جهان امروز وارد بازی سیاسی با ورزش شده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: تمکین نسبت به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش برای انعکاس صدای ملت با حضور جوانمرادنه و فرهنگ ساز در عرصه های ورزشی پیام روشنی است که قهرمانان کشورمان به جهان مخابره می‌کنند.

راستینه تصریح کرد: متاسفانه برخی از سلبریتی‌های ورزشی و بازیکنان بدون شناخت دقیق از حوزه رسانه و واقعیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مواضعی را در فضای مجازی اعلام می‌کنند که عملا این مواضع به رسانه‌های معاند و معروفی که معمولا بنگاه شایع پراکنی و دروغ پردازی پدیده‌های اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی هستند، پیام مثبت می‌دهد، این بدین معناست که برخی ورزشکاران یا شناخت درستی نسبت به پدیده‌های سیاسی و اجتماعی ندارند و یا برخی از آنها با شناخت این اقدام را انجام می دهند که باید دقت بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ ورزشی ایران، منبعث از آرمان های بلند انقلاب اسلامی است و تبعیت ورزشکاران و قهرمانان از این آرمان حداقل انتظاری است که از جامعه ورزشی کشور می رود.

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به حذف روسیه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیان داشت: تصمیمی که بعد از تحولات روسیه و اوکراین در مورد حذف روسیه از جام جهانی گرفته شد به صورت شفاف نشان داد که جهان امروز وارد یک بازی سیاسی با ورزش شده است.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد رابطه ورزش و سیاست بیان داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پیام روشن «دیانت ما عین سیاست ماست» در عرصه جهانی طنین‌افکن شد، این پیام همه ابعاد زندگی بشر و تمام مولفه‌های فرد را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم شهرکرد بیان داشت: این روزها عده محدود و قلیلی که به خاطر پایین بودن سواد رسانه‌ای و نداشتن اطلاعات درست از پدیده‌های اجتماعی و سیاسی در پازل رسانه‌های بیگانه‌بازی می‌کنند به زودی پشیمان خواهند شد و خیل عظیم قهرمانان کشور پیام روشنی را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی در میادین ورزشی به جهان ارسال خواهند کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84938833/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AAسخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ورزش را جزیی از زندگی بشر خواند و گفت: در دنیای امروز همه آنهایی که به دروغ می گویند سیاست در ورزش ورود نمی‌کند سیاست‌های خود را در قالب ورزش در ابعاد مختلف بر جهان تحمیل می‌کنند.