بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 از 40 تا 90 میلیون تومان

قاب پشتی به جای استفاده از کلمه ایسوس، از کلمهی تاف استفاده کرده که جذابیت خاصی را به آن بخشیده است. در این مدل از سری لپ تاپ گیمینگ لنوو، از پردازنده AMD Ryzen 5 و مقدار رم ۱۶ گیگابایت و هارد ۱ ترابایت استفاده شده است. شما می توانید جفت فضای ذخیره سازی را در سیستم خود داشته باشید. فضای ذخیره سازی: هارد درایو یا اس اس دی؟ این لپ تاپ گیمینگ لنوو مقدار رم ۸ گیگابایت داشته و مقدار هارد این لپ تاپ گیمینگ لنوو ۱ ترابایت و حافظه پرسرعت آن ۱ ترابایت است. حافظه پرسرعت آن ۱۲۸ گیگابایت و سازنده گرافیکی این سری NVIDIA با مقدار گرافیک ۴ گیگابایت است. سازنده گرافیک آن NVIDIA و مقدار گرافیک موجود در آن ۴ گیگابایت است و در نهایت اندازه صفحه نمایش آن ۱۵.۶ اینچ و کیفیت صفحه نمایش آن FULL HD|1920×۱۰۸۰ است. شرکتهای مختلفی در زمینه تولید و کانفیگ لپتاپ فعالیت دارند که از جمله معروفترین آنها میتوان به ایسوس، لنوو، ایسر، سامسونگ و دل اشاره کرد.

وبسایت «یک پزشک» به بررسی نکات و راهنمای خرید لپتاپ خوب پرداخته و نکات قابل توجهی برای داشتن یک خرید موفق بیان کرده است. این لپ تاپ به عنوان یک نوت بوک عمل کرده و میتوانید از صفحه نمایش ۱۴ اینچی آن با کیفیت بالا بهره ببرید. به طور کلی میتوان گفت لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 7 81YT یکی از گزینههای مناسب و کارآمد برای کاربرانی که استفادههای تخصصی و حرفهای نظیر گیمینگ یا امور گرافیکی دارند. با این صفحه نمایشگر بزرگ، شما میتوانید بدون کوچکترین محدودیتی پروژههایتان را در آن مشاهده کرده و امور کاریتان را به راحتی انجام بدهید. آیا اصلا هزینه کردن در حد ۴۰ میلیون برای خریدن یک لپ تاپ گیمینگ منطقی است؟ لپ تاپ Blade Stealth 13 در اواخر سال ۲۰۲۰ به روزرسانی شد و مناسب تراشه های نسل ۱۱ اینتل است. گفتنی است برای این مدل پورتهای پرسرعتی در نظر گرفته شده که دست شما را برای انتقال هرچه سریعتر اطلاعات باز خواهد گذاشت. البته ممکن است به دلیل تغییرات قیمت ارز برخی از مدلها در لیست از جایگاه صحیح خود خارج شوند ولی به طور کلی میتوانید به روی مرتب بودن لپ تاپها از قیمت زیاد به کم حساب باز کنید.

میتوان در لپتاپهای گیمینگ چندین صفحه و برنامه را همزمان باز کرد؛ در این شرایط سرعت سیستم به هیچ عنوان کم نمیشود. یک GPU مناسب برای لپ تاپ خود تهیه کنید، زیرا بیشتر بازی ها گرافیکی هستند و نمی توانید این موارد را در لپ تاپ به روز کنید. انتخاب کیبورد مناسب برای بازی کردن بسیار مهم است، زیرا اگر قصد داشته باشید تا اقدام به بازی کردن به صورت حرفه ای کنید، نمی توانید با یک کیبورد کار کنید که سفت و سخت است و دکمه های آن، کند کار کند. همچنین به علت سنگینی پردازش بازی ها، لپ تاپ های گیمینگ از سیستم های خنک کننده قوی تر و پیشرفته تری نسبت به سایر لپ تاپ ها استفاده می کنند که همین امر باعث افزایش وزن و ابعاد دستگاه خواهد شد، در نتیجه نمی توان از لپ تاپ های گیمینگ انتظار وزن کم و سبک بودن داشت.

