بابک نگاهداری در این جلسه با بیان اینکه مرکز پژوهشهای مجلس سرمایه نظام است، گفت: کمتر مرکز پژوهشی در کشور به مانند مرکز پژوهشهای مجلس به صورت چابک و چند بُعدی به مسائل و چالشهای کشور میپردازد.
وی افزود: مرکز پژوهشهای مجلس در طول سالهای فعالیت خود به فرآیندهای قابل قبولی دست پیدا کرده است به گونهای که وزارتخانهها و دولت به نظر کارشناسی این مرکز به عنوان نظر صائب نگاه میکنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در گسترش تعاملات با سایر نهادها و دستگاهها، خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه همکاری مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز پژوهشهای مجلس زمینهای برای گسترش همکاریهای فیمابین است که این تعاملات میتواند در زمینه کار کارشناسی روی طرحها و لوایح تقدیمی به مجلس صورت پذیرد.
به گزارش حوزه مجلس ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز (سهشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱) از سوی بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهشهای مجلس و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.
محمدمهدی اسماعیلی نیز در این نشست با بیان اینکه مرکز پژوهشهای مجلس به نقطه قابل اتکایی برای تصمیمگیری نظام تبدیل شده است، گفت: مرکز پژوهشهای مجلس یکی از رویشهای موفق انقلاب در حوزه علم و پژوهش است.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس یادآور شد: هرچقدر ارتباطات علمی و پژوهشی بین سازمانها و نهادهای کشور بیشتر شود و مباحث با رویکرد پیشینی علمی و کار کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرند از تقابلات سیاسی پسینی جلوگیری خواهیم کرد.
وی افزود: در دوره جدید فعالیت مرکز پژوهشهای مجلس بهرهمندی از ظرفیت کارشناسی و نخبگانی بیرون از مرکز را در دستور کار قرار دادهایم که در این مسیر توافقنامههای همکاری علمی مشترکی را با سازمانها، وزارتخانهها، انجمنهای علمی و دانشگاههای کشور به امضا رساندهایم.
شایان ذکر است در توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مواردی چون همکاری مشترک در تهیه و تدوین پیشنویس طرحها و لوایح تقنینی و نظارتی در قالب کمیتههای تخصصی دوجانبه مشتمل بر تبیین دستاوردهای گام اول انقلاب اسلامی، تهیه بسته سیاستی گسترش و تقویت پایگاه های قرآنی مساجد کشور، تهیه بسته سیاستی حمایت از صنایع خلاق فرهنگی و تجاری سازی فناوری های نرم، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، حفظ و اعتلای ظرفیت های فرهنگی هنری اقوام و مذاهب، صیانت و اعتلای هویت دینی و انقلابی جامعه، تقویت حمایت های معیشتی و رفاهی اهالی فرهنگ و هنر، توسعه کسب و کارهای فرهنگی، ایجاد و استقرار الگوی نوین حکمرانی فرهنگ و هنر، محوربخشی به فرهنگ در سایر حوزههای اجتماعی، عمومی سازی تولید، نشر و نظارت فرهنگی هنری و محرومیت زدایی فرهنگی هنری، تاکید شده است.