قوه قضاییه با عاملان اغتشاشات اخیر قاطعانه برخورد خواهد کرد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون امورداخلی و شوراها درباره فوت مهسا امینی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، گفت: طبق گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، در مورد واقعه فوت خانم مهسا امینی، هیچ ضرب و شتمی علیه وی صورت نگرفته بود و با توجه سوابق پزشکی ایشان، متاسفانه دچار حمله قلبی شدند.

محمدبیگی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره بردن از ظرفیت‌های سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، همه ابعاد این پرونده را به صورت مستقل بررسی کرد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز به سهم خود به بررسی زوایای این حادثه پرداختند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84915129/%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%A7%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره گزارشی که در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین عفاف و حجاب در کشور گفت: از دهه ۶۰ تاکنون ۱۶ قانون در مجلس شورای اسلامی و ۳ مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره قوانین مربوط به پوشش و حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده که وظایف همه دستگاه‌ها، نهادها را در موضوع آموزش و ترویج عفاف و حجاب مشخص شده است.

محمدبیگی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها چه آنهایی که نسبت به اجرای این قوانین بی‌تفاوت بودند و چه دستگاه‌هایی که در این باره عملکرد ضعیفی دارند باید درباره عملکرد خود پاسخگو بوده و اقدامات و نقشه راهی که در موضوع زیست عفیفانه برای نسل آینده دارند را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند. ما نیز در مجلس به جد این موضوع را پیگیری می کنیم.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه انتظار مجلس از قوه قضاییه این است که علاوه بر رسیدگی به پرونده فوت خانم امینی، به پرونده آشوب‌ها و اغتشاش‌هایی که در روزهای گذشته در کشور رخ داده رسیدگی کند، گفت: تمام افرادی که با عناد و دشمنی در پی ایجاد اختلال در نظم و امنیت کشور و کسب و کار مردم بودند و سبب شهادت برخی از بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی شدند، باید قوه قضاییه برخورد قاطع با آنها انجام دهد.

وی تصریح کرد: قطعا به روز رسانی قوانین و مقررات در این زمینه هم مورد نیاز است. ضمن آنکه فرآیندهای تربیتی و آموزش سواد رسانه‌ای و آگاه سازی نوجوانان و جوانان از ابعاد پشت پرده این آشوب‌ها و عوارض آن در جامعه برای نسل جدید و نوجوانان و جوانان باید بازگو و یادآوری شود. قوه قضاییه با همه عاملان اغتشاشات اخیر قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید با ورزشکاران، هنرمندان و مسئولانی که با بی بصیرتی در موضع گیری پیرامون اغتشاشات اخیر به جمهوری اسلامی و جان مردم خیانت کرده‌اند،قاطعانه برخورد کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: همه ما از این واقعه ناراحت هستیم، اما دشمنان و عده‌ای فرصت طلب خواستن از این فضا سوء استفاده کنند، ملت ایران با هوشمندی و دشمن شناسی موضوع را پیگیری کردند و اجازه ندادند که معاندان نظام اسلامی با ادامه موج سواری بر فضای ایجاد شده، به اهداف براندازانه خود دست یابند.

این نماینده مجلس درباره اغتشاشات اخیر کشور نیز اظهار داشت: اتفاقی که اخیرا در کشور رخ داد مشابه آن در دیگر کشورهای دنیا هم ممکن است اتفاق بیفتد اما متاسفانه در کشور ما رسانه‌های معاند و دشمنان نظام، موج سواری گسترده‌ای را با استفاده از آن انجام دادند تا سبب ایجاد اغتشاش و آشوب و ناامنی در برخی از نقاط کشور شوند.