آیا تفکر منطقی این نیست که دلایل مهاجرت جمعیت به محدودههای خاص بررسی شده و با توزیع و پخش عادلانه مراکز اشتغالزائی و امکانات موجب جلوگیری از خالی شدن روستاها و شهرها و کاهش تقاضای مسکن در تعدادی از استانهای کشور شد؟
آیا با توجه به شرایط سیاسی کنونی و حال حاضر کشور و منطقه و لزوم فعالیت همه دستگاهها و انجام سریع طرحهای عمرانی و رضایتمندی مردم، طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی کمکی در بهبود فعالیتهاست یا موجب تحمیل هزینه و بلاتکلیفی چند ساله خواهد بود؟
آیا واقعا مشکلات در احداث جادهها و راه آهن بهدلیل ادغام وزارت راه و شهرسازی بوده یا کمبود منابع مالی و اعتبارات؟
آیا درست است که برای هر مشکل و چالش موجود کشور یک وزارتخانه مجزا درست کنیم؟ چون مشکل مسکن داریم باید وزارتخانه ی جدای مسکن داشته باشیم؟ در آنصورت نباید وزارت آب داشته باشیم؟ وزارت خودرو؟ وزارت آلودگی هوا؟ اکتشاف معادن؟ برق؟ گاز؟ و … .
آیا زمان مناسبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی است؟ هنوز از زمان مسئولیت دولت چهاردهم نیم سالی نگذشته است. آیا نباید به دولت و وزیر راه و شهرسازی مدتی زمان داد تا بیلان کاری از خود نشان دهد و آنگاه به قضاوت نشست؟
آیا در شهرسازیهای نوین و امروزه، توسعه اصولی و پایدار شهری بدون ارتباط به توسعه حمل و نقل ممکن است؟
به نمایندگان مجلس پیشنهاد میشود تا با توجه به مشکلات عدیده ای که تفکیک وزارت راه و شهرسازی در پی خواهد داشت، با توجه به زمان نامناسب کنونی که هنوز آغاز کار دولت چهاردهم است و با توجه به شرایط خاص سیاسی – اقتصادی کنونی، با دادن فرصت کافی به ساختار کنونی در حال خدمت، امکان استمرار فعالیتها را فراهم کرده و با ارزیابی فعالیتهای صورت گرفته به قضاوت کارشناسانه و تصمیم گیری اقدام
کنند.