بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کامپیوتر در سال 1402، 2023 مبیت

برای نصب کامل درایو جدید ممکن است لازم باشد چندین پنل را از کیس باز کنید. پاسخ معمول این است که سرعت درایو به هر میزان که در بودجه شما مقدور است، می‌تواند افزایش یابد. معنی این حرف آن است که می‌توانید هارد درایو معمولی خود را به SSD ارتقا دهید و سرعت درایو را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید.

راهنمای خرید هارد کامپیوتر: بهترین هارد SSD در بانی نو

اگر به راهنمای مرحله به مرحله برای مدل لپ‌تاپ خود نیاز دارید، گوگل بهترین دوست شماست. با اندکی جستجو در گوگل دست‌کم چند کاربر را می‌یابید که همین کار را انجام داده‌اند و احتمالاً نوشته یا ویدئویی نیز در این زمینه تهیه نموده‌اند. بزرگ‌ترین مزیت این است که یک نسخه کاملاً جدید از سیستم‌عامل خواهید داشت.

ظرفیت

اگر درایو را روی لپ‌تاپی نصب می‌کنید که امکان دسترسی را به کاربر داده است، همه چیز آسان‌تر است. در این حالت می‌توانید درایو را مستقیماً به شکافی که اتصال‌های برق و داده آن از قبل آماده است وصل کنید و دیگر به هیچ کابلی نیاز ندارید. کابل داده ساتا نیازمند آن است که مادربورد، پشتیبانی مربوطه را داشته باشد و البته اغلب مادربوردهای مدرن چنین امکانی را دارند. برخی کابل‌ها مانند آنچه در تصویر زیر می‌بینید در یک سر خود یک کانکتور مستقیم و در سر دیگر یک کانکتور به شکل L دارند. آن سر که کانکتور L شکل دارد را راحت‌تر می‌توان به محل‌هایی که فضای کمی وجود دارد متصل کرد.

وظیفه این قسمت فقط چرخاندن صفحات می باشد، به طوری که هد بتواند تمام داده های دیجیتالی را بر روی صفحات بخواند و بنویسد. این موتور چرخان می تواند از 4200 تا دور در دقیقه بچرخد و تمام محتوا را بدون هیچ عیب و نقصی نمایش دهد و یا ذخیره سازی نماید. این قسمت، قطعه ای بسیار ظریف و فلزی می باشد که هد بر روی آن نصب شده است. نحوه قرار گیری این بازو بدین گونه است که بر روی هر دیسک به ازای هر هد یک بازوی مکانیکی وجود دارد که پس از اتصال قسمت چرخان بازو به هسته اصلی یا همان مغز هارد دیسک منتهی می شوند.

قیمت هارد اینترنال یا داخلی

بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کامپیوتر در سال 1402، 2023 مبیت

قسمتی دایره مانند در پشت دستگاه پذیرای موتور است که وظیفه چرخاندن دیسک را برعهده دارد. در لبه بدنه نیز سه درگاه متفاوت دیده می‌شود که جهت انتقال برق به هارد دیسک و جابه‌جایی اطلاعات کاربرد دارند. درگاه‌های گفته شده به طور معمول از استاندارد Serial ATA بهره می‌گیرند. هارد دیسک اکسترنال G-Technology G-Drive که برای مطابقت با طیف گسترده‌ای از محصولات اپل طراحی شده است، دارای یک محفظه آلومینیومی با لوگوی G و دریچه‌های هوا در قسمت جلویی است که برای خنک کردن درایو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • منبع تغذیه نیز امور تبدیل انرژی و ارسال آن به قسمت‌های خواسته شده را انجام می‌دهد.
  • اگر کامپیوتر و یا لپ تاپ شما کند شده است و بیشتر از 30 ثانیه طول می‌کشد تا ویندوز شما بالا بیاید و همه نرم افزارها بسیار کند اجرا می‌شوند، می‌توانید به فکر تعویض هارد HDD خود و جایگزین کردن یک SSD پرسرعت و یا یک NVMe باشید.
  • در مقابل نحوه اتصال و نوع انتقال اطلاعات هارد اینترنال بسیار متفاوت تر است و
    به آسانی انتقال اطلاعات هارد اکسترنال نیست.