همانطور که از اسم این دو لپتاپ مشخص است، لپ تاپ گیمینگ، به لپتاپهایی گفته میشود که سنگین بوده و پردازنده و سخت افزار سنگین و پیشرفتهای دارند و مورد مناسبی برای گیمرهای حرفهای میباشد. این لپ تاپ گیمینگ در دو مدل با پردازندههای مختلف عرضه میشود. یکی دیگر از لپتاپهای گیمینگ که قصد داریم در این قسمت به شما معرفی کنیم، لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Lenovo IdeaPad Gaming 3 – CI است، که انتخاب و گزینهای بینظیر برای گیمرهای حرفهای و دوست داران بازی است. لنوو IdeaPad Gaming 3، ارزان ترین لپ تاپ گیمینگ تا ٢٨ میلیون دی1401 هم است که به کارت گرافیک 4 گیگ و قدرتمند GTX 1650 مجهز شده و قادر است بسیاری از بازیهای روز را با نرخ فریم بالا و بدون کمترین لگ، اجرا کند. لپتاپ های گیمینگ معمولا مجهز به صفحهکلید ساده مخصوص بازی هستند. برخی لپتاپهای معمولی به صورت پیش فرض ویندوز ندارند و کاربر باید سختیهای نصب سیستمعامل را به جان بخرد؛ اما یک لپ تاپ گیمینگ همیشه مجهز به آخرین نسخه ویندوز است. رم نیز وظیفه بررسی لحظهای درخواستها را دارد که در کنار حافظه cache که درخواستهای از پیش موجود را به صورت ذخیرهسازی شده در خود دارد سرعت بیشتری در اختیارتان قرار میدهد.

از مهمترین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به رومیزی، نوت بوک، لوازم جانبی، PC و کنسول بازی اشاره کرد. از مهمترین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به لپ تاپ، دوربین دیجیتال، تلویزیون، سرورهای قدرتمند، رایانه، چاپگر و … لپ تاپ گیمینگ فقط برای بازی نیست و میتوان از آن برای هر کاری استفاده کرد. برخی از لپ تاپ های گیمینگ که با بودجه محدود سازگار هستند، به شما فضای ذخیره سازی هارد درایو با حجم یک ترابایت را می دهند. رم: به هنگام بازی کردن، فضای رم زیادی اشغال می شود و ما به شما پیشنهاد می کنیم که از رم 8 گیگ به بالا، استفاده کنید تا هیچ مشکلی برای بازی کردن نداشته باشید. لپتاپ وسیلهای است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی را برای اجرای سیستم عامل و کار با آن در اختیارتان میگذارد؛ تنها با این تفاوت که قابل حمل است و حجم کمتری اشغال میکند. در بخش گیمینگ، ایسوس سری ROG را عرضه کرده است.

از دیگر امکانات لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GW – ZX میتوان به کیبورد جزیرهای با نور پسزمینه، تاچ پد یکتکه باکیفیت، پورتهای متعدد و حرفهای و لوازم جانبی کامل اشاره کرد. لپتاپ ایسوس FX506HE دارای صفحهنمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که روی یک پنل IPS با کیفیت تعبیه شده و نرخ نوسازی تصویر در آن به ۱۴۴ هرتز میرسد. در طی چند سال گذشته به لطف کمپانی Nvidia و کارت های گرافیک Geforce لپ تاپ های مخصوص بازی پیشرفت قابل توجهی کردهاند. لپتاپهای این دسته حداقل دارای پردازنده Core i7-6700HQ بوده و به لطف کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce 960M میتوانند از پس بازیهای روز با وضوح 1080p و تنظیمات متوسط یا بالا بربیایند. اول از همه، اگر می خواهید یک لپ تاپ مخصوص بازی تهیه کنید که بتواند بیشتر بازی ها را با تنظیمات متوسط به بالا با فریم های خوب و کیفیت کلی نیز اجرا کند. یک گرافیک مناسب تضمین می کند که کامپیوتر شما در تنظیمات بالا برای چند سال مقاوم است و می توانید همیشه به بازی کردن بپردازید. میدانیم که بودجهی لازم برای تهیه این لپ تاپها در کشور ما فراتر از حدی است که در سایر نقاط دنیا میتوان به آنها نگاه کرد.

تغییر اجزای قدیمی در لپتاپهای گیمینگ بسیار ساده است. این لپتاپ برخلاف لپتاپهای دیگر گیمینگ نسبتاً سبک است. لپ تاپ گیمینگ برخلاف نامش فقط برای بازی کردن نیست. پیش تر، به اهمیت سی پی یو و رم، برای اجرای بازی های سنگین، پرداختیم، شما باید بدانید، برای اجرا کردن بازی ها با گرافیک بالا، نیاز به یک کارت گرافیک قوی دارید که باید به هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ، به آن توجه داشته باشید. سی پی یو: به هنگام انتخاب یک لپ تاپ، باید دقت کنید که میزان قدرت سی پی یو آن لپ تاپ به چه صورت است. به هنگام خرید یک لپ تاپ گیمینگ، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید یک تجربه فوق العاده را به دست آورید. بهروزرسانی و تغییر قطعات کاربر را از هزینه اضافی برای خرید یک لپتاپ جدید بینیاز میکند. لپتاپ ها معمولا کیفیت صدای خوبی ندارند؛ بلندگوها نمیتوانند خیلی بزرگ شوند و همین امر سازندگان را محدودتر میکند. برای درک بهتر قدرت سختافزاری هر کدام از این دستگاهها، علاوه بر مشخصات سختافزاری نتایج اجرای بازیهای سنگین و معروف روی هر مدل هم در یک جدول ارائه شده که در انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ کمک زیادی میکند.

