عضو اتاق بازرگانی سنندج: استیضاح وزیر صمت به بخش تولید آسیب می زند

وی با اشاره به اینکه فاطمی امین در حوزه خودرو و فروش و عرضه معادن در بورس دچار چالش اساسی شد، افزود: وزیر صمت در این حوزه ها به دنبال شفاف سازی بود و اقداماتی انجام داد تا فروش خودرو به صورت عادلانه باشد.

رنجبر، عملکرد وزارت صمت در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و معدنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بسیاری از استان ها همچون کردستان چندین برابر بودجه استانی، طرح و پروژه برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شد ولی برای تامین منابع آن که باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد اقدام می شد آنگونه عمل نشد و منابع مورد نیاز بیشتر این طرح ها تامین نشد.

رنجبر با بیان اینکه تغییر و جابجایی وزرا به ویژه وزیر صمت بیشترین آسیب را به فعالان اقتصادی وارد می کند، افزود: وزیر جدید با نگرش و دیدگاه دیگر تا بر امورات وزارتخانه تسلط پیدا کند و برنامه هایش را تعریف و اجرایی کند حداقل ۶ ماه زمان می برد و در این مدت بیشترین اثر منفی متوجه بخش تولید و فعالان این حوزه است.

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: فاطمی امین از افراد تاثیرگذار در طراحی سامانه بهین یاب است و بی شک بازمدیریت و بازطراحی این سامانه برای او که تجربه فراوانی در این زمینه  دارد کار سختی نیست.

وی اظهار داشت: معتقدم در شرایط سیاسی امروز جامعه که پرتنش و چالش است و فعالان اقتصادی هم تاکنون بیشترین ضربه را خورده اند مجلس شورای اسلامی با طرح استیضاح وزیر صمت اشتباه بزرگی کرده است و بی شک اثرات سوء این کار به چشم فعالان اقتصادی می رود.

وی ادامه داد: سازمان ها و وزارتخانه های دیگری در این بخش زحمات وزارت صمت را زیر سوال بردند در حالی که این دستگاه ها با تزریق منابع می توانستند رونق زیادی ایجاد کنند.

قرار است جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84921391/%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%AC-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%85%DB%8C

این فعال اقتصادی کردستانی ادامه داد: در وزارتخانه صمت با این همه وسعت کاری، نیاز به حضور افراد توانمند در بخش های مدیریتی است بنابراین در چینش مدیران، معاونان و حتی مدیران استانی نیاز به توجه و دقت بیشتری است تا پویایی و خلاقیت در این وزارتخانه ایجاد شود.  

حامد رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر صمت از ابتدای آغاز بکار خود در این وزارتخانه به سمت و سوی اصلاح ساختارها حرکت کرد تا مباحث اقتصادی، صنعتی و معدنی در مسیر درست و شفاف پیش رود.

این فعال اقتصادی کردستانی با اشاره به اینکه به طور کلی پشت طرح استیضاح وزیر صمت بحث های سیاسی وجود دارد اضافه کرد: فاطمی امین بعد از یک سال و نیم شناخت و تسلط بر وزارتخانه، در مسیر  اصلاح ساختارها گام برداشت ولی با چالشی که ممکن است از طریق مافیای اقتصادی شکل گرفته باشد مواجه شده است.