قیمت سر به سر در فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟ آکادمی آینده-بروکر آمارکتس

این بدان معناست که وقتی روز معاملاتی ایالات متحده به پایان می‌رسد، معاملات فارکس دوباره در توکیو و هنگ کنگ آغاز می‌شود. به این ترتیب، «بازار فارکس چیست» می‌تواند در هر زمان از شبانه‌روز فعال باشد و قیمت‌ها دائما در حال تغییر هستند. میانگین گردش مالی روزانه اش در سال 2019 به 6.6 تریلیون دلار رسید (درحالیکه در سال 2004 در رقم 1.9 تریلیون دلار بود). فارکس بر مبادلۀ آزاد ارز مبتنی است که معنایش این است که هیچ اعمال نفوذ دولتی در عملیات مبادلاتی اش وجود ندارد.

  • جفت ارزهای فرعی در بازار فارکس نیز شامل دو جفت ارز اصلی می شوند، با این تفاوت که در هیچ کدام از آن ها دلار آمریکا وجود ندارد.
  • زمانی که قیمت به سمت بالا حرکت می کند و سپس برمی گردد، بالاترین نقطه قبل از برگشتِ قیمت، یک مقاومت است.
  • از دیدگاه یک معامله گر خرده فروش، معامله در فارکس درباره حدس و گمان در خصوص ارزش یک ارز در برابر ارز دیگر است.
  • برای مشاهده درس‌ها به صورت کامل به مدرسه فارکس مراجعه کنید.
  • البته با توجه به بروکری که انتخاب می کنید این نمادها متفاوت خواهند بود چون هر بروکر بخشی از آن ها را برای معامله کردن در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

قیمت سر به سر در فارکس چیست و چه کاربردی دارد؟ آکادمی آینده-بروکر آمارکتس

البته بانک مرکزی برای تبدیل پول‌های خود، مثلا از دلار به یورو از همین بازار استفاده کرده است. حتما از قبل میزان اسپرد جفت ارزهای آن را با سایر بروکرها مقایسه نمایید. اما واقعیت این‌است که شما هیچ‌وقت نمی‌توانید در معاملات خود، همواره از ابتدای زمانِ باز شدن معامله در سود بروید.

از آنجایی‌که باید روزی قرض خود را پس دهید، زمانی‌که قیمت آن به ۱۵٬۰۰۰ تومان رسید، دلارها را می‌فروشید و قرض خود را نیز تسویه می‌کنید. وقتی شما با لوریج یک معامله را باز می‌کنید، همان‌طور که توضیح دادیم میزان سود و ضرر شما به همان میزان در مانده‌حساب شما ضرب و تاثیر آن نیز به‌صورت لحظه‌ای در بالانس شما لحاظ خواهد شد. این نکته زمانی‌که شما در سود باشید مسئله خوبی به‌نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، شما برای یک معامله ۱۰۰۰ دلاری فقط به ۱ دلار موجودی حساب نیاز دارید. لذا میزان سود و یا ضرر شما نیز به همان میزان در موجودی (مانده‌حساب) شما تاثیر خواهد گذاشت.

نرخ بهره

به واحدی که به وسیله آن به تعیین میزان حجم معاملات می پردازند اصطلاحا لات گفته می شود . هر لات برابر با 100 هزار واحد از ارز پایه می باشد که به منظور فراهم آوردن امکان مشارکت تمامی اقشار جامعه در بازار آن را به 100 واحد تقسیم کرده که معادل 0.01 لات و برابر با 1000 واحد است می باشد . معاملات در بازار فارکس از طریق کارگزاری هایی که زیر نظر رگولاتوری ها یا همان نهاد های نظارتی فعالیت می کنند ،انجام می گیرد . برای تحلیل روند قیمتی جفت ارز های مختلف از تحلیل های بنیادی و تکنیکال در بازار فارکس استفاده می شود .

معاملات سی اف دی (CFD) در بازار فارکس؟

به‌عنوان مثال، تصور کنید که یک شرکت قصد دارد مخلوط‌کن‌های ساخت ایالات متحده را، هنگامی که نرخ مبادله یورو و دلار (EUR/USD) برابر 1 دلار باشد، در اروپا بفروشد. در ابتدایی‌ترین مفهوم این سیستم مبادلاتی ارز، بازار فارکس چیست قرن‌هاست که وجود داشته است. مردم همیشه برای خرید کالاها و خدمات، ارزها را مبادله یا خرید و فروش کرده اند. با این حال، بازار فارکس، همانطور که امروز آن را درک می‌کنیم، یک اختراع نسبتا مدرن است. بنابراین، دلیل شکل‌گیری بازار فارکس چیست؟ اولین نشانه‌ی شناخته‌شده از مبادله‌ی ارز در 259 سال قبل از میلاد مسیح در مصر ورود به سایت فارکس ردیابی شده است. پس از آن، در سال 1944 زمانی که پیمان برتون وودز امضا شد که به ارزها اجازه می‌داد در محدوده محدودی نوسان کنند شاهد انجام مبادلات ارز بودیم.