آموزش فارکس از صفر تا صد وب سایت آموزشی رسا بورس

به‌علاوه، استفاده از امکان اهرم و پیش پرداخت کم، امکان بروز خطا را برای معامله‌گران بوجود می‌آورد. معامله‌گر می‌تواند با مبلغ اندکی مانند ۲۵ دلار و توسط شرکت‌های معاملاتی بیت‌کوینی دست به خرید و فروش بزند. معامله‌گر باید از قانونی‌بودن فعالیت بروکر و تحت نظارت بودن آن اطمینان کسب کند.

در این درس از نحوه اثرگذاری اختلاف بازدهی بین اوراق دو کشور و نرخ ارز خواهیم گفت. تفاوت نرخ اوراق نشانه چه چیز است؟ نرخ بهره و نرخ اوراق چه ذهنیتی برای معامله گران ایجاد خواهد کرد. همگی اینها با ذکر مثال به تفصیل در این درس برای شما توضیح داده خواهد شد. در این درس با نحوه معامله خبر با استفاده از روش سوگیری جهت دار آشنا خواهید شد.

  • معامله‌ CFD امکان سفته‌بازی را در قیمت‌های در حال افزایش یا کاهش بازار‌های مالی جهانی پر تحرک مانند فارکس، بازار کالاها و سهام فراهم می‌کند.
  • جفت ارز AUD/ USD یا همان جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا با بیش از 5 درصد، در رتبه چهارم قرار گرفته و از آن حیث اهمیت دارد که به شدت به صادرات استرالیا وابسته است.
  • گرچه، امکان دارد که معامله‌گر آن‌ها را پس از معامله نیز تنظیم کند.
  • چندین تفاوت کلیدی در تشخیص اصلاح و بازگشت روند را در این مقاله بخوانید.
آموزش فارکس از صفر تا صد وب سایت آموزشی رسا بورس

فارکس یا Forex مخفف Foreign Exchange بوده که به معنای تبدیل ارزهای خارجی است. دفتری است که می توانید از آن برای ثبت معاملات خود استفاده کنید. معامله گران از ژورنال معاملاتی برای بررسی و ارزیابی معاملات گذشته خود استفاده می کنند. این ژورنال به انها کمک می کند تا متوجه اشتباهات خود شوند و معاملات خود را بهبود دهند.

مارجین و کال مارجین دو اصطلاح فارکسی هستند اما به آنها فقط بعنوان اصطلاح نگاه نکنید، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. فارکس چیست اولین سوالی که باید به آن بپردازیم، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. نکته لازم به ذکر این است که شما در سایت تجارت فارکس نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای استفاده از آموزش ها ندارید، تمامی خدمات ما کاملا رایگان در دسترس عموم خواهد بود. فرصت سرمایه گذاری در معاملات معامله‌گران با تجربه، بدون انجام معاملات مستقل، واریز و برداشت وجوه سریع.

بروکرهای ECN در بازار فارکس، به شکل خودکار با استفاده از پلتفرم های معاملاتی شان بهترین قیمت های خرید و فروش را با یکدیگر هماهنگ می کنند. این قیمت ها از مجموع قیمت هایی که بانک ها، سازندگان بازار و حتی معامله گرانی که به شبکه ECN در بازار فارکس دسترسی دارند، تشکیل می شود. حال که با دو نوع مهم از قراردادها در بازارهای مالی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به معرفی انواع روش های معامله گری در بازار فارکس بپردازیم. فارکس، بازاری خاص و با ویژگی های منحصر به فرد خود است و روش های زیادی برای معامله کردن جفت ارزها در این بازار جذاب وجود دارد که در زیر به توضیح درباره آن ها خواهیم پرداخت.

