استیضاح وزیر صمت به صلاح نیست/نقش مهم وزارت صمت در تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد

وی افزود: مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84919596/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B5

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت: برخی از نمایندگان به اشتباه مشکلات مربوط به بخش آرد، نان و گندم را یکی از موارد استیضاح اعلام کرده‌اند در حالی که طبق قانون انتزاع این موضوعات مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است و ربطی به وزارت صمت ندارد.

وی مشکلات بخش صنعت را ناشی از مشکلات انباشته شده در دولت یازدهم و دوازدهم خواند و گفت: وزارت صنعت در حال رفع این مشکلات است.

وی این دستاورد اقتصادی را نتیجه عملکرد موفق وزارت صنعت،معدن و تجارت خواند و اظهار داشت: شاخص‌های رشد صنعت خودرو ی کشور رو به ارتقای معجزه گونه است، باید عملکرد کل وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت را در یک سال اخیر بررسی کرد اما برخی از همکاران ما فقط مشکلات بخش خودرو را بررسی می کنند و بر این اساس اسیتضاح فاطمی امین را دنبال می‌کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه استیضاح وزیر صمت را به صلاح نمی‌دانم، گفت: طبق آمار بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در فصول پاییز و زمستان ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم بر سر کار بوده، به ترتیب ۴.۸ درصد و ۵.۷ درصد بوده است که میانگین آن ۵.۳ درصد می‌شود.تراز صادرات اقلام صنعتی چند برابر شده است که این رشد قابل توجه شبیه معجزه است.

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها با بیان اینکه شاخص‌های تولید خودرو ۲۱ درصد نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کرده است،گفت:  پیش از روی کار امدن دولت آیت الله رئیسی خودرو های زیادی به دلیل کمبود قطعه در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا دپو شده بودند اما در دولت یازدهم قطعات مورد نیاز خودروها تامین شد و وارد بازار شدند.علاوه بر این تولید خودرو و لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است لذا امروز کشور در بخش صنعت در بازار جایگاه خوبی دارد .

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ۲ نمایشگاه تخصصی در حوزه ارتقای فناوری‌ها در ساخت خودرو از سوی وزارت صمت، اظهار داشت: با توجه به دستاوردهای صنعت خودروسازی امیدورایم ظرف یک سال آینده جهش فوق العاده در عرصه خودروسازی ایجاد شود.وزیر صمت در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته است و معتقدم اگر به فاطمی امین فرصت بدهیم در یک سال آینده شاهد جهش در بخش صنعت و معدن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشتبه ۲۷ آبان اعلام کرد  با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.