همانطور که آگاه هستید، کارت گرافیک قوی، باعث می شود تا کیفیت بازی نیز بهتر باشد و علاوه بر آن، باید به دیگر اجزای لپ تاپ خود یعنی سی پی یو، رم، فضای کافی برای نصب و اجرای بازی ها، دقت داشته باشید. یعنی این لپ تاپ ها میتوانند برای گیمر ها، برنامه نویس های حرفه ای، گرافیست ها، معمار ها، حسابدار ها و… لپ تاپ های گیمینگ و معمولی را میتوان به راحتی با نگاه به ظاهرشان از هم تشخیص داد. شرکت دیگری هم مثل اپل وجود دارد که محصولات خود را با سیستم اختصاصی مک روانه بازار میکند. با وجود این، لقب «قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ که میتوانید در بازار ایران تهیه کنید»، به زفیروس S17 ایسوس تعلق میگیرد. این دستگاهها یک صفحهکلید ساده داخلی دارند که به گونهای طراحی شده تا عملکرد بالا داشته باشد و قابلیت بیشتری در اختیار گیمرها قرار دهد. از دیگر ویژگیهای این محصول گیمینگ، میتوان به نورپردازی کیبورد، طراحی جذاب و باتری 4 سلولی آن اشاره کرد.

به عبارتی میتوان گفت سی پی یو همان مغز لپ تاپ است و شرکتهای سازنده آن برای اینکه CPU عملکرد مناسبی داشته باشد هر ساله بروزرسانیهایی را برای آن ارائه میدهند. هنگام کار یا بازی در اتاقهای کمنور میتوان به راحتی آن را دید. به دلیل نبود اطلاعات کافی هنگام خرید کاربران دچار مشکل میشوند و معمولا خرید موفقی ندارند. حال در این راهنما به بررسی برخی نکات ضروری میپردازیم که باید هنگام خرید لپتاپ به آنها توجه کنید. این ماشینهای قدرتمند میتوانند بهترین بازیها و نرمافزارهای حال حاضر و حتی چند سال آینده را به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنند. بنابراین اگر میخواهید یک لپتاپ خوب و قدرتمند برای اجرای بازیها داشته باشید، حتما نگاهی به این مدل بیندازید. لذت ببرید. خوشبختانه شرکتهای زیادی به گیمینگ و طرفداران بازیهای رایانهای توجه کردهاند و نتیجه این توجه، طراحی انواع لپ تاپهای قدرتمند، برای اجرای هرچه بهتر بازیهای سنگین و حرفهای است. بزرگترین تفاوت این نمونهها با لپتاپ معمولی در مکانیسم خنک کننده، صفحهکلید و طراحی کلی آن است. جدیدترین کارت گرافیک های انویدیا، کارت های RTX 20 مدل Super است، از جمله 2070 Super و 2080 Super، که همه اینها پس از گذر زمان، پیشرفت بسیار زیادی داشتند و در لپ تاپ گیمینگ قرار گرفتند.

واقع بینانه اگر به این مسئله نگاه شود، هیچ فرقی بین لپ تاپ گیمینگ و لپ تاپ معمولی نیست و شما می توانید لپ تاپ گیمینگ را، به راحتی لپ تاپ معمولی، با خود حمل بهترین لپتاپ های گیمینگ کنید. معمولا دانشجوها و افرادی که به استفاده از لپتاپ در محیطهای گوناگون نیاز دارند برایشان مهم است که بهراحتی لپتاپ را حمل کنند و به هر جایی ببرند. مانند لپ تاپ گیمینگ ایسوس قبلی که توضیح دادیم، سازنده پردازنده این مدل Intel و از سری پردازنده Core i7 بوده، مقدار رم به کار رفته شده در آن ۱۶ گیگابایت و حافظه پرسرعت آن ۵۱۲ گیگابایت است. این لپ تاپ از سری پردازنده Intel، Core i5 بوده و مقدار رم آن ۸ گیگابایت، این لپتاپ gaming طراحی خاص و منحصر به فردی دارد. این مدل طراحی منحصربه فردی دارد که شبیه آن را در کمتر لپتاپ مخصوص بازی میتوان پیدا کرد. در مورد SSD ولی اینطور نیست، اگر شما عادت به ذخیره و نصب بازی های زیاد در لپ تاپ گیمینگ خودتون ندارید، قطعا بهترین گزینه برای شما 256 گیگابایت SSD است و کافیه.