قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت

حال شما فرض کنید خروجی پاور شما که وصل به مادربرد است دچار اشکال باشد و مادربرد و مدارهای آن را از کار بیاندازد. اگر یک قطعه در رایانه خود را به چیزی قوی‌تر ارتقا دهید ، ممکن است به منبع تغذیه جدیدی احتیاج داشته باشید یا نداشته باشید. مدت زمانی که به طول می انجامد تا ولتاژ +۵V پس از وقفه انرژی در ورودی، از مرز ۹۰% مقدار اولیه خود پایین تر بیاید، مطابق با استاندارد باشد. کامپیوترهای مورداستفاده در دیتاسنتر‌ها و سرورهای محاسباتی دارای پاورهای چندریل هستند تا درصورتی‌که که یکی از ریل‌ها دچار مشکل شد، انتقال نیرو توسط سایر ریل‌ها انجام شود.

پاور Green GP700A-GED ا GP700A-GED

همچنین باید از روشن بودن دکمه خاموش و روشن روی پاور اطمینان حاصل کنید و اینکه سیم پاور کامپیوتر هم کاملا وارد محل مخصوص خودش روی پاور شده و در جایش محکم است و البته طرف دیگر سیم هم در پریز برق است و مشکلی در آنجا نیز وجود ندارد. از دیگر نشانه‌های خرابی پاور کامپیوتر آن است که وقتی کامپیوتر را روشن می‌کنید خود کامپیوتر روشن نمی‌شود ولی فن‌های کیس شروع به کار می‌کنند. ماژولار بودن پاور در واقع به معنای انتخابی بودن کابل‌های آن است یعنی شما می‌توانید با توجه به نیازتان فقط کابل‌هایی که به آنها احتیاج دارید را تهیه کنید و سایر کابل‌ها را لحاظ نکنید. بدین ترتیب کابل‌هایی که به آنها نیاز ندارید خود به خود حذف شده و از تجمع کابل داخل کیس که باعث نوعی به هم ریختگی و مانع گردش هوا می‌شود جلوگیری خواهد شد. پاورها بر اساس ماژولار بودن‌شان به سه دسته ماژولار، نیمه‌ماژولار و غیرماژولار تقسیم می‌شوند که در زیر به طور مختصر راجع به هر کدام توضیح خواهیم داد.

  • با خرید پاور گیمینگ ROG بهترین تجربه بازی با بهترین عملکرد را خواهید داشت.
  • البته باید به یک نکته هم توجه کنید آن هم اینکه هر چقدر پاور کامپیوتر (پاور کیس) بازدهی بالاتری داشته باشد مقدار کمتری از انرژی الکتریکی در آن تبدیل به گرما می‌شود یا بهتر بگوییم گرمای کمتری تولید می‌کند لذا فن آن هم نیازی ندارد که با سرعت بالاتری بچرخد و در نتیجه صدای کمتری هم تولید خواهد کرد.
  • در اینجا باید بگوییم برخی از پاورها با توان پایین‌تر به جای کابل 24 پین دارای کابل 20 پین هستند.
  • تفاوت انرژی باعث می‌شود الکترون‌ها در جریان ماده از سطحی با انرژی بالاتر به سطحی پایین‌تر منتقل شوند.
تمام مدارها به مدیریت جریان‌های خروجی مدار مربوط می‌شوند و برای کسب اطمینان از عدم ایجاد ولتاژهای مختلف در مدار در صورت جریان کشی شدید در هنگام ایجاد یک ولتاژ خاص، نیز طراحی شده‌اند. در بخش مربوط به این مرحله سه خازن وجود دارد که برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی در ولتاژ ورودی استفاده می‌شوند و روند و سرعت تغییرات را کاهش می‌دهند. پاورهایی مثل پاور موردبررسی ما در یک جعبه فلزی سیاه‌رنگ قرار دارند؛ بنابراین معمولاً سنگین‌وزن هستند؛ لپ‌تاپ‌ها معمولاً دارای پاورهای اکسترنال با جعبه پلاستیکی هستند که در کنار لپ‌تاپ قرار می‌گیرند و ساختار آن‌ها با ساختار پاور مورداستفاده برای کامپیوترها کاملاً یکسان است (مانند تصویر زیر). این دستگاه پاور با فرم فکتور ATX 12V v2.31 دارای اندازه‌ای استاندارد است و در هر کیسی به‌راحتی جای می‌گیرد. فرم فکتورهای دیگری هم برای پاورها ایجاد شده است که برخی از آن‌ها مختص کیس‌های کوچک‌تر و برخی دیگر مختص کیس‌های برندهای خاص هستند؛ زیرا پاورهای دارای اندازه استاندارد در برخی از کیس‌ها قرار نمی‌گیرند.

قیمت و خرید پاور کامپیوتر 650 وات نیمه ماژولار کورسیر مدل TX650M Gold یاس ارتباط

پاور ۷۵۰ واتی برای کامپیوتر گیمینگ با ردۀ متوسط ​​یا پایین‌تر ایده‌آل است. یک قانون کلی قدیمی این است که فقط از ۵۰ تا ۶۰ درصد از درجه بندی ولتاژ استفاده کنید. این شرکت با محصولات با کیفیت و رقابتی خود توانسته است دو مدل از این پاور ها را به پرفروش ترین  های بازار تبدیل کند. دو مدل پاور تسکو به نام های  TP 570W Computer Power Supply  و TP 620W Computer Power Supply روانه بازار کرد و انصافا کیفیت خوب و کارکرد بالایی داشتند.

در واقع پاور‌های Cooler Master‌ طیف وسیعی دارند و شما هر نیازی که داشته باشید و بودجه‌تان برای خرید پاور کامپیوتر هر چقدر هم باشد بالاخره می‌توانید پاور دلخواه‌تان را از بین پاورهای Cooler Master‌ پیدا کنید. فن پاور در هر دو این سری‌ها به صورت نرم‌افزاری قابل کنترل است و آن را می‌توان در حالت خاموش، ساکت و خنک‌کننده قرار داد که در حالت اول کلا فن پاور از چرخش می‌ایستد، در حالت دوم با حداقل سرعت می‌چرخد و در حالت سوم با سرعت بیشتری این کار را انجام می‌دهد تا بتواند قطعات داخلی پاور را خنک کند. همچنین باید بگوییم سری Prime دارای پاورهای Fanless‌ (بدون فن) نیز هست که در آنها از هیچ فنی استفاده نشده و طراحی بیرونی پاور است که تا حد زیادی باعث دفع گرما از آن می‌شود (دیواره‌های پاور بر خلاف پاورهای معمولی حالت مشبک دارند).