قالیباف: موضوع کالای همراه ملوان باید ضابطه‌مند شود

رئیس قوه مقننه با اشاره به صحبت نماینده لنج داران بوشهر با تاکید براینکه به طور حتم موضوع تجارت مورد بررسی قرار داده و حل و فصل می‌شود گفت: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

همچنین مسئولان محلی گلایه مند بودند از اینکه مردم استان بوشهر علی رغم منابع درآمدی بسیاری که در حوزه ذخایر معدنی، نفت و گاز، انرژی هسته‌ای، صید و صیادی وجود دارد به دلیل کمبود مراکز درمانی به ناچار باید به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

 


منبع: https://www.irna.ir/news/84875150/%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B6%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D9%88%D8%AFنماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند .

جمیری با اشاره به لزوم احداث سدهای شمال استان بوشهر جهت مهار آبهای سطحی، خاطرنشان کرد: توسعه و لایروبی بنادر از جمله موضوعاتی است که به اشتغال پایدار مردم کمک می کند.

وی بیان کرد: مشخص است این عوامل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مخارج زندگی آبرومندانه مردم را تامین و به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

قالیباف اظهار کرد: درخصوص این مسائل در تهران کارهایی صورت گرفته و وزارت کشور نیز به این موضوع ورود کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند که ما در مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین خودمان از سال‌های گذشته به مسائل استان‌ها و شهرستان‌ها اشراف و توجه داریم، اما نکاتی که دغدغه ما بوده و امروز هم مطرح شد بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پایین بودن شاخص بهداشت و درمان استان بوشهر نسبت به سایر استانها افزود: باید شاخص بهداشت و درمان در استان بوشهر را هم در بخش بهداشت و هم در حوزه درمان با بالا بردن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات در دستور کار قرار داد.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: زندگی مردم این منطقه با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل باید تامین شود چه در بُعد شیلات و چه در بحث تجارت و مسائل صنعتی و گردشگری، همچنین بحث کشاورزی که استان بوشهر یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.

قالیباف با تاکید بر رفع مشکلات مردم استان بوشهر گفت: معیشت مردم این منطقه باید با اولویت زندگی آنها در کنار ساحل تامین شود در همین راستا هم به موضوع اقتصاد لنج داران و هم نسبت به برطرف کردن کمبود مراکز درمانی در این استان باید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از موضوعات بسیار مهم استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: هم اکنون ۱۷ درصد مردم این منطقه بیکار هستند و حل مشکلات مربوطه به ته لنجی‌ها کمک بسیاری به حل مشکلات معیشتی مردم می‌کند.

ائمه جمعه نیز در این دیدار مشکلات مردم و معضلات مهم استان را از جمله وجود تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار، لزوم اشتغالزایی برای جوانان، مسئولیت اجتماعی شرکت های حوزه نفت و گاز، کنترل و مهار آبهای ورودی از سوی استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت راه‌های مواصلاتی، کمبود فضای های آموزشی و ورزشی، لزوم راه اندازی گمرک بندر امام حسن (ع)، اولویت بر جذب نیروهای بومی در تأسیسات مربوطه به شرکت‌های نفتی، لزوم ایمن‌سازی جاده ساحلی بوشهر، مشکلات مربوطه به مقوله مهم ته‌لنجی که تأثیر بسیاری بر زندگی مردم این منطقه دارد را مطرح کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مردم این منطقه این اطمینان را دارد  که موضوع ته لنجی دنبال و ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در جریان نظارت ستادی خود از استان بوشهر در سفر به بندر امام حسن و بازدید از مجموعه نفت فلات قاره، در دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران این منطقه به همراه مجمع نمایندگان استان افزود: صحبت در خصوص موضوع ته لنجی به معنی صحبت درباره حداقل ۲۰ وانت بار است به همین دلیل باید تلاش شود زمینه ضابطه مند بودن این مساله فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت مساله آب و خط ریلی در استان بوشهر افزود: موضوع آب شرب و توسعه خطوط ریلی از موارد مهمی است که در رشد استان تاثیرگذار است. البته تصمیمات دیگری در حوزه انرژی استان مطرح بوده که در اقتصاد کشور اثر دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه وقت و کارمان متمرکز ساماندهی و حل مسائل و مشکلاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند. امید می‌رود با تلاش، تدبیر، عقلانیت و کار جهادی بر این مشکلات فائق بیاییم.

عبدالکریم جمیری افزود:  مردم این منطقه علی رغم همه داشته‌ها با مشکلات جدی مواجه‌اند. لذا امیدواریم با حضور رئیس مجلسی که به نظام مسائل و اولویت دادن به مسائل و اتمام کارهای نیمه تمام فکر می‌کند، بسیاری از مشکلاتمان حل شود.