در این پست با یکی دیگر از روشهای معاملاتی بنام هیکن آشی آشنا خواهید شد، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. معامله گران می توانند با تشخیص این امواج در نمودار قیمتی حرکات قیمت را در آینده تشخیص دهند. نکته لازم به ذکر این است که امواج الیوت در هر نوع و دسته در عین اینکه بسیار کاربری و دقیق هستند اما برای تشخیص صحیح آنها بسیار باید تلاش و تمرین کرد. قوانین امواج الیوت مربوط به شمارش آن‌ها بوده و شناسایی انواع الگوهای اصلاح آن است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. الگوی اندازه گیری حرکت بسیار ساده اما بسیار پرکاربرد است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید. الگوی کف گرد یکی از الگوهای بازگشت روند است، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.

اندیکاتور SAR Parabolic نقطه هایی را بر روی نمودار قرار می دهد که نشان می دهد برگشت قیمت از آن نقاط احتمالا شکل می گیرد. برای آشنایی بیشتر با اندیکاتور پارابولیک، این مقاله را مطالعه سایت کنید. خوب مقالات آموزشی اندیکاتور میانگین متحرک یا همون مووینگ اوریج به پایان رسید. سعی کردیم به صورت ساده و روان به توضیح میانگین های متحرک بپردازیم و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید از آنها در معاملات خود استفاده کنید. در این درس خلاصه ای در باره میانگین های متحرک خواهید خواند.

در این درس نحوه انجام معاملات با استفاده از شاخص دلار را خواهید آموخت. از آنجاییکه شاخص دلار یکی از مهمترین مباحث بازار فارکس است، می تواند بر طیف گسترده ای از جفت ارزها اثرگذار باشد. با مطالعه این درس خواهید دانست که با مطالعه و بررسی شاخص دلار می توانید تصویر بهتری از بازار نزد خود داشته باشید. ارزهای کراس یکی دیگر از انواع جفت ارزها هستند که معامله گران فارکس باید معامله آنها را نیز در نظر گیرند چراکه آنها نیز گاها فرصتهای معاملاتی خوبی را فراهم می آورند. پس از توافق برتون وودز در سال ۱۹۷۱ که نظام ارز شناور آزاد شد، ارزش ارز کشورهای مختلف تغییر کرد.

آشنایی با نماد ها در بازار فارکس

مثلا هنگامیکه یک اتفاق خیلی نادر در بازار رخ داده و یا یک بحران را در بازارهای مالی می‌بینیم، اسپرد در حد زیادی افزایش می‌یابد. مثلا در سال 2008 میلادی که بازار آمریکا سقوط کرد و یا سال 2017 که جفت ارز پوند دلار بر سر برکزیت ریزش شدیدی داشت، اسپرد بازار عدد معمول و همیشگی نبود و بسیار بیشتر شده بود. جفت ارز EUR/USD، پرحجم ترین ارز بازار فارکس با 23% حجم روزانه معاملات بوده که حجم آن معادل بیش از 1 تریلیون دلار است. جای تعجب ندارد که یورو دلار، بزرگترین و جذابترین جفت ارز دنیاست. زیرا که این جفت ارز بیانگر دو قطب اقتصاد دنیا یعنی اروپا و آمریکا بوده که به شدت جفت ارز مهمی در تمامی تاریخ بوده و هست و خواهد بود. این ها تمامی جفت ارزهای اصلی قابل معامله در بازار فارکس هستند و شما میتوانید 24 ساعته تمامی این ها را معامله کنید.

ویژگی‌های بازار تبادل ارز[ویرایش]

این در حالی است که در بازار فارکس بانک‌ها به عنوان نگهدارنده و تضمین کننده وجوه در مواقع سرقت نقش ایفا می‌کنند. معاملات CFD در این بازار کاملا تحت نظارت هستند و IG به عنوان یک شرکت کارگزار مجاز و قانونی تأیید شده توسط سازمان FCA در انگلستان فعالیت می‌کند. وجوه مشتریان این بازار در حساب‌های بانکی جداگانه در بانک‌های قانونی و تحت نظارت نگهداری می‌شود. در واقع، در صورت بروز هر اتفاقی برای IG از پول مشتری محافظت می‌شود.