بمالید. یکی از عوامل موثر در ریزش ابروها، اضطراب و استرس و نداشتن خواب کافی است.

این چرخه به سن فرد، وضعیت ویتامین ها و مواد معدنی در بدن وی و همین طور مدل ریزش ابروها بستگی مستقیم دارد. اما به طور متوسط می توان چرخه رویش مجدد ابروها را از دو تا چهار هفته رده بندی کرد. کمبود ویتامین هایی چون ویتامین B به کم پشت شدن ابروها دامن زده و در صورتی که دچار فقر شدید ویتامین و مواد معدنی  چون اسیدهای چرب و آمینه باشید، این ریزش تجدید خواهد شد.

این ویتامین‌ها از این نظر که تاثیر زیادی بر ارگان‌های داخلی و ظاهر فیزیکی شما دارند، بسیار حائز اهمیت هستند. سعی کنید مواد غذایی غنی از ویتامین B و D را مصرف کنید تا همچنین به رشد موها کمک زیادی کرده باشید. برای استفاده از شیر به عنوان یکی از موثرترین انواع روش پرپشت کردن مو، یک دستمال پنبه‌ای را آغشته به شیر کنید.