بررسی عملیات رسانه‌ای در اغتشاشات و متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت در کمیسیون‌های مجلس

بررسی وضعت توسعه زیرساختهای ریلی و ارائه برنامه با دعوت از مسئولان در کمیته حمل و نقل ریلی، بررسی پیشنهادات برنامه‌های شهرسازی در برنامه هفتم توسعه در حوزه شهرسازی با دعوت از مسئولان در کمیته معماری و شهرسازی و بازدید از سامانه‌های طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سازمان برنامه و بودجه در کمیته نظام‌های فنی، اجرایی و مهندسی در دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس است.

اعضای هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در کمیسیون آموزش انتخاب می‌شوند

بررسی علل و عوامل موثر در ناآرامی‌های اخیر کشور در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این هفته بررسی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، نشست مشترک با رئیس سازمان صدا و سیما، بررسی عملیات رسانه‌ای در اغتشاشات اخیر توسط کمیته جنگ نرم را دستور کار دارد.

وزیر بهداشت و درمان به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

نحوه اجرای قوانین و مقررات عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس فردا یکشنبه گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و برنامه‌های آن مرکز در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری را استماع خواهد کرد و در ادامه طرح «الحاق موادی به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور» با محوریت تقویم مدارس بررسی خواهد شد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته و در روز یکشنبه ادامه گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند را بررسی می‌کنند. دعوت از رئیس کل بانک مرکزی و معاونان مربوطه برای بررسی موضوع تسهیلات ارزی در حوزه صنعت و مشکلات و چالش‌های آن دیگر دستورکار کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

(طبق تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی – کمیسیون‌ها رأساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسئولان ذی‌ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند. در صورتی که درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداکثر پنج نفر از آنها می‌توانند در تهیه گزارش با کمیسیون مشارکت نمایند. هیأت رئیسه می‌تواند گزارش مذکور را در دستور کار مجلس قراردهد. دراین‌صورت سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت هرکدام به میزان پانزده دقیقه و شش‌ نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هرکدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می‌نمایند.

جلسه کمیته ویژه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه در محل سازمان تامین اجتماعی و دعوت از وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیگر دستور جلسه این هفته کمیسیون اجتماعی است.

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه گزارش مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه اجرائی شدن بند (ن) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را استماع خواهد کرد و در ادامه گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص عملکرد هیات امناء ارزی در معالجه بیماران ارائه می شود.

وزیر نیرو به کمیسیون صنایع و معادن می‌رود

روز چهارشنبه (۲۰ مهر ماه) اولویت بندی و تعیین ۱۰ نفر از نمایندگان متقاضی عضویت در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت برای معرفی به صحن علنی و رسیدگی به گزارش کمیته مباحث اداری و ساختاری مجلس در مورد دستورالعمل تشکیل فراکسیون های مجلس شورای اسلامی در دستور کار این کمیسیون است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84906290/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86

انتخاب هیات مدیره جدید خبرگزاری خانه ملت در کمیسیون آیین نامه داخلی

انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و بررسی طرح مدرسه؛ کانون تربیت و پیشرفت محله از دیگر دستور کارهای این کمیسیون در روز یکشنبه است. در روز دوشنبه هم طرح برگزاری آموزش و ارتقاء مهارت‌های حکمرانی و تربیت حکمرانان آینده کشور در کمیته آموزش عالی بررسی می‌شود.

طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه‌شنبه(۱۹ مهر ماه) میزبان وزیر نیرو خواهند بود تا موضوع برق صنایع کشور و مشکلات و معضلات مربوط به آن را بررسی کنند.

بررسی طرح آزادسازی قیمت نهاده‌های دامی با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون کشاورزی/ سوال نمایندگان از وزیر جهاد

کمیسیون فرهنگی مجلس فردا یکشنبه بررسی طرح اصلاح ماده (۱) قانون تشکیل سازمان روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، بررسی لایحه موافقتنامه تأسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و استماع گزارش گروه توسعه فناوری نوروز را در دستور کار دارد.

 لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

 کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این هفته ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در دستور کار دارد و قرار است شهردار تهران و معاونین وزیر راه و شهرسازی جهت ارائه گزارش درخصوص بافت فرسوده و مسکن تهران روز سه‌شنبه در صحن کمیسیون عمران حاضر شوند.

بررسی طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و بررسی تقاضای اعمال تبصره (۱) ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات عفاف و حجاب از دیگر مواردی است که این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی خواهد شد.

در روز سه‌شنبه نیز دعوت از وزیر کشور برای بررسی سوالات ۱۹ نماینده مجلس در دستور کار کمیسیون اجتماعی است.

اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه  ادامه رسیدگی به گزارش کارگروه مصرح در ماده ۱۴۲ قانون آیین نامه داخلی داخلی مجلس درباره اصلاح مواد ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه داخلی مجلس که به موضوع نحوه رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان در ابتدای دوره می پردازد را در دستور کار دارند.

ارائه گزارش طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در کمیسیون ویژه جهش تولید

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها فردا یکشنبه انتخاب دو نفر از نمایندگان ناظر متقاضی عضویت در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تامین مالی تروریسم، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس را دستور کار دارند.

همچنین دعوت از مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به موضوع حقوق دولتی معادن و استماع گزارش‌های مربوط دیگر دستورکار روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

در روز دوشنبه نیز دعوت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پاسخگوئی به سئوالات برخی از نمایندگان در دستور کار است و در ادامه کمیته بهزیستی و توانبخشی مشکلات سالمندان و کمیته سلامت الکترونیک تکالیف اجرائی تبصره ۱۷ دستگاه‌های متولی را رسیدگی خواهند کرد.

این کمیسیون در روز سه‌شنبه استماع گزارش معاون توسعه و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه هزینه کرد یک درصد مالیات ارزش افزوده و بررسی نحوه اجرائی شدن بند (ج) تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۱ با حضور مسئولین وزارت بهداشت را در دستور کار دارد.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه(۱۷مهرماه) موضوع آزاد سازی قیمت نهاده‌های دامی و اجرای الگوی کشت با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانک مرکزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر جهاد کشاورزی بررسی می‌شود.

جلسه کمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری و بررسی شور دوم طرح اصلاح ماده(۵) بیمه کارگران ساختمانی دردستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی  است.

وزیر کشور به سوالات ۱۹ نماینده مجلس پاسخ می‌دهد

هرگاه کمیسیون همراه با گزارش پیشنهادهایی برای تصویب به مجلس ارائه نماید با رعایت مفاد آیین‌نامه داخلی در دستور حداکثر دو هفته بعد مجلس قرارخواهد گرفت و مطابق آیین‌نامه داخلی رسیدگی می‌شود. نمایندگان می‌توانند پیشنهادهای خود را تا چهل و هشت ساعت پس از پایان قرائت گزارش به کمیسیون تحویل نمایند. کمیسیون تا یک هفته گزارش نهائی خود را به مجلس ارائه می‌دهد. درصورتی ‌که کمیسیون در گزارش خود، در مورد ناکارآمدی مسئول ذی‌ربط دلایلی ارائه نماید، مراتب توسط هیأت رئیسه به بالاترین مقام مسئول مذکور برای اقدام مقتضی اعلام می‌گردد.)
 

همچنین روز سه‌شنبه بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت تولید نیروی برق آبادان در مدیریت نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان در دستور کار است و در ادامه درخواست تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در استفاده از منابع حاصل از افزایش تعرفه برق بررسی می‌شود.

بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی، بررسی طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، ادامه بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک، ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران و  بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار این هفته کمیسوین حقوقی و قضایی مجلس است.

نشست با انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل کالای جاده ای بندر امام خمینی (ره) و بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صنایع قند و شکر دیگر دستور کار روز یکشنبه کمیسیون کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجلس شورای اسلامی دراین هفته تشکیل جلسه خواهد داد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز بررسی طرح‌ها و لوایح و همچنین طرح سوال درباره مسائل مختلف کشور از برخی وزرای دولت را در دستور کار دارند.

بررسی عملیات رسانه‌ای در اغتشاشات اخیر در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در این هفته گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درخصوص طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را بررسی خواهد کرد و در روز دوشنبه (۱۸ مهرماه) اعضای کمیسیون باحضور مسوولان نحوه اجرای ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را بررسی  خواهند کرد.

نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس با رییس صدا و سیما برگزار می‌شود

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته ادامه بررسی طرح نظام برنامه ریزی و بودجه کشور و  بررسی لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت را در دستور کار دارد.

وزیر جهاد کشاروزی به منظور پاسخگویی به سئوالات برخی از نمایندگان در نشست روز (سه‌شنبه ۱۹ مهرماه) کمیسیون کشاورزی حاضر می‌شود. در ادامه نیز اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برنامه ها و عملکرد این سازمان در حوزه کشاورزی بررسی می‌شود.

کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته بررسی آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی به منظور بررسی اقدامات به عمل آمده، چالش‌ها، موانع، ظرفیت‌ها و احکام پیشنهادی در حوزه طلاق در کمیته زنان و خانواده، بررسی علل و عوامل موثر در ناآرامی‌های اخیر کشور از منظر مولفه‌ها و شاخص‌های اجتماعی با حضور فرماندهی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را دستور  کار دارد.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه جلسه مشترک با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برای بررسی راهکارهای همکاری و تعامل به منظور آگاهی بخشی به مردم در جهت رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور را برگزار خواهند کرد.